Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Longrevalidatie ja of nee Corrie

+2
Josephina forumbeheer
correna
6 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Josephina forumbeheer wo apr 06, 2011 2:50 pm

Hoi Corrie.

Ik doe aan Yoga en pilates dus dan zit je vaak al in zo een houding.Maar wel bedankt voor de info wellicht hebben de andere forum leden er wat aan.

Groetjes Josephina.
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Ini wo apr 06, 2011 4:48 pm

Hoi dames,

Ik doe ook aan yoga, en sta dan ook regelmatig op mijn kop. Wink In elk geval keer ik elke dag mijn aangezicht meerdere keren via de vloer naar Mekka. Maar mij maakt het niets uit: daar ga ik geen slijm van ophoesten. Hoe is dat bij jou dan Josephina? Op de site met drainagehoudingen, die ik onlangs heb geplaatst, meen ik dat je wel twintig minuten via een dergelijke ligging (maar dan met kussen onder je buik) moet blijven liggen. Helaas heb ik daar geen geduld voor. Maar ja, als het zou moeten, zit er natuurlijk niets anders op.

Mijn laatste restjes zeer taai slijm (tegenwoordig) raak ik kwijt door met mijn romp en hoofd naar beneden over de rand van bank te hangen op mijn zijkantje. Dat is een ver doorgevoerde drainagehouding. Ik doe dit nadat ik al behoorlijk wat heb opgehoest d.m.v. de yoga ademhaling en dan via een flinke huf uitademen, al staande, terwijl ik mijn romp voorover gooi op de uitademing. Da's best heftig, maar anders lukt het me niet, ook niet al heb ik die super slijmoplossers geslikt (eh... hoe heten die krengen nou ook al weer?). In elk geval komen die gymnastische toeren ten goede van mijn conditie. Very Happy

Groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Josephina forumbeheer wo apr 06, 2011 8:05 pm

Hoi Ini.

Ik bedoelde ook eigenlijk dat ik er niet zoveel slijm mee omhoog krijg,door zo te zitten.Ik doe wel al de oefeningen van yoga en pilates,maar ik moet ook actievere sporten gaan doen wil ik alle slijm uit mijn longen krijgen.Maar de down dog van de Yoga en pilates helpen daar ook wel bij.Volgens mij weet je wel wat ik bedoel.En daarbij gebruik ik dan ook het huffen het uitademen zo stevig mogelijk,zonodig gebruik ik de flutter.

Groetjes Josephina.

Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  correna do apr 07, 2011 6:22 am

Hallo,

maakt ook niet uit hoe je het doet maar voor mij werkt het wel de bedoeling erachter is dat je kunt gaan hoesten tot je een ons weegt maar als het slijm zoals bij mij op het diepste punt zit komt het er niet uit omdat het in de verwijdingen zit en hoesten werkt dan alleen tegen en de trilhaartjes zitten daar ook niet en deze houding werkt er aan mee dat het daar wel naar toe gaat.
Op het moment dat ik tegen de fysio zei dat als ik mijn schoenen vast maakt dit soms gebeurde was dit voor hem al een eye opener en kwam hij hier mee en voor mij werkt dit goed op het moment dat het slijm ook niet te taai is.
En goed dat yoga wel werkt bij jou Josephina je zoekt toch allemaal je eigen manier en dat is ook vaak het beste.
Ini, eigenlijk doe je hetzelfde door naar voren of beneden te hellen jammer dat het zo taai is maar wat je zegt goed voor je conditie.

Groetjes,
Corrie

correna

Vrouw Aantal berichten : 468
Leeftijd : 66
Woonplaats : schiedam
Registration date : 26-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Ini do apr 07, 2011 8:37 am

@ Corrie,

Tja, vroeger, toen ik nog niet wist dat ik be had, moest ik altijd enorm hoesten als ik voorover boog om schoenen aan te trekken of in een winkel te passen, maar toen kwam er geen slijm los. Jaren later heb ik gemerkt dat dat wel gebeurde op momenten dat ik op mijn rug lag met mijn billen wat omhoog: tijdens een scan. Dat was dan ook mijn eerste actie om mijn slijm eruit te krijgen. Daarvóór had niemand mij verteld hoe dat moest.

@ Josephina,

Ik ga de down dog-houding eens al huffend proberen, misschien dat het soelaas biedt. Gelukkig is mijn slijm niet altijd zo taai. Dat is eigenlijk nogal wisselend. Ik doe Hatha Yoga, al sinds 1980, maar niet zonder onderbrekingen. Doe jij jij elke dag yoga?

En zo heeft een ieder z'n eigen methoden die het beste helpen. Die zijn al eens ergens besproken. Ik weet niet meer waar confused , zal wel bij onder Tips zijn Question

Groetjes en nog meer van dat mooie weer... sunny
Ini

Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Josephina forumbeheer do apr 07, 2011 3:32 pm

Hoi dames.

Ik doe 2 keer in de week aan yoga en 2 keer body-balance 2 keer steps.En daar bij fiets en loop ik ook veel.Maar,het is wel wat jullie beide schrijven tja iedereen heeft zn eigen methode zijn slijm kwijt te raken.Als het maar los komt,want als het zo taai is is dat vaak wat moeilijker.

Ik wens jullie nog een fijne dag groetjes Josephina. flower
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  correna wo apr 13, 2011 1:10 pm

hallo,

gisteren weer even naar Breda geweest voor een info middag nu kennis gemaakt met de hele groep.
Map meegekregen met veel informatie dus nu maar op naar maandag, heb ook al gebeld met "t Scheepshuys waar ik slaap was een erg vriendelijke vrouw dus dat stelt ook weer gerust.
Morgen op de valreep ga ik met mijn jongste (zwangere) dochter bruidsjurken passen ze is afgelopen weekend ten huwelijk gevraagd en ja als ik met haar mee ga moet dat wel allemaal deze paar dagen dus dat is wel leuk.

Groetjes,
Corrie

correna

Vrouw Aantal berichten : 468
Leeftijd : 66
Woonplaats : schiedam
Registration date : 26-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Lilian moderator wo apr 13, 2011 1:36 pm

Hoi Corrie,

Het komt nu echt in zicht.... Wel fijn dat je al kennis hebt gemaakt met de groep, val je er niet zomaar in. Wat leuk voor je dochter!! Gezellig om zo samen een bruidsjurk uit te gaan zoeken, weer iets om naar uit te kijken. Daarna nog oma worden, lijkt me zo leuk van je eigen dochter.....
Geniet ervan morgen, en alvast toi toi toi voor maandag!

Groetjes Lilian flower
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Ini wo apr 13, 2011 3:09 pm

Hoi Corrie,

Fijn dat jullie al een kennismaking achter de rug hebben, dat scheelt alweer voor maandag. Wat gaat de tijd toch snel! En geweldig dat je al vertrouwens hebt in je ongewilde logeerpartij. Dat is toch wel heel anders dan een vakantie met manlief. Maar je wordt er wel 'groot' van Wink Smile

Intussen vermaak jij je prima met al het nieuws dat op je pad komt. Nu weer van harte gefeliciteerd met het voorgenomen huwelijk van je dochter. Inderdaad een heel aparte ervaring om oma van een kind van je dochter te worden. Dat heb ik nog niet mee mogen maken, en zal ook niet meer gebeuren. Ik heb twee kleinkinderen van mijn zoon en die zijn me ook lief. Maar ik denk dat het toch anders voelt als je eigen dochter de moeder is. Super!

Nu maar aftellen...

Groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Gast wo apr 13, 2011 3:17 pm

Hoi Corrie,

Weer van harte gefeliciteerd, wat leuk nu ook een huwelijk in het verschiet! En dan samen shoppen voor "De jurk'', wat lijkt mij dat leuk! Heerlijk lijkt mij dat, al die leuke gebeurtenissen in het verschiet, geeft tenminste lekkere afleiding. Kan mij namelijk best voorstellen dat je er een beetje tegenop ziet, het is niet niks allemaal. Maar gelukkig klinkt het allemaal positief en je weet waarvoor je het doet, om straks heerlijk achter je kleinkind aan te kunnen hollen, haha!
Sterkte en ook veel plezier de laatste door de weekse dagen thuis!
Liefs! Nen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Josephina forumbeheer wo apr 13, 2011 8:06 pm

Hoi Corrie.

Ik lees net pas je berichtje.Wat leuk allemaal voor je zeg er komt wel van alles tegelijk op je af zo hoef je ,je gelukkig niet te vervelen.Ik hoop dat je een gezellig dag hebt morgen.

En dan je eigen spulletjes inpakken dat zal wel even slikken zijn.Maar ja je weet waar je het voor doet.

groetjes josephina.
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Ini zo apr 17, 2011 1:26 pm

Hallo Corrie,

Nog geslaagd met de bruidsjurk?

Ik wil je even het allerbeste toewensen voor morgen en de komende tijd. Dat je maar snel zult wennen, ook aan het alleen zijn 's avonds en 's nachts, en dat je spoedig zult ervaren dat de revalidatie z'n vruchten afwerpt. En vooral: houd ons op de hoogte!

Lieve groet,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Gast zo apr 17, 2011 6:38 pm

Hoi Corrie,

Ook van mij even een berichtje om je een hart onder de riem te steken: heel veel succes en ook wel een beetje sterkte bij je revalidatie en ik hoop op een superresultaat voor je!
Hou je goed en go fot it! Nen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Josephina forumbeheer ma apr 18, 2011 7:34 am

Hoi Corrie

Heel veel sucses vandaag met je eerste dag longreveledatie.We horen vast nog van je. flower flower flower

Groetjes Josephina sunny sunny sunny
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  correna za apr 23, 2011 11:48 am

Hallo allemaal,

sorry dat het even duurde maar kon niet mailen.
Bedankt voor jullie berichtjes.
De eerste week zit erop is reuze meegevallen we hebben een leuke groep en dat scheelt enorm.
Prgramma is goed te doen 3 x per week krachttrainig, duurtraining en aktief bewegen.
Daarnaast activiteiten, ontspanningstherapie, gezondheidskunde, ergoen gesprekken met longverpleegkundige dus al met al aardig wat te doen maar er zit ook voldoende pauze in dus ook tijd om te rusten.
Je krijt elke week een nieuw programma waarin je zowel met de groep als activiteiten doet maar ook alleen.
Wat ik hierboven schreef dat doe je met de groep volgende week komt er ook bewegen in het water bij dus dat gaan we ook weer zien.

Ik wens jullie fijne paasdagen en tot snel.

Groetjes,
Corrie

correna

Vrouw Aantal berichten : 468
Leeftijd : 66
Woonplaats : schiedam
Registration date : 26-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Gast za apr 23, 2011 8:08 pm

Corrie fijn om hier even te kunnen lezen hoe het verloopt op de revalidatie. Wat goed dat je zo'n leuke groep hebt, dat scheelt al de helft. Succes volgende week weer! Nen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Josephina forumbeheer za apr 23, 2011 9:23 pm

Hoi corrie

Ik kan nu pas reageren omdat mijn internet het niet deed kon ik dus niet eerder van mij laten horen.Fijn dat je eerste week er op zit.Ik hoop dat je een fijn paas weekend hebt.

Groetjes Josephina sunny
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Ini zo apr 24, 2011 1:27 pm

Hoi Corrie,

Wat fijn dat het je mee is gevallen en dat je in een leuke groep zit. Dat maakt inderdaad veel uit.

Krachttraining, duurtraining en aktief bewegen... dat klinkt pittig en dan denk: wat doe ik eigenlijk weinig. Het zou veel beter zijn om meer en pittiger te bewegen, maar als excuus dezer dagen: het warme weer. En als dat voorbij is, zal ik vast wel weer een ander excuus verzinnen. Wink Afijn, mijn 'rondje om de kerk' (ons centrum van Oost naar West) en dan flink doorstappen, dát voer ik tenminste (bijna) elke dag getrouw uit, maar ik heb er geen lol in. Gelukkig voelt het ook niet goed als ik het niet doe, en misschien is het al heel wat voor een oud(er)e dame. Smile

Ik ben benieuwd naar je programma van de komende week. In elk geval bewegen in het water, dat is ook nooit weg.

Groetjes, en ook nog mooie Paasdagen toegewenst,
Ini

Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Lilian moderator zo apr 24, 2011 2:01 pm

hoi Corrie,

Goed te lezen dat het je goed bevalt, inderdaad een pittig programma bounce !
Het zou een hele opgave voor mij zijn, ik mis namelijk ....... het sportgen Wink
Ga zo door, dan volgt er vast een topconditie!!

Groetjes Lilian
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Ini ma apr 25, 2011 11:20 am

Goeie opmerking van Lilian! Ik mis ook totaal het sportgen, en verdorie nou. Sad

Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  correna ma apr 25, 2011 11:30 am

Hoi,
moet zeggen dat ik dat gen ook niet heb hoor maar ja je moet mee met de groep en ik moet zeggen dat dat ook weer in je voordeel werkt juist omdat het in groepsverband is en het bevalt me wel je trekt elkaar er ook weer doorheen.
Wat me trouwems ook opvalt is dat er al heel snel een vertrouwd gevoel is je praat met elkaar over dingen die je normaal niet zo snel met anderen zou bespreken, ik vind dit heel wonderlijk en ook erg prettig want net asl hier op het forum er spelen toch vaak dezelfde dingen.
Tot snel weer,
Corrie

correna

Vrouw Aantal berichten : 468
Leeftijd : 66
Woonplaats : schiedam
Registration date : 26-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Ini ma apr 25, 2011 5:18 pm

Hoi Corrie,

Tja, dáár kan ik me iets bij voorstellen. Deze ziekte raakt toch zomaar je hele leven, zet het op z'n kop, je moet dingen anders gaan doen, dingen laten.... Dat is waar we voortdurend mee bezig zijn, en eigenlijk is het zo slecht nog niet om eens stil te staan bij hoe je je leven nu eigenlijk leidt, i.p.v. dat alles maar zo gewoon z'n gangetje gaat. Lekker om dat eens irl met elkaar te kunnen bespreken.

Groetjes weer,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Lilian moderator di apr 26, 2011 10:38 am

Hoi Corrie,

Fijn dat het al zo vertrouwd voelt! Veel succes voor de komende week!

Groetjes Lilian
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  correna za apr 30, 2011 1:09 pm

Hallo,

weer een week voorbij met fietsen, lopen en krachttraining nu ook ademcircuit gehad wat inhoudt dat je er bewust van wordt hoe je ademt komt elke week weer terug dit is wel individueel ook krijg ik de komende week training om sputum zo goed mogelijk te kunnen ophoesten naast het huffen etc wat je al in een groep oefent.
Ook wel een verdietige dag gehad komt soms erg hard binnen ik had de lat erg hoog gelegd maar ben er achter dat dit niet goed is je wordt er wel sterker van maar ik verwachtte toch dat ik meer zou kunnen werken en ook prive meer zou kunnen maar het gaat met name ook over het verdelen van je energie en het herkennen van wat er in je lijf afspeelt zodat je snel in kunt grijpen.
Wel vind ik ook hier dat er toch weer veel aandacht voor copd en astma is er zitten in onze groep van 10 mensen waarvan 7 ex rokers die een fors longemfyseem hebben en ook stikbenauwd zijn dan vallen iemand met BE en Sarcoidose toch in een andere catagorie wel is het zo dat ik al mijn hele leven bekend ben met BE en de anderen dit vaak pas 1 of 2 jaar hebbe en zelfs korter.
Nou tot volgende week weer en geniet van de het weekend.
Groetjes,
Corrie

correna

Vrouw Aantal berichten : 468
Leeftijd : 66
Woonplaats : schiedam
Registration date : 26-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Ini za apr 30, 2011 4:49 pm

Hallo Corrie,

Alweer een week voorbij, wat gaat dat toch hard.

De nadruk lag dit keer dus op ademen. Gelukkig ben ik me heel bewust van mijn ademhaling, dat heb ik mezelf decennia geleden aangeleerd vanwege de yoga. Ik gebruik die techniek tesamen met het huffen voor het ophoesten van mijn slijm. Ik ben dan ook reuze benieuwd wat ze jou gaan leren over hoe jij je slijm het beste kwijt kunt raken. Naar mijn idee is dat het belangrijkste onderwerp waar we met be mee te maken krijgen: je gooit dan immers flink wat bacteriën eruit.

Ik kan me voorstellen dat je best wat te verwerken hebt, v.w.b. te veel willen, zowel op het werk als privé. Dat is mij niet vreemd, en ook voor diegenen die je voorgingen de longrevalidatie. Vooral als je graag werkt, er ambitieus in bent, dan is het lastig inleveren. Daar zijn hier al wat discussies over gevoerd, en nu moet je dat onder ogen zien. Ik wens jou heel veel sterkte daarmee. In energie verdelen, begin ik steeds beter te worden, maar ik word er niet blijer van, immers 2 dagen over mijn kleine flat doen i.p.v. 1 dát is niet leuk, en dat is dan nog maar een klein probleem. Wel luister ik nu beter als ik vermoeid raak en stop ik echt. Maar meestal voel ik het niet aankomen en dat is wat waarschijnlijk wat je bedoelt met 'herkennen wat er zich in je lijf afspeelt'. Ik verbaas me er nog steeds over dat ik zomaar past, boem hondsmoe kan zijn en dat ik dan de bus naar huis moet nemen vanaf ons centrum, terwijl het 10 minuten lopen is.

Ook tot volgende week en ik ben benieuwd wat je dan geleerd hebt.

Mooie zondag!

Groetjes,
Ini

Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 2 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum