Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Longrevalidatie ja of nee Corrie

+2
Josephina forumbeheer
correna
6 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 5 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Josephina forumbeheer zo aug 14, 2011 10:09 am

Hoi Corrie

We zitten blijkbaar samen op het forum toevallig.Ja ik heb wel al vaker bloed gespuugd hoor maar het is altijd weer even schrikken net wat Lilian ook al schrijft.Maar het is gelukkig nu weer over.

Zonnige groetjes Josephina
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 5 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Ini zo aug 14, 2011 3:52 pm

Hoi Josephina,

Goed dat je gewoon doorgegaan bent met wat je van plan was, toen je bloed had opgehoest. Dat is de beste remedie om er niet over in te gaan zitten. Het hoort er nu eenmaal bij en het gaat in de meeste gevallen gewoon weer over. Dus goed om tegen jezelf te zeggen. En ook goed om te lezen dat het maar eenmalig was.

Liefs,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 5 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  correna za jun 06, 2015 2:24 pm

Hallo allen,
ik plaats weer een stukje hier omdat ik weer aan het revalideren ben in Revant, de reden is dat na de operatie ging het op zich goed maar in de loop van de tijd bleek toch dat ik niet in balans was er speelde ook heel wat in mijn hoofd af en dat maakte dat ik me kortademig voelde ,piepen ,wat ik trouwens voor de ok nooit heb gehad , dus nu ook al 2 x Prednison heb gebruikt. En minder actief was geen energie meer had voor wat dan ook. La heeft advies gegeven om te kijken of Revant wat kon verbeteren dus weer de assesment week gedaan en ja hoor uitgebreide revalidatie was het advies. Het verschil is nu wel dat ik ook op mentaal gebied meer begeleiding krijg ik heb al 3 EMDR sessies gehad en dat is heftig maar geeft ook wel het gevoel dat er een last van je schouders valt en dat maakt dat het op fysiek gebied dan ook beter gaat. Het zenuwletsel blijft een vervelend obstakel en belemmmert me zeker in het ademhalen maar goed ik merk na 3 weken dat ik toch al weer wat terug krijg van mijn energie. Ik heb inmiddels in afgelopen November ook de Pseudomonas weer gehad maar gelukkig na een ab kuur en een vernevelkuur Aztreonam is die er voor nu weer uit.

correna

Vrouw Aantal berichten : 468
Leeftijd : 66
Woonplaats : schiedam
Registration date : 26-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 5 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  correna za jun 06, 2015 2:28 pm

Hier even verder want ik kon er niet meer bij schrijven. Een van de redenen van het nemen van de EMDR is wel dat ik tijdens ziekenhuisopname zoveel heftige dingen heb meegemaakt en zo ook de jaren daarvoor dat nu het leven rustiger wordt je dan opeens last krijgt van dit soort dingen, maar ik ga gewoon door en hoop er zoveel mogelijk uit te kunnen halen.

Ik hoop dat het met een ieder van julli ook goed gaat en wens jullie een heel,fijn weekend toe.

Groetjes,
Corrie

correna

Vrouw Aantal berichten : 468
Leeftijd : 66
Woonplaats : schiedam
Registration date : 26-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 5 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Ini za jun 06, 2015 6:54 pm

Hallo Corrie,

Bedankt voor je verhaal. Ik heb er ook best nogal eens aan moeten denken dat jij mentaal eveneens zware klappen hebt gehad. Ik vind het zo goed dat jij die nu door de EMDR-sessies kunt verwerken, zodat het gevoel erover niet zo heftig meer is, of er misschien wel helemaal niet meer uiteindelijk. Dat zal je lichamelijk ook goed doen en dan kom je idd beter in balans.

Wat fijn en voor anderen ook hoopvol te lezen dat jij weer van die pseudomonas bent afgeraakt.

Je bent dus nu aan de revalidatie begonnen bij Revant, om te leren hoe je wat meer energie kunt krijgen. Of liever, je gaat nog aan een uitgebreide revalidatie beginnen, omdat men dat daar wel nodig vond. Dat is heel fijn om te lezen en als het enigszins mogelijk voor je is, zou ik het fijn vinden (en ik denk dat ik voor ons allemaal spreek), als jij daar een klein verslag van zou willen bijhouden: van wat je zoals hebt moeten doen en hoe dat uitpakt voor je. Hoeveel weken zal het gaan duren? En hoeveel tijd kost je dat per dag? Ben je intern? Wanneer ga je beginnen? Ik hoop snel, zodat jij je snel weer wat meer levenslustig kunt voelen. Almaar veel te moe is toch weel heel erg, vooral voor zo'n jonge meid als jij (in mijn ogen dan Wink).

Lieve groet en graag tot later,
Ini

Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 5 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Josephina forumbeheer zo jun 07, 2015 8:15 am

Hoi Corrie.

Heftig verhaal maar wel fijn dat je het ons laat weten. Ik ben blij dat de therapie je hebt geholpen in je verwerking. Goed dat je hebt besloten dat te doen. Ik hoop dat verdere therapie je verlichting zal geven vooral in je dagelijkse leven. Ik zou het ook fijn vinden als je hier op het forum een verslag bij houdt hoe je therapie verder verloopt.

mooi te lezen dat je de pseudonomas verslagen hebt. Corrie je bent sterker dan je denkt Top Kanjer houdt vol he je bent nog jong en je kunt gelukkig nog genieten.

Heel veel sterkte meid.

Je vraagt ook hoe het met ons gaat met mij gaat het gelukkig goed.

Lieve groetjes Josephina flower sunny sunny
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 5 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Gast ma jun 08, 2015 7:28 pm

Jee Corrie, bij jou veel aan de hand! Wat goed dat je t ons laat weten, we 'spreken' elkaar niet veel, maar leven zeker mee! Wat akelig dat t toch weer nodig was om te revalideren, maar ook fijn! Want de reden was natuurlijk dat t niet zo goed ging, maar ze zien kansen tot verbetering en dat is dan weer mooi! Al blijft t natuurlijk zo dat t weer hard werken is, voor je. Fysiek en ook mentaal! En wrs voor de zoveelste keer weer. Elke keer die terugval en opbouw, pfff....Maar niets doen is geen optie, dan ga je nog meer achteruit. RESPECT dat je dit proces weer dapper bent ingegaan! EMDR is een mooi middel, idd heel heftig, maar ook heel effectief. Ik hoop dat t je wat meer energie gaat geven. Bij chronische pijn kan t vlgs nieuwe inzichten ook helpen, ik hoop t voor je! Want ook dat, de zenuwbeschadiging, kost je veel energie.

Jij ook heel veel sterkte en beterschap! Hou je taai!

Groetjes,
Nen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 5 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Lilian moderator di jun 09, 2015 6:21 pm

Hoi Corrie,

Wat goed te lezen dat je de draad van revalidatie oppakt en probeert je emoties een plekje te geven. Het is allemaal niet niks wat je meegemaakt hebt de afgelopen jaren, en steeds maar weer flexibel moeten zijn om je aan te passen aan je huidige situatie. Logisch dat het mentaal soms erg zwaar is en dat het dan ook een weerslag heeft op je fysieke toestand.Hopelijk krijg je de handvatten die je nodig hebt om weer met wat meer energie en een leger hoofd verder te gaan. Ik weet zeker dat het je gaat lukken en wens je veel wijsheid en sterkte toe in dit proces!
Fijn dat je ons op de hoogte houdt van je wel en wee.....

Groetjes Lilian flower
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 5 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  correna zo jun 14, 2015 7:57 pm

Hallo,

wat een lieve reacties allemaal bedankt hoor doet me goed en besef ook weer hoe belangrijk het forum toch weer is en we elkaar toch kunne steunen en op de hoogte kunnen houden.
Ik ben er nu weer en de vijfde week gaat in de afgelopen week is een fysio gaan kijken of hij wat kon doen aan de zenuwschade in ieder geval of er sprake was dat er een rib vast zat, nu blijkt dat het middelste gedeelte van mijn rugwervels helemaal vast staat dus nu ook aan de slag daarmee en ik was zo blij dat eindelijk iemand me daarbij hielp zo ook dat de helft van het middenrif verlamd is doordat de zenuw is opgeofferd tijdens de ok en dat zorgt er ws ook voor dat ik 's nachts soms een rare ademhaling heb en de hik krijg als ik moet hoesten Shocked 😃😃 en verder doorgegaan met trainen, ergo, hydrotherapie, beeldende kunst etc.
Dus ga deze week gewoon weer verder en houd jullie op de hoogte.

Groetjes,
Corrie

correna

Vrouw Aantal berichten : 468
Leeftijd : 66
Woonplaats : schiedam
Registration date : 26-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 5 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Ini ma jun 15, 2015 7:15 pm

Hallo Corrie,

Bedankt weer voor je waardevolle update.

Ik had je kennelijk verkeerd begrepen, want je bent allang bezig met het revalidatieprogramma en je gaat dus de vijfde week in, terwijl ik dacht dat je pas je intake achter de rug had. Weet je ook een planning, ik bedoel zoiets als: hoe lang het gaat duren, alles bij elkaar?

Wat geweldig dat blijkt dat er iets aan je zenuwschade kan worden gedaan. Je moet daar ontzettende last van hebben gehad en dan in de nachten ook nog. Ik hoop zo voor je dat je hier veel beter uitkomt. Wat doe je zoal aan training? Juist daar ben ik erg benieuwd naar. Gaat dat in groepsverband? Heb je een fijne groep? Hydrotherapie is een vreemd woord voor mij, maar ik zoek dat wel op. Ergo is goed, dat kan een ieder weleens gebruiken en wat doen aan beeldende kunst lijkt me leuk en ontspannend. Doen jullie het daar ook voor?

Je dagen zijn mooi gevuld zo en ik hoop dat je hier stukken beter uitkomt, maar dat zal vast wel.

Een goede week en op naar je volgend verslagje. En ja, het forum blijft waardevol als uitlaatklep.

Lieve groet,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 5 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Josephina forumbeheer do jun 18, 2015 6:42 am

Hoi Corrie

Wat fijn dat je even de tijd neemt een update te schrijven.

Inderdaad fijn voor je dat er nu eindelijk iemand is die je goed gaat helpen wat betreft je zenuwpijn. Ik lees jou opluchting wat fijn voor je meid. Je hebt inderdaad een drukke en volle week fijn dat je zo fanatiek bent ik lees je ook weer wat positiever top Corrie ik ben trots op je, je doet het toch maar weer even.

Fijne dag en geniet ervan Lieve groetjes Josephina flower
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 5 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Lilian moderator do jun 18, 2015 7:06 am

Hoi Corrie,

Wat fijn voor je dat er eens goed naar je wordt gekeken, soms denk ik wel eens accepteren we niet teveel? Het zit zo ingebakken in je systeem dat je vaak dingen voor lief neemt en kom je er soms achter dat er toch wat aan te doen is. Met een volle week training maar ook ontspanning moeten ze jou toch weer op de rails kunnen zetten, ga zo door dan gaat het vast lukken!

Groetjes Lilian
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Longrevalidatie ja of nee Corrie - Pagina 5 Empty Re: Longrevalidatie ja of nee Corrie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum