Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gang van zaken longrevalidatie

+2
Cisca
Ini
6 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Lilian moderator di sep 28, 2010 12:46 pm

Hoi Ciska,

Goed te lezen dat het ietsjes beter met je gaat, al gaat het met kleine stapjes uiteindelijk kom je toch bij je einddoel!
Leuk dat je met Carla aan het hardlopen bent geslagen en je ook nog eens een doel daarbij voor ogen hebt. Maar pas op!!.....hardlopen kan verslavend werken geek


Groetjes Lilian
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Josephina forumbeheer wo okt 06, 2010 10:45 am

Hoi Cisca

Ik heb net wel al een berichtje beantwoord.Maar ineens zag ik dat je na middernacht mijn hebt beantwoord.Gaat het nog steeds niet zo goed met het slapen? Sleep

Als je zo druk bent overdag moet je wel goed kunnen rusten waak daar voor meid.Want een griepje heb je zo te pakken hoor.Doe a.u.b. voorzichtig.

Nou sterkte ik wens je een mooie dag en ik hoop dat je wat kunt rusten.

Groetjes Josephina flower

Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Cisca ma okt 11, 2010 9:00 pm

Hoi Josephina,

Duidelijke en juiste conclusie Embarassed Embarassed ;
inderdaad was het al vroeg de volgende ochtend (zoals de meeste mensen zullen zeggen:midden in de nacht affraid ).
Vaak gaat het slapen nog niet zoals ik zou willen No .
Zal aan je bezorgdheid denken en toch wat eerder op bed gaan, desnoods liggen rusten, als ik alleen thuis ben.
Ben best veel aan het denken, omdat ik na de revalidatie nog niet daar sta waar ik had gedacht/verwacht en zeker gehoopt Sad .
Je hebt wel gelijk dat ik zo niet aan mijn volledige rust toekom. En mijn energiepeil niet genoeg kan aanvullen.
Dank.

Groetjes Cisca.
Cisca
Cisca

Vrouw Aantal berichten : 130
Leeftijd : 52
Woonplaats : Woldendorp
Registration date : 09-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Cisca ma okt 11, 2010 9:17 pm

Hallo allemaal,

Vandaag weer naar Beatrixoord geweest.
Van 9 tot 12, naar de psycholoog, maatschappelijk werk en de bewegingsagoog.
Was een nuttige en duidelijke ochtend.

De uitkomsten:
-niet teveel van mezelf eisen, mijn best doen om tevreden te zijn met een 8 terwijl ik eigenlijk van mezelf een 10 eis;
-absoluut nog niet aan het werk in de 1-op-1 situatie. Alleen per week 1 dag 1 uur maximaal op het werk aanwezig zijn en dan als het goed gaat (ik
daarna niet uitgeput ben) of iets langer blijven of op een drukker tijdstip heengaan of nog een keer een uur heengaan of meer ondersteunende zaken
doen zoals telefoon opnemen/planbord qua data bijwerken/koffiebekers bijvullen....
-bij hardlopen meer lichaam checken hoe alle lichaamsdelen voelen en daarop mijn lopen aanpassen. En schouders laaghouden en ontspannen!
Dus op het werk nog steeds niet veel meer doen dan koffie drinken. Balen, want per 1 januari heb ik eigenlijk recht op een vast contract. Mijn werkgever heeft inmiddels aangegeven toch wel wat meer duidelijkheid te willen daardoor.... Heb wel op mijn verzoek een brief met uitleg meegekregen vanuit Beatrixoord. Hopen dat dat genoeg is, samen met de utileg die ik daarbij kan geven.

Er zit niet meer in op dit moment. Al hoe zuur dat ook is nu voor mij. Zelf heb ik nog te weinig grip op van alles om duidelijkheid te geven aan de mensen om mij heen.
Wel ga ik na Beatrixoord door met een psycholoog. Dit ergens anders. Alleen het revalidatie traject is toch te weinig in mijn geval om één en ander een plaats te geven en er zorgvuldig mee om te gaan. Vandaag en de afgelopen weken heb ik een aantal internet adressen gekregen die aansluiten bij het traject wat ik heb gevolgd en waar men doorbouwt op hetgeen ik aangereikt heb gekregen. Waaronder hartcoherentie. Dat vind ik inmiddels een aanvulling van grote waarde, waardoor ik dit ook min of meer als vereiste stel van de psychologie praktijk waar ik verder zal gaan.

Wel merk ik dat ik heel veel heb geleerd. En dat graag zou willen delen met collega´s en mensen die bij ons in de praktijk komen.

Waarschijnlijk zal ik eerst nog mijn collega´s op de hoogte brengen van wat er nu precies met mij aan de hand is. Zodat ik een beroep op ze kan doen om mij te helpen om mijn grenzen te bewaken. En dan weten ze meer dan alleen vage antwoorden van mij....

Tot zover een update,
wordt vervogld,
groetjes Cisca.
Cisca
Cisca

Vrouw Aantal berichten : 130
Leeftijd : 52
Woonplaats : Woldendorp
Registration date : 09-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Josephina forumbeheer di okt 12, 2010 6:42 am

Hoi Cisca

Vervelend voor je dat het allemaal nog steeds niet gaat zo als je zou willen. Sad

Ik wil je even zeggen dat het niet zo gek is dat je steeds een 10 van je zelf blijft eisen.Maar je maakt je lichaam zo onnodig moe.Ik weet dat het moeilijk is te acepteren dat je niet meer kunt wat je wil.Maar bedenk als je zo door gaat dat je meer kapot maakt dan je lief is. silent

Cisca wees lief voor je zelf neem je rust die je nodig hebt.En doe dan gewoon wat je kunt.Ik weet dat het makelijk klinkt ik ben hier ook doorheen gegaan.Denk aan je lichaam meid.Wees blij met wat je wel kunt.

Dat je werk hierdoor moeilijk wordt vindt ik heel erg voor je.Ik hoop dat je baas het snapt.Enne anders Cisca komt er vast wel iets anders voor je.Het is even veel belangrijker om je zelf terug te vinden.Dat heb je blijkbaar nog niet.Ik wil echt niet op je mopperen hoor Cisca.Maar voor mijn gevoel leg je de lat veel te hoog.Je kan beter stapje voor stapje voor uit.Als het dan niet meer gaat pas op de plaats maken.Daarna pas kijken wat je verder nog kunt. scratch

Ik schrijf dit zo voor je op omdat ik bang ben dat je zo over de kop gaat met je denken Cisca.Ik hoop dat het goed met je gaat.Ik wens je veel sterkte enne neem je RUST Sleep doe het nou maar meissie PAS OP JE ZELF.

Heel veel sterkte Cisca

Groetjes Josephina flower
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Gast di okt 12, 2010 7:29 am

Lieve Ciska,

Wat een aangrijpend verhaal heb je geschreven, het pakt mij echt. Je beschrijft het nuchter en zakelijk, maar wat een emoties en verdriet gaan daar achter schuil. Ik vind het echt rot voor je! En vooral de constatering dat je er nog niet bent en de situatie met je werk, het valt allemaal niet mee, meid.
En toch zeg je het juiste, innerlijk weet je de koers vast te houden, je collega's goed vertellen wat er aan de hand is, een brief van Beatrixoord om je verhaal te bekrachtigen en je communiceert gelijk de meerwaarde die jij je werk straks te bieden hebt door wat je meegemaakt hebt en wat je aan vaardigheden erbij geleerd hebt erbij. Je zou haast zeggen: die praktijk (of werkte je in een ziekenhuis?) zal wel gek zijn om je niet te behouden, want je hebt als je straks weer in staat bent om te werken veel te bieden aan je clienten. En wat een mooi idee om hartcoherentie aan te gaan bieden aan je clienten.
Maar goed, veel onzekerheid voor nu en dat is niet fijn, zacht uitgedrukt. Maar ik deel de mening van Josephina dat er dan wel wat anders op je pad komt, maar goed financieel heeft dit natuurlijk ook grote gevolgen. En je hebt eigenlijk al je energie nodig om te herstellen en niet dit soort zorgen erbij, ja, aan mij heb je niet veel, ik zou zeggen lees het verhaal van Josephina goed en keer op keer, het komt uiteindelijk goed, dat weet ik ook zeker, alleen ik kan alleen maar met je mee huilen ahw. en daar schiet je ook niks mee op.
Ik geef je een dikke virtuele knuffel en wens je heel veel sterkte, probeer maar in het nu te blijven, het is vandaag een mooie dag en probeer het ook maar een beetje per dag te bekijken ( zo spreek ik mezelf ook steeds toe, het gaat nog allerminst vanzelf en van harte Wink )
I love you sunny I love you
Gr. Nen



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Ini di okt 12, 2010 9:10 am

Hallo Cisca,

Helder en goed verwoord. Ik ben blij te lezen dat je nog een traject ingaat bij een psycholoog, want voor zover ik je situatie in heb kunnen schatten leek mij dat onontkomelijk. Ik vraag me wel af hoe jij je nu voelt.

Verder wil ik me graag aansluiten bij wat de Josephina en Nen al aan je hebben geschreven, ik kan geen woord meer aan toevoegen, zonder dat het hetzelfde gaat klinken. Wat ik wel nog eens extra wil benadrukken, is het voordeel dat je uit deze situatie kunt halen, en je kaart dat zelf al aan. Als jij hieruit komt, en dat zal zo zijn, dan neem je voor de rest van je leven een betere hanteerbare Cica mee, en die neem je dan ook mee naar je werk. Het is heel fijn dat jij zo van je werk houdt en dat je dat in elk geval niet hoeft te veranderen door je ziekte, en er juist een meerwaarde aan kunt geven.

Ja, helaas dat je misschien geen contract zult krijgen op de plek waar je nu werkt. Maar ik hoorde zojuist dat de economie al sterk aantrekt, en dat verwachtbaar is dat binnen korte tijd krapte op de arbeidsmarkt zal ontstaan. Wellicht zat dat dan ook voor jouw sector gelden.

Enne, wat die 10 betreft, dát is reuze herkenbaar voor mij, maar ik weet al langere tijd gelukkig hoe heerlijk het is om die niet meer te hoeven halen: dat geeft echt veel meer plezier bij alles wat je doet. Ik wil wel nog steeds graag alles zo goed mogelijk doen.

Misschien een passend voorbeeld? De laatste tijd ben ik ook weer met hardlopen begonnen en ik herinner mij dat ik daar vroeger erg resultaat gericht in was: ik kon het hardst lopen en ik zou iedereen eruit lopen. Nu probeer ik meer kwaliteit in het lopen te brengen. Yoga heeft me enorm geholpen om me bewust te maken van dit proces. In yoga gaat het er nooit om hoe goed je iets kunt, maar hoe iets voelt en je mag je nooit over je grens heen gaan.

We blijven je graag volgen.

Sterkte en lieve groet,
Ini

Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Lilian moderator di okt 12, 2010 7:16 pm

Hoi Ciska,

Ik kan me volledig aansluiten bij de vorige schrijvers, om maar niet in herhalingen te vallen.
Het is inderdaad een moeilijke weg om te gaan, maar neem maar van mij aan, er komt een dag dat je tevreden op het proces waar je nu in zit terug kan kijken, tenslotte brengt dit proces je ook een heleboel positieve kanten!
Zorg goed voor jezelf, en probeer de lat wat minder hoog voor jezelf te leggen!

Groetjes Lilian
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Cisca zo okt 17, 2010 10:21 pm

Hallo lieve lezers,

Dank voor jullie steun cheers .
Zal regelmatig jullie woorden lezen en herlezen om er zo mijn voordeel mee te doen.
En ja, sorry Josephina, zie nu op de klok dat het inderdaad al bijna kwart over 12 's nachts is....

Er volgt mij een leuke week No No; morgen oppassen, dinsdag naar het werk en jarig Rolling Eyes ,
woensdag begint men met de renovatie van de douche en het toilet en dat geeft erg veel stof en stuiverij (mijn slaapkamerdeur wordt elke dag hermetisch afgesloten, is naast douche, en de huiskamer is verboden terrein voor de werklui vanwege het stof dat men meedraagt op de kleren) waardoor ik een soort vluchtplan heb opgesteld--men begint om half 8 affraid Mad --voor 4 (!) dagen--'s morgens vroeg weg en eind middag weer naar huis--met medewerking van familie en Carla waarschijnlijk, dus elders douchen en hardlopen want geen stromend water No scratch , en dan maar hopen dat vanaf 26 öf uiterlijk 27 oktober alles weer "normaal" is.... Heb er toch een zin in, zie er echt tegenop. Heb al wel met Beatrixoord het vluchtplan besproken, en het lijkt redelijk waterdicht, is in ieder geval goed gekeurd....

Denk dat ik, om tot mijzelf te komen, daarom zeker heeeeeeeeeeel veel steun ga vinden uit jullie woorden.......

Carla en ik zijn nog elke zaterdag aan het hardlopen drunken !!!! En vinden veel herkenning en steun aan elkaar cheers !

Groetjes Cisca.
Cisca
Cisca

Vrouw Aantal berichten : 130
Leeftijd : 52
Woonplaats : Woldendorp
Registration date : 09-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Gast ma okt 18, 2010 7:39 am

Hey Ciska,

Goed joh, nog elke zaterdag hardlopen, samen met Carla. Ini heeft ook al het hardlopen opgepakt, top hoor van jullie. Wat goed dat je de komende renovatie met Beatrixoord hebt besproken, zo'n vluchtplan is een super goede anticiperende reactie, je hebt duidelijk al profijt van wat je daar geleerd hebt. Maar ondanks dat veel sterkte ook daarmee, want alles is nog in een wankel en kwetsbaar evenwicht en dat zijn in de regel niet de momenten dat het fijn is in je dagelijkse routine in te grijpen. Maar straks een mooie nieuwe badkamer is wel heeeel fijn, probeer daar op moeilijke momenten maar aan te denken!

Hou je goed,

Nen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Ini ma okt 18, 2010 10:31 am

Hallo Cisca,

Goed weer iets ven je te lezen.

Alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Een jaartje verder en een heleboel stappen verder.... Maar lekker slapen doe jij dus nog steeds niet.

Ik wens je sterkte in deze, en de komende week. Ik moet er niet aan denken dat ze mijn douche en toilet zouden komen aanpakken, hoewel dat hard nodig is. Heerlijk als alles weer achter de rug is, dan ziet het er vast fantastisch uit, maar voor je zover bent... Gelukkig heb je voorzorgsmaatregelen getroffen v.w.b de stofzooi, maar ook v.w.b. het indekken van jezelf. Maar toch... Ik wens je toe dat ze snel klaar zijn, en dan rest jou nog het opruimen.

Gelukkig maar dat je ook nog leuke dingen ingepland hebt, zoals het hartlopen met Carla. Het valt mij op dat ik dat de ene dag beter kan dan de andere, terwijl ik verwacht had dat ik vorderingen zou maken.

Nou, heel veel sterkte met het gedoe en morgen een heel fijne dag. Denk maar niet te veel vooruit. Mindfull zijn, je weet wel... sunny

Groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Josephina forumbeheer ma okt 18, 2010 1:37 pm

Hoi Cisca

Fijn weer wat van je te horen.Leuk zo een spannende week in het vooruitzicht.

Ik hoop dat alles volgens plan gaat lopen v.w b je badkamer dan.Want mijn buren moesten dat ook vorige week doen maar het werd toch wat langer dan in de plannig lag.Ze zijn nu nog bezig met hun badkamer.Maar ja je krijgt er wel wat moois voor terug.In ieder geval sucses gewenst. Rolling Eyes

Leuk dat je nog steed aan het hardlopen bent goed van je.Maar denk ook aan je rust he. Sleep

Verder rest mij je voor morgen een fijne dag te wensen en alvast van harte gefeliciteerd.Geniet er maar van. sunny

Groetjes en liefs Josephina. flower
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Lilian moderator ma okt 18, 2010 6:58 pm

Hoi Ciska,

Allereerst, alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag cheers , en hopelijk wordt het ondanks alle strubbelingen toch een gezellige dag! lol!
Laat je maar eens lekker verwennen door familie en vrienden, en die rotzooi komt later wel weer tongue
Zorg voor voldoende ontspanning en rust en dan komt de rest vanzelf, en kun je over een week lekker genieten van je mooie badkamer!

Groetjes Lilian
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Ini di okt 19, 2010 10:14 am

Hallo jarige,

G E F E L I C I T E E R D ! !


Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Dsc03210

Fijne dag en groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Cisca di nov 09, 2010 10:31 pm

Hallo allemaal,

Allereerst Ini dank voor je felicitatie.
De rest, dank voor het medeleven in verband met de renovatie.

Hier een update:

Vanwege de renovatie ben ik een poosje niet in staat geweest om op het forum te kijken. Was onderweg, zwervende zeg maar!! Poosje bij zuslief en haar gezin gebivakkeerd, en bij Carla geslapen. Om maar niet in het fijn stof te zijn....
Wel naar revalidatie geweest, deels herhaling (bewegingsagoog) en deels individueel voortzetting. Gisteren (maandag) de psycholoog, bewegingsagoog en het maatschappelijk werk afgerond. De psycholoog gaat 2 verwijzingen schrijven om elders de ingezette weg in te slaan. Dit op dringend advies van het hele revalidatieteam. Revalidatie is meer fysiek, en bij mij bleek er een hele grote mentale component mee te spelen. Samen hebben we gezocht naar waar ik een goede voortzetting zou kunnen krijgen. Dit is een praktijk geworden waar men de voorkeur geeft aan het mentale proces, zonder medicijnen, maar met bv hartcoherentie(ben ik in Beatrixoord mee begonnen) en stressreductie/assertiviteitstraining. De andere is een tak van de vroegere GGZ, ook wat alternatief ingesteld, maar wetenschappelijk onderbouwd en bewezen. Daar ga ik als het goed is een mindfulness/aandachtstraining volgen volgend jaar.
Met maatschappelijk werk een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel voorzichtig opbouwschema opgesteld (eindelijk), op grond van hoe ik me voel en met de duidelijke boodschap dat aanwezig zijn en hand-en spandiensten verlenen ook werken is. In ieder geval aanwezig zijn en het verwerken van prikkels. Dat is nog steeds lastig. De oorzaak ligt voornamenlijk in het lang over mijn grenzen te zijn gegaan en daar niets mee doen. Men heeft mij verzekerd dat dat beter zal worden naarmate ik mezelf serieus ga nemen. Daar heb ik nog flink voor op mijn donder gehad.... Leren voelen wat het lichaam aangeeft, waarnemen wat het lichaam aangeeft en daar ook vooral iets mee doen. Dus als het lichaam wat minder voelt dan ook iets minder doen die dag. Schrappen wat er te schrappen valt. Om zo het lichaam niet weer leeg te trekken. En vooral ook niet te streng zijn voor mezelf, de lat minder hoog leggen. Voor mezelf dezelfde regels laten gelden als voor een ander.... Ook kreeg ik het advies van meerdere mensen/therapeuten om mezelf regelmatig een spiegel voor te houden, om na te gaan wat voor advies ik een ander zou geven als het gaat om bv reageren als je je niet zo fit voelt, of wanneer je je activiteiten het beste zou kunnen aanpassen of stoppen, of wanneer je naar de ha zou gaan als ik me niet helemaal fit voel. En dan ook daar serieus mee omgaan. Het waren hele nuttige weken, en met name gisteren was daarin heel erg nuttig. De meesten hebben me met klem gevraagd om te laten weten hoe het verder met me gaat. Dat zal ik ook zeker doen. En als ik in de buurt ben, kan ik altijd een kop koffie komen drinken.... Bij mij was het mentale deel ook zo groot en er kwam aardig wat los, dat maken ze daar gelukkig niet zo veel mee. Met de antidepressiva ben ik trouwens een week geleden gestopt. Wel met afbouwen. Voor de nacht gebruik ik nu iets homeopatisch. Een fysio gaf aldoor "Tips van Flip" , die heb ik trouw opgeschreven en inmiddels uitgewerkt. Daar, en over valkuilen gaan we het samen nog eens hebben. Dan morgen de casemanager opbellen en vertellen hoe het met me gaat. Over een week of 6 naar de longarts. En dan zit het er op. Een paar weken geleden stond ik nog negatief tegenover een voortzetting van het psychologische deel. Daar heb ik over nagedacht. Het voelt en is nog niet af. Duidelijk is het dat ik nog extra hulp bij een aantal dingen kan gebruiken. Dat wordt me dringend geadviseerd door eigenlijk de hele staf in Beatrixoord. Het zou zonde zijn om daar niets mee te doen heb ik besloten. En, zonder dat is de kans dat ik eerder acheruit ga dan vooruit. Er is nu een begin, een basis gelegd, een fundament. In Beatrixoord heeft men aangegeven daar niet mee verder te kunnen gaan. Dan zou het zonde zijn van de inspanning van iedereen om daar niet mee verder te gaan heb ik zo bedacht en beseft....

De renovatie leek ik eerst goed doorheen te zijn gekomen. Echter, na een week toch meer hoesten. Nu hoesten, verhoging, moe, slijm verkleurd en benauwd, dus echt niet fit....Ook de laatste paar nachten wakker geworden....Heb medicijnen verhoogd en naar de ha gegaan, kreeg gelijk kuur pred mee.... Douchen heb ik zeker 10 keer pauze nodig. Ben ook al week niet aan het hardlopen geweest, nadat ik op mijn donder had gehad in Beatrixoord.... Wel krachttraining in huis..... Ben nu 5 dagen met kuur bezig en er zit geen vooruitgang in.... Bij koorts weer naar huisarts, maar zit er net tegenaan.

Heb regelmatig contact met Carla, ben blij dat ik haar heb leren kennen!

Ben wel ongelooflijk dankbaar, en zal dat ook blijven, dat ik de kans heb gehad om de longrevalidatie te volgen. Het heeft mij, zeker tot nu toe, een sterker en completer en rijker mens gemaakt!!!!

Besef dat ik er nog lang niet ben, heb nog een aardige weg te gaan in het geheel om tevreden met de stroom mee te kunnen drijven en om meer tevreden te zijn met hoe en wie ik nu ben, dan om tegen dingen aan te schoppen en irreeël te zij tegen de mensen die dicht bij me staan. Maar daarom ook het vervolg van mijn psychologisch traject.

Heb de rest van het forum ook weer gelezen,
ga er van uit dat ik weer mijn actieve steentje kan bijdragen.

Veel groetjes Cisca.
Tot zover de update, maar ben nog niet klaar met het geheel, dus zal niet de laatste zijn........
Cisca
Cisca

Vrouw Aantal berichten : 130
Leeftijd : 52
Woonplaats : Woldendorp
Registration date : 09-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Gast wo nov 10, 2010 9:58 am

Hey Cisca,

Leuk weer wat van je te horen. Jammer dat ondanks al je goede maatregelen je nu toch weer aan de pred. moest en je zo moe voelt. Ik hoop dat je je gauw weer wat fitter gaat voelen zodat wat je opgebouwd hebt aan conditie niet verloren gaat. Dat blijft natuurlijk toch moeilijk aan deze ziekte. Rolling Eyes
Maar Ciska, als ik het zo lees maak je wel heeeeeeeeel lang gebruik van je nieuwe badkamer-douche, is -ie zo mooi geworden? Laughing nee hoor, grapje, haha, ik snap het wel, als je zo weinig fit bent is zelfs douchen een opgave! silent
Leuk dat je ook de mindfulness training bij de GGZ gaat doen. Mijn man en ik ervaren het als erg positief. Je krijgt ook iedere avond naast het oefenen theorie aangereikt en ik merk nu toch wel dat er dingen gaan veranderen. Bijvoorbeeld ik moest 5 min. mediteren om in mijn lichaam te voelen hoe het strijden om beter te worden voelde. En dan daarna 5 min. mediteren hoe het voelt als ik denk 'ik doe wat ik kan' en 'ik doe mijn best en dat is genoeg'. Nou, ik voelde wat een bergen energie dat eerste mij kostte en hoe hard en vierkant en ongezond makend dit voelde. En het tweede was zacht en rond en als een moeder die voor een ziek kind zorgde, ik kan mijzelf dat nu geven, die zorgzame aandacht. Ik denk dat er ook veel theorie uit de ACT inzit, Ini, want je leert ook heel erg te kijken naar wat er is en niet naar hoe je het zou willen dat het is, gewoon voelen en tegen jezelf zeggen ''t is goed zoals het is'. Het rare is dat het mij nu 'zomaar' ( dwz. veel en vaak oefenen en huiswerk maken, hoor, gem. iets meer dan een uur per dag) lukt, terwijl ik voor mijn werk wel eens de opdracht kreeg 'het kind in mijzelf te voelen', nou daar kon ik echt helemaal niks mee toen.
Ik hoop dat het voor jou ook z'n vruchten gaat afwerpen, Ciska, en ik zou andersom tzt. graag met hartcoherentie aan de gang gaan, daar verwacht ik nl. veel van.
Veel succes met alles, het klinkt alsof alles goed in de steigers staat, maar het bouwwerk is nog niet af. Vergeet niet dat het fundament het belangrijkste is en dat het daarna opeens heel snel kan gaan, even een oppeppertje, kan je wel gebruiken nu. I love you sunny

Gr. Nen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Josephina forumbeheer wo nov 10, 2010 3:44 pm

Hoi Cisca

Fijn weer wat van je te horen.Goed dat je badkamer nu klaar is.Zo te lezen heb je heel wat ingang gezet.Jammer dat je altijd over je grenzen bent gegaan.Maar nu je het weet kan het alleen maar beter met je gaan.Ik hoop nog wat van je te lezen.

Groetjes josephina. flower
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Ini wo nov 10, 2010 5:39 pm

Hoi Cisca,

Fijn om weer wat van je te lezen, en fijn dat de renovatie achter de rug is. Gelukkig maar dat je een poos elders hebt kunnen bivakkeren, vooral met vanwege de fijnstof.

Wat ben jij nog erg vermoeid zeg, dat het douchen je nog zo zwaar kost. Dat is toch wel tekenend. Maar je zit nu tenminste in je vernieuwde badkamer, dus dat zal wel plezieriger voor je zijn.

Goed dat je toch het psychologisch traject ingaat. Zoals je het beschrijft, kan ik niet anders dan er helemaal voor zijn. Goh, hartcoherentietraining, stressreductie, ik word er jaloers van. Ik ben vooral zo benieuwd naar de hartcoherentie, zou graag willen dat het thuis kan worden toegepast, maar ik weet niet of dat mogelijk is. Het gaat zeker met een apparaat. Houd me/ons op de hoogte, als je wilt. En dan volgend jaar aandachtstraining, jij komt er vast wel uit met jezelf.

Tja, je moet inderdaad allereerst jezelf, en daarmee je eigen grenzen serieus nemen. Met activiteiten aanpassen en stoppen, ben ik ooit begonnen, toen ik nog dacht dat ik burnout was i.p.v. de schildklierziekte die ik wèl heb. Dat was eigenlijk best een leuke les: ik ging afspraakjes maken met mezelfover of ik bv. nog net even door zou gaan om het stofzuigen af te maken, of niet. Ik voelde mijn grenzen wel heel goed, maar ik was er altijd grof overheen gewalst.

Beatrixoord heeft je toch wel veel goeds gebracht, in elk geval de fundamenten gelegd en nu moet jij daarop voortborduren. Fijn dat ze zo met je begaan zijn daar en dat ze je hebben gevraagd om nog eens langs te komen. Allemaal heel positief dus en bepaald geen verloren tijd.

Jammer toch dat je nu weer ziek bent geworden en dat er geen schot inzit. Vijf dagen is best lang om dan nog geen voortuigang te boeken. Maar goed, je hebt dus nog niet echt koorts en misschien lost je lichaam het toch wel op. Ik hoop het maar.

Ik vind het zo leuk voor jou en Carla dat julllie blij zijn met elkaar. Waar een forum toch al niet goed voor is. En fijn dat je erover denkt om je steentje ook weer bij te gaan dragen als je zover bent.

Ik ben trouwens heel blij dat je van die ad af bent. Dat spul was naar mijn bescheiden mening toch nergens goed voor.

Lieve groet,
Ini

Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Gast do nov 25, 2010 9:27 pm

Hoi Ciska,

Hoe gaat het nu met je? Ben je wat opgeknapt? Ik hoop het van harte voor je!

Gr. Nen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Josephina forumbeheer wo jan 12, 2011 5:26 am

Hoi Cisca & Carla.

Hoe gaat het met jullie,Ik heb al lang niets meer van jullie gezien op het forum.Zijn jullie nog steeds aan het hardlopen.Ik hoor het nog.

Groetjes Josephina flower
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Cisca do jan 27, 2011 8:55 pm

Haai allemaal,

Dank voor jullie reacties.
Had na de verbouwing 2 pred. en 1 ab kuur nodig om er weer bovenop te komen. Daarna aardig vermoeid....
De periode tussen sinterklaas en oud-en-nieuw is sinds lange tijd een slechte periode voor mij.

Heb half december het laatste en afrondende gesprek gehad met de la. Hij benadrukte dat het voor mij erg belangrijk is om mijn grenzen te respecteren en daarnaar te handelen. Om 's morgens na te gaan hoe ik me voel en daarop, voor zover mogelijk, mijn dagindeling op aan te passen. Als ik dat goed zal ik stabieler worden qua lichaam. Ook nog een flinke toespraak gehad van de bewegingsagoog toen ik de laatste keer bij haar was. Over dat ik voor anderen andere regels laat gelden dan voor mijzelf. Als ik twijfel of ik iets beter wel of niet kan gaan doen en ik weet wat ik tegen een ander zou zeggen móet ik dat voor mezelf ook laten gelden!
Bij vragen of een consult met iemand kan ik, zo zei de la, altijd bellen.

In december ben ik ook bij een psycholoog begonnen met gesprekken, enkele reis ongeveer 45 minuten.
Wel een goede!
Ben inmiddels gevorderd in tressreductie en hartcoherentie, en Ini, in principe is het volgens mij ook wel thuis aan te leren!

De laatste week niet helemaal fit. De griep waart natuurlijk rond.
Ook gaat het slapen nog lang niet zoals ik zou willen, varieert tussen de 4 en 10 uur per nacht. Regelmatig mét een homeopathisch pilletje zelfs.

Op het werk ben ik aan het opbouwen. Dat kost ook veel energie, zeker in het begin. Dan kwam ik chagrijnig thuis en was tot niets meer in staat.
Nu gaat het beter, heb ik energie over en moet ik ervoor waken niet veel langer te blijven dan het schema aangeeft (VALKUIL). Heeft men in het revalidatiecentrum voor gewaarschuwd. Is gelijk mijn doel voor volgende week: niet langer blijven dan op het schema staat!
Ben blij dat ik mijn baan heb behouden en de kans krijg om te laten zien dat ik het nog kan. Ook ben ik erg blij en dankbaar dat ik heb mogen revalideren. Heb veel geleerd en ben veel juiste mensen tegengekomen op mijn pad daar. Probeer, als de situatie ernaar is, het geleerde over te brengen. Dat lukt tot nu toe goed.

Het hardlopen hebben Carla en ik door het mindere weer gestopt, tijdelijk. We hebben mailcontact en zijn van plan zodra het weer iets stabieler is om het hardlopen zeker weer op te pakken. Het was leuk om te doen en om elkaar zo regelmatig te zien, ervaringen uit te wisselen en elkaar te steunen.
Dus dat komt weer. Enne, ik ga ons echt opgeven voor een hardloopwedstrijd in oktober!! In september wil ik ook eigenlijk aan een wedstrijd meedoen, dus er is nog wat werk te verrichten....
Tot dan toe zit ik 2x per week op de hometrainer, doe ik 2x per week gewichttraining, sta ik ongeveer 1x per week op de spelcomputer, hang ik regelmatig op de oefenbal en pas ik 1x per week op mijn tantezeggers van 7 en 2 jaar.... Behalve als ik niet fit ben, dan doe ik alleen de gewichttraining, bal en oppassen. Lijkt me ook wel genoeg dan....

Ga nu stoppen, mijn hoofd barst uit elkaar... No No ....

Tot zover hoe't nu is......
Lieve groetjs Cisca.


Cisca
Cisca

Vrouw Aantal berichten : 130
Leeftijd : 52
Woonplaats : Woldendorp
Registration date : 09-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Gast vr jan 28, 2011 6:09 am

Hoi Cisca,

Wat goed om je te horen. En wat een goed nieuws dat je al weer aan het werk bent, in de opbouwfase. Spannend ook wel, maar je bent je goed bewust van je valkuilen. Ja, in schema's opstellen ben ik erg goed, het mezelf eraan houden is twee. Heel herkenbaar dus wat je schrijft.
Heel veel succes en volharding bij alle plannen en met je werk,

Gr. Nen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Josephina forumbeheer vr jan 28, 2011 10:27 am

Hoi Cisca

Fijn weer wat van je te lezen.Jammer dat het slapen nog steeds niet gaat zo als je zou willen.Wel fijn dat je weer wat beter met je gaat.Je hebt wel weer wat achter de rug zeg.Maar ja nu weer naar de goede tijden.Gelukkig wet je nu weer waar je pas op de plaats moet maken.En ook goed dat je nu dingen weet te doseren wat je wel en niet aan kunt Blijf daarbij houdt vol.Knap ook dat je in oktober mee gaat doen aan een hardloop wedstrijd.We horen het vast nog van je.

Sterkte en ik hoop dat je zo door gaat.Dan komt het zeker goed.

Groetjes Josephina.
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Lilian moderator vr jan 28, 2011 1:26 pm

Hoi Ciska,

Goed weer eens van je te horen! Zo te lezen heb je het een en ander weer op de rit staan, alleen moet je hier nog jouw weg in vinden. Prima om het van lieverlee weer op te bouwen en daarbij ook af en toe je neus te stoten, daar leer je tenslotte heel veel van, en kom je steeds dichter bij jouw weg naar passende oplossingen. Houd het zo vol, en luister vooral goed naar jezelf en je lichaam, niets moet..... Wink

Groetjes Lilian
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Ini vr jan 28, 2011 3:39 pm

Hallo Ciska,

Zo goed om weer iets van je te lezen, en zeker nu het op mij over komt alsof het toch beter gaat. Ik heb natuurlijk stilletjes gedacht: waarom lezen we niets meer van haar. Maar ik had zo het gevoel dat je niet voor niets wegbleef uit het forum, dat je het wel nodig zou hebben, dus geen actie erop ondernomen.

Verder moet ik op het moment uitkijken dat ik niet over mijn grenzen ga, want ik ben net thuis van een ritje Vucht, en ik moet nog stofzuigen, haren wassen, koken, pfff.... Moet dat echt allemaal nu Shocked Wink Maar ik wilde nu niet achterblijven bij de anderen. Dus later meer van mij.

Lieve groet,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Gang van zaken longrevalidatie - Pagina 5 Empty Re: Gang van zaken longrevalidatie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum