Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Actieve en niet-actieve gebruikers

4 plaatsers

Ga naar beneden

Actieve en niet-actieve gebruikers Empty Re: Actieve en niet-actieve gebruikers

Bericht  Yvonne moderator ma aug 25, 2008 2:28 pm

Hoi Ini,

Ik sluit me voledig bij je aan!
Dit forum moet een gevoel van veiligheid hebben zodat je alles kwijt kunt wat je maar wilt en nooit bang hoeft te zijn dat (on)bekenden met ons mee kunnen lezen !

Groeten Yvonne
Yvonne moderator
Yvonne moderator
Admin

Vrouw Aantal berichten : 283
Leeftijd : 49
Woonplaats : Papendrecht
Registration date : 16-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve en niet-actieve gebruikers Empty Re: Actieve en niet-actieve gebruikers

Bericht  Ini ma dec 22, 2008 8:34 pm

Beste mensen,

Wij hebben onder 'Wat je moet weten als je gebruik wilt maken van dit forum' het bericht geplaatst dat ons forum geen zgn. 0-posters kan accepteren en dat kennismaking in elk geval verplicht is. Dit naar aanleiding van mensen die zich lagere tijd geleden hebben geregistreerd en zich verder niet of nauwelijks in het forum hebben laten zien. Zo krijg je een lange lijst met niet-actieve leden en daar is een forum niet voor: dat maak je immers met z'n allen. Bovendien is een groot deel van het forum besloten, en als je je dan toch laat inschrijven en verder niet reageert, ben je niets méér dan een van de meelezers van eerst van wie wij juist afwilden.

Yvonne en ik hadden enige tijd geleden al besloten om de 0-posters en de leden die maanden geleden slechts een of enkele posts hebben gedaan, per 31 augustus te verwijderen. We zullen deze mensen van tevoren netjes een berichtje zenden, en sommigen ontvingen dat al. Verder hebben wij de registratie bij het forum moeilijker gemaakt, zodat niet iedereen zonder meer binnen kan komen. Je moet je nu eerst melden bij een van de beheerders en je ziektegeschiedenis in max 100 tekens (incl. spties) ingevuld hebben, anders kan de registratie niet doorgaan (dit alles verloopt praktisch helemaal automatisch). Zo zijn wij redelijk goed beveiligd, en zou alleen iemand die heel slim is met computers alle procedures kunnen omzeilen, en alsnog in de ledenlijst terecht komen zonder zich bij de beheerder te hebben gemeld. Mocht dit gebeuren, dan heeft zo iemand ook onze voorwaarden ondertekend, waarmee hij/zij akkoord is gegaan met hierboven gestelde regels. Dus dat is dan al helemaal een foute start. Als beheerders kunnen wij echter heel goed volgen of alles naar wens verloopt en of een niet-officieel geregistreerde de regels heeft weten te omzeilen. Wij kunnen zien wie dit is, plus hoe lang en waar deze persoon zich in het forum bevindt. Dit houden wij uiteraard nauwkeurig de gaten en wij zullen 'stille' leden dan ook heel snel buiten zetten via een verbanningsprocedure.

Dit alles klink misschien wel streng, maar wij zijn niet voor niets een besloten forum. Het gaat hier om zieke mensen en niet om een naaikransje. Mocht je er als nieuw lid moeite mee hebben om je voor te stellen, wat natuurlijk meteen best een hele stap is, zend dan even een PM (persoonlijke mail) aan een van de beheerders (klik hiervoor het vakje onder onze naam aan) en wij helpen je van harte. Maar maak je alsjeblief bekend en blijf niet te lang rondhangen. Daar is niemand bij gebaat. Uiteraard geven we je eerst een bepaalde leestijd, maar hoe lang dat mag zijn zonder dat het storend wordt voor de overige deelnemers, moeten wij nog bepalen.

Dit bericht is geschreven vanwege een insluiper, die wij inmiddels hebben verwijderd.

Yvonne en Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve en niet-actieve gebruikers Empty reactie Aly

Bericht  Aly wo mei 06, 2009 8:58 pm

Hallo Ini,
In het relaas hierboven las ik , dat van ieder die lid geworden is van het forum , iets van zich zelf moet vertellen , iets over ziekte verloop , maar vooral mee moet doen aan de discussie,s op dit forum . Maar ik ben van mening dat niet iedereen daar aan voldoet.
Veel leden hebben nog nooit iets van zich laten horen , maar lezen wel wat wij hier neer zetten ,
eigenlijk vind ik dat niet een prettige gedachten .Hier word vrij openlijk van gedachten gewisseld .
Elk lid kan lezen waar wij het over hebben , zo weten zij alles van ons maar wij niets van hun .
We zouden de leden moeten schrappen die nooit hier iets te vermelden hebben , zo was ook de afspraak .
Zulke leden hebben we weinig aan .Elk lid zou toch op zijn minst 1 keer per maand hier iets neer moeten zetten zo niet dan maar bedanken als lid .
Hoe is jou mening hier over Ini ?
Groet Aly.

Aly

Vrouw Aantal berichten : 580
Leeftijd : 89
Woonplaats : Drachten
Registration date : 22-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve en niet-actieve gebruikers Empty Re: Actieve en niet-actieve gebruikers

Bericht  Ini do mei 07, 2009 9:09 am

Hallo Aly,

Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind het ook niet leuk dat mensen hier rondkijken om alleen maar te profiteren van wat wij aandragen aan kennis en ervaring. Op die manier onderhoud je geen forum. Ik verwijder dan ook weleens mensen van de ledenlijst die niet of nauwelijks een bijdrage leveren. Ik zend hun dan eerst netjes een mail met de vraag wat zij van het forum vinden en of zij nog deel willen nemen. Meestal krijg ik geen antwoord en dan verwijder ik hen van de lijst. Dat merk je nauwelijks. Met het verwijderen van mensen die in het verleden meerdere posts hebben gedaan en die ik nu niet meer zie, heb ik moeite omdat bij hun berichten dan 'gast' komt te staan en dat ziet er niet zo goed uit vind ik. Dus wat ik hiermee aan moet, dat weet ik niet zo goed. Nieuwe mensen die zich niet voorstellen, krijgen ook een bericht. Verder kan ik zien wie er op een dag langskomen, en jij volgens mij ook, als je op de ledenlijst klikt. Dat zijn meestal bekenden die hier wèl zo af en toe posten. Maar al met al had ik me van een forum een heel andere voorstelling gemaakt. Ik weet niet wat de oorzaak is dat het hier niet loopt zoals zou moeten. Ik heb daar intern al meerdere discussies over gehad met enkele trouwe deelnemers, maar ik weet niet wat ik kan doen om ervoor te zorgen dat het wel gaat zoals gewenst.

Ik heb dit stuk expres openlijk geplaatst, jij ook denk ik zo.

Groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve en niet-actieve gebruikers Empty Re: Actieve en niet-actieve gebruikers

Bericht  Lilian moderator ma mei 11, 2009 7:01 am

Hallo Ini en Aly,

Ik ben het ook eens met jullie. Ik begrijp ook wel dat je niet iedere dag de tijd hebt om te reageren maar zo af en toe eens wat van je laten horen moet toch mogelijk zijn.Zo wordt het meer een leesforum dan een actief discussieforum en dat is jammer.Ik weet ook geen oplosing en Ini ik denk dat je daar ook niet naar moet zoeken, zoiets kun je niet afdwingen. Je beheert het forum naar mijn idee erg goed en meer kan je dan ook niet doen!!

groetjes Lilian

(ps eindelijk ben ik weer eens aan de beurt op de computer. Nu de kinderen weer naar school zijn krijg ik daar weer meer ruimte voor!)
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Actieve en niet-actieve gebruikers Empty Re: Actieve en niet-actieve gebruikers

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum