Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onderzoek naar effect onderhoudsdosering azitromycine

3 plaatsers

Ga naar beneden

Onderzoek naar effect onderhoudsdosering azitromycine Empty Onderzoek naar effect onderhoudsdosering azitromycine

Bericht  Ini wo aug 01, 2012 4:15 pm

Beste lotgenoten,

Als je tegenwoordig op onze ziekte googled, kom je erachter dat i.t.t. enige jaren geleden bronchiëctasieën toch aardig in de belangstelling van de medici is komen te staan. Er worden zelfs onderzoeken opgezet. Zo is er op het moment een studie die het gebruik van een onderhoudsdosering met een antibioticum (Azitromycine) bij abnormaal verwijde luchtwegen oftewel bronchiëctasieën, evatlueert. Deze studie is opgezet door de Maatschap van Friese longartsen en wordt her en der in het land eveneens verricht.

Hierbij een link naar een artikel van de Friese Maatschap: BAT-studie.

Het komt er op neer dat het gebruik van Azitromycine lijkt vooralsnog gunstig uit te pakken. Niet alleen de infecties zouden verminderen, maar het middel zou ook de longfunctie verbeteren (lijkt me overigens logisch als je minder infecties hebt), en daardoor zou het de kwaliteit van leven.

Klinkt veelbelovend, maar omdat ik bijna nooit ontstekingen heb, weet ik zo net nog niet of ik dat spulletje wel wil. Met in gedachten ook de neveneffecten die Aly ervan ondervindt. Maar als ik zo naar de Engelse fora kijk (ook op facebook), zou het voor velen een uitkomst kunnen zijn, want oh, oh. oh, wat een getob lees je daar met die ontstekingen.

Het onderzoek vindt ook plaatst onder de CF-patiënten.

Met dank aan Aly, die met deze tip kwam.

Groetjes en geniet van het mooie zomerweer,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek naar effect onderhoudsdosering azitromycine Empty Re: Onderzoek naar effect onderhoudsdosering azitromycine

Bericht  Josephina forumbeheer do aug 02, 2012 1:24 pm

Hoi Ini.

Dit geeft de burger weer moed bedankt voor het topic. Aly jij ook bedankt heel goed gedaan.
Fijne dag ik hoop dat het bij jullie een beetje droog blijft.
lol!
Groetjes Josephina.

Ps ik heb geen last van de bijwerkingen.
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek naar effect onderhoudsdosering azitromycine Empty Re: Onderzoek naar effect onderhoudsdosering azitromycine

Bericht  Ini do aug 02, 2012 3:51 pm

Hoi Josephina,

Wat goed dat jij geen last van bijwerkingen hebt. Aly en ik hebben altijd snel problemen met onze darmen en ik vrees dat ik dat met Azitromicyne ook zou hebben. Ik kan me zo voortstellen dat jij je wel lekker voelt bij dit bericht ja Very Happy .

We hebben het de hele dag droog gehouden. Goed hè!

Groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek naar effect onderhoudsdosering azitromycine Empty Re: Onderzoek naar effect onderhoudsdosering azitromycine

Bericht  Gast vr aug 03, 2012 6:55 am

Hallo,

Ik heb ook geen last van bijwerkingen. Dacht het wel een tijdje, maar dat blijkt een ander probleem te zijn. Slik het nu vanaf begin maart, mijn longen gaan echt beter dan ooit. Mijn longarts refereerde al aan dit onderzoek toen ze het voorschreef. Fijn dat er nu meer aandacht voor BE komt.

Groetjes,

Nen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek naar effect onderhoudsdosering azitromycine Empty Re:Onderzoek naar het effect van Azytromicine.

Bericht  Aly wo aug 15, 2012 4:20 pm

Hallo Ini .
Sorry dat ik nu pas reageer ik was een paar weekjes weg .
Maar bedankt voor het plaatsen van dit onderzoek.
Lieve groet Aly.

Aly

Vrouw Aantal berichten : 580
Leeftijd : 89
Woonplaats : Drachten
Registration date : 22-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderzoek naar effect onderhoudsdosering azitromycine Empty Re: Onderzoek naar effect onderhoudsdosering azitromycine

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum