Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lilian opnieuw naar Nieuwegein

3 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Ini vr aug 16, 2013 10:25 am

Beste mensen,

Op fb zag ik dat Lilian vandaag weer naar Nieuwegein is vertrokken, Dat betekent alweer het dichtmaken van een bloedvat of bloedvaatje in haar longen.

Ik wil haar vanaf hier ook graag sterkte toewensen en dat het maar de laatste keer mag zijn.

Overigens vind ik het geen fijn idee dat de forumberichten zich nu naar fb lijken te verplaatsen. Ik hoop dat dit forum daarvoor de ge-eigende plek zal blijven, zodat wij voortdurend wat aan de verzamelde informatie kunnen blijven toevoegen en langs deze weg elkaar hier kunnen blijven ondersteunen, zoals gisteren voor mij ook weer zo erg nuttig is gebleken. Op fb 'verdampt' immers alles heel snel.

Groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Josephina forumbeheer vr aug 16, 2013 8:07 pm

Hoi Ini

Ik ben ben net van vakantie terug.fijn dat je vermeld dat Lilian weer voor een behandeling naar Nieuwegein moet.

@Lilian ik wil je via deze weg ook even sterkte wensen en ja ik hoop ook dat dit de laatste keer is dat je dit moet ondergaan.

Lieve groetjes Josephina.
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Gast za aug 17, 2013 5:45 am

Heel veel sterkte Lilian, ik duim dat je een voorspoedige ingreep hebt gehad en voor een vlot herstel. Beterschap!

Groetjes,
Nen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Lilian moderator za aug 17, 2013 10:51 am

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reactie en sorry voor het niet plaatsen op het forum :-( Geen excuus is op zijn plaats, maar ben tot het laatst te druk bezig geweest zodat het me ontschoten is. Ik zit middenin het opruimen en verkopen van het ouderlijk huis.... nogmaals excuus Ini heeft gelijk het hoort hier thuis!! Verder kan ik melden dat alles goed verlopen is, ze hebben 3 aftakkingen dichtgemaakt. Ik ben nu vooral moe en voel me een beetje beurs van het liggen en de prikplaats is gevoelig, een blauwe plekken gevoel. Een paar dagen rustig aan doen, niet zwaar tillen en niet autorijden dus ga ik me laten verwennen.....
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Gast za aug 17, 2013 11:34 am

Wat een drukte zo net na je vakantie! Goed dat de ingreep achter de rug is. Laat je idd maar lekker verwennen! Rustig aan en van harte beterschap!

Hartekijke groet,

Nen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Ini za aug 17, 2013 3:03 pm

Hoi Lilian,

Je had het dus zo druk met het ontruimen van je ouderlijk huis. Tja, dát is niet mis, ik weet er alles van!

Ik ben blij je hier weer terug te zien met je verslag. Fijn dat het weer goed is verlopen en dat ze meerdere vertakkingen dicht hebben gemaakt. Pak dan nu maar goed je welverdiende rust, nu dit ook weer achter de rug is, en even rustig aan met dat huis. Het loopt niet weg Smile

Ik hoop dat je vanaf nu van dat bloeden verschoond blijft.

Groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Josephina forumbeheer za aug 17, 2013 7:08 pm

Hoi Lilian

fijn dat het goed met je gaat en idd rust maar lekker uit en ik hoop dat je gauw wat aansterkt.

Groetjes Josephina.
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Gast ma aug 19, 2013 9:50 am

Hoe gaat het herstel bij jou, Lillian? Sterkte!

Groetjes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Lilian moderator ma aug 19, 2013 6:33 pm

Hey Nen, de vermoeidheid wordt al minder, de lies en longen blijven nog gevoelig. Lekker rustig aan! Groetjes Lilian
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Josephina forumbeheer ma aug 19, 2013 7:45 pm

Hoi lilian

Goed te lezen dat je weer langzaam hersteld doe maar lekker rustig aan voor zo ver je dat kunt natuurlijk want je bent volgens mij ook een bezig bijtje.Sterkt met je herstel!!!

Lieve groetjes Josephina.
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Gast ma aug 19, 2013 8:35 pm

O ik behrijp nu pas dat het net als een hartcatherisatie via de lies gaat? Ja dat is wel even gevoelig. Je longen ook, maar daar is natuurlijk toch gerommeld en gebrand, pffff....Sterkte hoor, hou je taai!
Groetjes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Gast vr aug 23, 2013 6:00 pm

Hoe gaat het met jou Lilian? Knap je op?

Groetjes,

Nen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Lilian moderator za aug 24, 2013 10:47 am

Hoi Nen,

Lichamelijk gaat het wel de goede kant op, blijf nog wel een druk in de lies houden maar dat is logisch gezien het sponsje wat ze daar geplaatst hebben om de boel af te dichten. Het lost in 30 dagen op en dan moet het beter gaan.
Mentaal gaat het even niet zo lekker, ik heb weer teveel tijd gehad om na te denken denk ik confused  Daarnaast je lijf wat niet lekker aan voelt en dan is het een optelsommetje hé..... Daarbij hoest ik ook alweer een paar dagen sliertjes vers bloed en bloed vermengd met mijn groene sputum op, en daar word ik ook niet vrolijk van, hopelijk zijn het de naweeën laten we het hopen!!

Groetjes Lilian
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Josephina forumbeheer za aug 24, 2013 11:16 am

Hoi Lilian

Jeetje vervelend zeg dat er nog steeds bloed mee komt ik hoop met je mee dat dat de naweeën zijn ik vindt het wel vreemd want je zou nu toch geen bloed meer moeten zien.Ik hoop ook dat je sputum weer snel bij kleurt en dat je geen bacterie mee hebt genomen van het ziekenhuis.Tja dat nadenken soms...........! ik wens je veel sterkte en wijsheid fijn weekend

Lieve groetjes Josephina.
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Gast za aug 24, 2013 1:08 pm

Doen ze dat tegenwoordig met een sponsje? Bij onze zoon is het nog een altijd zichtbare plek in lies, andrre vaten ook. Geen pijn. Maar dat het nu nog gevoelig blijft snap ik.

Vervelend zacht uitgedrukt van je sputum en bloed. Dat heeft denk ik toch ook z'n weerslag op je mentale gesteldheid. Heel veel sterkte daar ook mee, het is niet niks elke keer weer zo'n ingreep. Bovendien was je erg druk hiervoor met van alles voor de vakantie, Bram zijn examen, je moeder opgenomen en dan na de vakantie het huis opruimen. Is allemaal ook niet niks en vraagt tijd om te verwerken. Ook daar heel veel sterkte mee!


Groetjes,

Nen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Ini za aug 24, 2013 3:40 pm

Hoi Lilian,

Hè, dat is nou ook vervelend voor je. Ik snap dat je daar niet vrolijk van wordt. Hoe ik in mijn eigen bericht ook klets over geloven dat het beter kan worden en dat dat dan ook zo werkt, zou ik aan mezelf in jouw schoenen niet zo goed kunnen verkopen.

Hoestte jij nou altijd al groen slijm op of ben ik in de war met iemand anders? Als dat niet zo is, dan toch maar aan de bel trekken voor een sputumkweek, zou ik denken, want dat kan niet goed zijn. Ik herinner me wel dat we hier eens een mannelijke deelnemer hadden (ja echt) die nooit ziek was, maar wel altijd groen slijm had, en in dat geval is het dus kennelijk niet erg.

Sterkte met die toestand meis!!!

Groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Lilian moderator zo aug 25, 2013 7:45 am

Hoi Ini,

Ik hoest inderdaad al jaren groen slijm op zonder daar ziek van te zijn. Bij een bronchoscopie zijn de longartsen ook altijd verbaasd over de hoeveelheid pusserend slijm in mijn longen, daarbij zien ze ook rood/ontstoken. Vreemd maar waar, vandaar dat mijn sputum geregeld na word gekeken op aanwezige bacteriën. Bij het ophoesten van kleine hieveelheden bloed denken ze ook vaak aan een infectie in combinatie met het groene sputum. Enfin het is iets wat erbij hoort, maar wat je liever niet ziet als je net geholpen bent. Dat is een proces van accepteren wat ik weer moet aan gaan, en daar word je soms zo moe van .......

Fijne zondag!

Groetjes Lilian
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Lilian moderator zo aug 25, 2013 7:47 am

Hoi Nen en Josephina,

Bedankt.......
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Ini zo aug 25, 2013 9:06 am

Hallo Lilian,

Jij hoest dus inderdaad ook regulier groen slijm op en zonder dat er sprake is van een bacteriële infectie. Jouw ziektebeeld is ook al niet bepaald gewoon te noemen, zodat de artsen niet weten wat ervan te denken, en begrijpelijk. Zo zie je maar weer hoe goed het is je eigen ziektebeeld te kennen en op jezelf passen.

Je had verwacht dat je geen bloed meer zou ophoesten na nogmaals Nieuwegein, en dat zal ook de verwachting van de artsen zijn geweest. Geen wonder dat je er dan nu even van ondersteboven bent. Tja... dat accepteren... Mijn ervaring daarmee is zo ongeveer, dat hoe meer ik over mee heen krijg, des te sneller de acceptatie ontstaat. "Ach... dat is nu eenmaal zo, en we zien wel weer verder", ontstaat bij mij nu bijna als vanzelf, daar hoef ik bijna niets voor te doen.

Ik wens jou toe dat de acceptatie ook snel mag komen (uiteraard niet op basis veel vervelende ervaring). Bedenkt maar: je wordt er wel steeds sterker door, en leert steeds sneller en slimmer omgaan met wat zich aandient. Ik zie het altijd maar weer als een goede les t.b.v. met de gebreken van de (naderende) ouderdom, waarbij niemand eraan ontkomt veel te leren moeten accepteren en weer door te gaan, naar zijn of haar beste kunnen en vermogen.

Poeh... wat een levensles op de redelijk vroege zondag.

Ook mooie zondag voor als je dit nog leest. flower 

Groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Lilian moderator zo aug 25, 2013 5:09 pm

Hoi Ini,

Misschien niet verwacht maar wel gehoopt dat het even weg zou blijven.... Ik ken je wijze levensles maar al te goed en weet net als jij daar steeds behendiger mee om te gaan Wink  maar soms heb je van die dipjes die je even moet overwinnen. Het komt nu ook allemaal tegelijk zoals mijn moeder en alle zaken erom heen.... Maar zoals je al schrijft je wordt er wel steeds sterker van! Het is wel goed een keer met je gedachten bezig te zijn, vaak heb ik daar te weinig tijd voor en word je opgeslokt door de dagelijkse bezigheden. Het is daarom wel eens goed dat je een pas op je plaats moet maken, maar dat realiseer je vaak pas achteraf.
Bedankt weer voor je ondersteunende woorden Very Happy 

Groetjes Lilian
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Ini ma aug 26, 2013 9:04 am

Hoi Lilian,

Maar ik moet ook steeds pas op de plaats maken hoor. Met de vraag: wat betekent dit nu weer in mijn leven en hoe ermee verder. Anders kom ik er ook niet en niemand denk ik. Mijn moeder was er goed in om overal aan voorbij te rennen, onder het motto: gewoon doorgaan.... Daar had zij dan ook geen tijd voor. Maar in die les heb ik haar maar liever niet gevolgd. Ik wil maar al te graag steeds mijn positie bepalen en die rust daarvoor nemen, anders heb ik immers juist niets geleerd. Al met al, mijn intentie was slechts om wat troost te bieden en je het 'voordeel' (wat een rotwoord in dit geval) van je ervaring aan te reiken.

Lieve groet,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Josephina forumbeheer ma aug 26, 2013 11:07 am

Hoi Ini en Lilian.

Mooi gezegd allemaal en o zo waar!!!!!

Mooie dag gewenst.

Lieve groetjes Josephina.
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Josephina forumbeheer wo aug 28, 2013 10:10 am

Hoi Lilian.

Ik hoop dat je herstel voorspoedig verloopt.Het zal allemaal wel weer druk voor je zijn met alles regelen voor je mannen enz.....Ik hoop dat je je rust kunt nemen.

Lieve groetjes Josephina
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Ini di sep 03, 2013 9:08 am

Hoi Lilian,

Hoe is het nu? Hopelijk geen bloed meer?

Groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Lilian moderator di sep 03, 2013 10:18 am

Hoi Ini,

Het gaat goed met me, af en toe zit er nog wel een spoortje vers bloed door het sputum, maar dat mag geen naam hebben vind ik Very Happy . De LA uit Nieuwegein denkt daar wel anders over, maar goed ik heb haar telefonisch gezegd dat ik het acceptabel vind. 20 september ga ik op controle bij haar, en dan hebben we het er nog wel over. Ze drukte me wel op het hart er niet te gemakkelijk over te denken No  en me te melden als het erger wordt, en dat heb ik beloofd.......

Groetjes Lilian
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Lilian opnieuw naar Nieuwegein Empty Re: Lilian opnieuw naar Nieuwegein

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum