Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bloed ophoesten, ins en outs

2 plaatsers

Ga naar beneden

Bloed ophoesten, ins en outs Empty Bloed ophoesten, ins en outs

Bericht  Ini zo maa 11, 2012 5:04 pm

Beste mensen,

Naar aanleding van mijn eigen ervaring ermee en die van Lilian, vond ik op de site van het CF Centrum te Utrecht informatie die voor iedereen van belang kan zijn. Wanneer hoest je bloed op, hoe komt het dat het soms veel is en wanneer moet er iets aan gedaan worden.

Zie voor de broodnodige informatie over dit onderwerp hemoptoë (want zo heet het Wink ). Gelukkig is het in veel gevallen niet ernstig en hoef je je er ook niet druk over te maken. Maar wel altijd goed in de gaten houden. Het mag niet te veel zijn en niet te lang duren.

Groet, Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed ophoesten, ins en outs Empty Re: Bloed ophoesten, ins en outs

Bericht  Lilian moderator zo maa 11, 2012 5:41 pm

Hoi Ini,

Deze site heb ik al eens gelezen, en stelde me toen gerust voor de ingreep en het bloeden op zich Very Happy . Sinds mijn laatste opname ben ik het ophoesten van bloed meer gaan relativeren, temeer omdat ik een zaalgenoot had die wel een halve wasbak vol had gehoest affraid ! Hij is op zaterdagavond met loeiende sirenes van Almelo naar Nieuwegein gebracht, en werd uiteindelijk pas op maandagmiddag om vier uur geholpen, dus de artsen maken zich er ook niet zo druk om. Mijn LA zegt ook altijd dat de bloeding uit kleine vaatjes komt, en niet waar ik vaak bang voor ben, uit een groot vat wat fataal kan zijn. Het is meer de angst voor fataal bloeden wat me onrustig maakt, dan het bloedhoesten op zich. Maar ik blijf erbij.... het is geen leuke ervaring!! pale

Groetjes Lilian
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed ophoesten, ins en outs Empty Re: Bloed ophoesten, ins en outs

Bericht  Ini zo maa 11, 2012 5:58 pm

Hoi Lilian,

Ik kan me voorstellen dat je bang bent voor zo'n groter bloeding. Dat je iemand ontmoet hebt, die het klaarspeelt het weekeinde te overleven na een halve wasbak te hebben geproduceerd, zal je zeker aan het relativeren hebben gezet. Maar inderdaad, het blijft schrikken.

Ik heb af en toe nog een klein 'liijntje' in mijn normaal gekleurde sputum. Daar schrik ik op het moment helemaal niet meer van. Wat ik nou wèl weer eng vind, is dat ik af en toe klontertjes ophoest. Dat vond mijn LA ook al niet leuk in 2008. Nee, op klontertjes zijn ze niet dol. Maar ik leef ook nog steeds, dus ... Maar ik moet mezelf toch maar weer eens na laten kijken na zo lange tijd. Hopelijk krijg ik dan die topdokter Cheung te pakken.


Ja, helder hè, die informatie voor de CF-patiënten.


Groetjes, Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed ophoesten, ins en outs Empty Re: Bloed ophoesten, ins en outs

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum