Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoestprikkeldemper voor de nacht

Ga naar beneden

Hoestprikkeldemper voor de nacht Empty Hoestprikkeldemper voor de nacht

Bericht  Ini do jan 02, 2014 9:26 am

Beste mensen,

We hameren er hier op dat het vooral van belang is dat je je slijm goed ophoest. Maar toch kan het in sommige gevallen nuttig zijn om een hoestdemper te gebruiken. Als je flink verkouden bent, met vastzittend slijm, - je weet wel: zo'n prikkelhoest - dan kan je daar vooral 's nachts ontzettend last van hebben, zo erg zelfs dat je helemaal niet meer slaapt. Daar knap je niet bepaald van op. Het is niet erg om dan een hoestremmer te gebruiken, maar alleen voor de nacht natuurlijk, en overdag fluimucil en de flutter inzetten en/of flink huffen.

Het eerst door de apothekers aanbevolen middel, is zonder doktersrecept verkrijgbaar bij de drogisten en apotheken en heet Noscapine. Echter alle huisartsen schrijven codeïne voor. Deze middelen werken in op het centrale zenuwstelsel, waardoor je weliswaar af en toe nog hoest, maar die sterke hoestprikkel, die je wakker houdt, is wel weg. Zoals alle middelen geeft dit ook bijwerkingen. Zo gebruik ik liever de codeïne, omdat ik last krijg van mijn maag van noscapine. Beide middelen hebben een versuffend effect, wat ik overigens wel ff lekker vind. Even uitzoeken dus wat jou het beste bevalt.

Groetjes,
Ini

Met dank aan Lilian, die al heel lang geleden op het idee kwam dat je in sommige gevallen je hoest toch maar beter kunt dempen.
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum