Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huffen en drainagehouding.

3 plaatsers

Ga naar beneden

Huffen en drainagehouding. Empty Huffen en drainagehouding.

Bericht  Ini vr aug 24, 2012 6:09 pm

Beste mensen,

Hier stond dus een mooie verzameling van de manieren om slijm goed op te hoesten, met filpjes erbij van you tube, plus wat fijne reacties van jullie. Dat heb ik willen verplaatsen naar het topic waar het beter past: Methoden om je longen leeg te maken (of hoe het precies heet.... Ahum, dat wàs me gelukt, maar toen ik het hier wilde verwijderen, ging het nieuwe topic mee ... Embarassed Shocked Crying or Very sad Crying or Very sad Mad Mad Ik had niet verwacht dat dat zou kunnen, dat e.e.a. zo gekoppeld was. Goede leer voor de volgende keer. Idea

Afijn, ik ga proberen om de filmpjes weer terug te vinden. Hopelijk lukt me dat en willen jullie ook weer een nieuwe reactie achterlaten. Dat zou wel fijn zijn. Hopelijk lukt het allemaal een beetje snel.

Groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Huffen en drainagehouding. Empty Re: Huffen en drainagehouding.

Bericht  Lilian moderator za aug 25, 2012 6:18 am

Hoi Ini,

Ai vervelend, maar het lukt je vast wel om het weer op te sporen daar ken ik je te goed voor Very Happy !!

Groetjes Lilian
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Huffen en drainagehouding. Empty Re;Huffen en drainagehouding .

Bericht  Aly zo sep 09, 2012 2:20 pm

Hallo Ini .
Dank voor de filmpjes die je hier hebt neer gezet ,ik kon daar niet rechtreeks
antwoorden vandaar dat ik het nu hier maar doe .
Alles wat op die fimpjes vermeld staat heb ik al mee gemaakt zelfs jaren lang .
Of het geholpen heeft ik weet het niet .Maar zolang je een bact. hebt helpt
niets van dat alles genoeg .Alleen ab kan die bact. een beetje onder controle houden .
Maar als je vol slijm zit kan het wel verlichting geven .En vooral als je tappotage
toepasr voor de nacht zodat je je slijm wat kwijt bent en je niet zo licht te piepen
en rochelen in je bed , want als je op je rug licht loopt het slijm naar boven .
Vandaar ook dat mijn man het aangeleerd had mij te kloppen zoals op het
filmpje .Dat ziet er inderdaad nogal heftig uit, maar het valt wel mee .Je moet van je hand
een soort kommetje maken zodat je niet met de vlakke hand slaat , dat zie je niet zo op
het filmpje .Met de vlakke hand slaan zou je zowaar een bloeding van kunnen krijgen .
Dat mag dus nooit .Begin daarom maar niet zo op je borst rug en zijvlanken slaan ,
je moet weten hoe of het moet .Gelukkig nu ik een onderhouds kuur heb zit ik niet meer zo vol
en het slijm wat ik nog heb kan ik heel goed kwijt met de flutter .
Dit is wat ik er over wil zeggen .
Hartelijkr groet Aly.

Aly

Vrouw Aantal berichten : 580
Leeftijd : 89
Woonplaats : Drachten
Registration date : 22-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Huffen en drainagehouding. Empty Re: Huffen en drainagehouding.

Bericht  Ini ma sep 10, 2012 5:12 pm

Hoi Aly,

Bedankt voor je bijdrage. Ik kan me voorstellen dat het maar een noodoplossing is in geval van een bacterie: je raakt dan toch nooit slijmvrij. Gelukkig maar dat jij nu veel minder last hebt van al dat slijm door je ab-gebruik. Ik denk wel dat wij allen ons voordeel kunnen doen met vooral het voorbeeld van het huffen. Want slijmen lozen, dat moeten we sowieso als zitten we vast niet zo heftig vol als jij beschrijft. Inderdaad, als je gaat liggen komt het vooral los. Daar maken Lilian en ik zelfs bewust gebruik van. Maar als je wilt gaan slapen en je zit dan nog zo vol, is het geen pretje. Bedankt ook voor de toelichting bij de tappottage, want inderdaad ziet het er zo wel heel heftig uit: net of het met de vlakke hand gebeurt.

Groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Huffen en drainagehouding. Empty Re: Huffen en drainagehouding.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum