Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Training spierkracht: minder vermoeid

5 plaatsers

Ga naar beneden

Training spierkracht: minder vermoeid Empty Training spierkracht: minder vermoeid

Bericht  Ini za maa 24, 2012 8:02 pm

Beste mensen,

In het rapport van aanbevelingen t.b.v. de behandeling van cf-patiënten, staat dat het van belang is om al je spieren zo goed mogelijk te trainen. Misschien een open deur, maar met sterke spieren ben je veel minder vermoeid. Daarom is het van groot belang om die spieren van voldoende zuurstof te voorzien.

Welke oefeningen kun je het beste doen? In het rapport worden aerobics, inaerobics (?) en krachttrainingen aanbevolen, en dat minimaal 3 maal per week gedurende 30 minuten. De leefbaarheid met de ziekte zou er enorm door toenemen, waar ik me wel wat bij kan voorstellen. Vooral door mijn schildklierziekte, zijn mijn spieren zowat als eerste de klos en ik weet wat mijn eigen manier van training en het volhouden daarvan al voor mij heeft bewerkstelligt. Nu komt dat ook nog eens de BE ten goede. Ik zou zeggen: schaf wat boekjes aan en ga lekker met jezelf aan de slag. Voorzichtig beginnen natuurlijk, met 5 of 10 minuten per keer. Wink

Hieronder voor info nogmaals de link naar het in dit forum al eerder genoemde rapport van de NVCF Blader eens door de inhoud: misschien ontdek je nog meer richtlijnen waar je iets aan hebt. Voor trainingsadviezen moet je naar blz. 167. study

Succes! flower

Groetjes van een onvermoeibare Ini Very Happy
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Training spierkracht: minder vermoeid Empty Re: Training spierkracht: minder vermoeid

Bericht  Gast zo maa 25, 2012 10:11 am

Ik weet zeker dat het klopt en ga di naar mijn eerste date met de FT. Bedankt Ini, goed bezig! Very Happy

Nen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Training spierkracht: minder vermoeid Empty Re: Training spierkracht: minder vermoeid

Bericht  Ini zo maa 25, 2012 10:15 am

Mooi zo Nen,

We krijgen wel een update zeker?

Mooie zondag!
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Training spierkracht: minder vermoeid Empty Re: Training spierkracht: minder vermoeid

Bericht  Hennie Wouters zo maa 25, 2012 5:46 pm

Hallo,

Ik ga woensdag voor een intake naar de fysio, zoals ik begrepen heb, werken hun ook met het trainen van de spieren.

groetjes Hennie

Hennie Wouters

Vrouw Aantal berichten : 86
Leeftijd : 62
Woonplaats : Bergeijk
Registration date : 26-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Training spierkracht: minder vermoeid Empty Re: Training spierkracht: minder vermoeid

Bericht  Ini zo maa 25, 2012 7:06 pm

Hallo Henny,

Wat leuk om weer eens wat van je te lezen. Jij gaat dus toevallig ook trainen, nu het hier ter sprake komt. Goed voor jou! Als het je uitkomt, zou je dan nog eens willen vertellen wat je precies moet doen? En ook het punt waarop jij vergoeding voor de fysio krijgt? Want dat was hier nu juist eens een punt van discussie. Werk je trouwens nog steeds in de speelgoedwinkel?

Hartelijke groet,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Training spierkracht: minder vermoeid Empty Re: Training spierkracht: minder vermoeid

Bericht  Hennie Wouters ma maa 26, 2012 2:26 pm

Hoi Ini,

Ik wil jullie graag op de hoogte houden over de fysio, moet er woensdag voor de eerste keer naar toe. Vorig jaar in het begin van het jaar drie keer een infectie gehad, en in September ben ik geopereerd, vanwege een verzakking van de blaas en darmen, nu ik weer een beetje op begon te knappen weer een infectie. Iedere keer als ik zelf weer mijn conditie op probeer te bouwen gaat het mis. Dus heb ik een verwijzing naar de fysio gevraagd aan de huisarts. Ik ben deze keer wel naar een andere fysio gegaan, in 2008 ook al eens fysio gedaan maar deze deed alleen maar cardio, ik heb van iemand met copd vernomen dat deze fysio heel veel met spierkracht doet, dus ben benieuwd of het ook zo is.

Wat betreft de verzekering, ik ben verzekerd bij het izz aanvullend pakket 2, deze heb ik vorige week gebeld, en deze wisten me te vertellen dat ik met deze aanvullende verzekering, alles vergoed krijg en onbeperkt van de fysio mag genieten. Ik heb specifiek nog gevraagd of dit ook geld voor longproblemen, en ze wisten me te vertellen dat dit zo was.


Groetjes Hennie

Hennie Wouters

Vrouw Aantal berichten : 86
Leeftijd : 62
Woonplaats : Bergeijk
Registration date : 26-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Training spierkracht: minder vermoeid Empty Re: Training spierkracht: minder vermoeid

Bericht  Hennie Wouters ma maa 26, 2012 2:33 pm

P.S.

Ik werk inderdaad nog in de speelgoedwinkel, al ben ik er het afgelopen jaar maar weinig geweest, nu ben ik ook weer ziek thuis. Maar vorig jaar ben ik zo dom geweest om weer heel snel te beginnen, en daarna heb ik nog een paar keer een infectie gekregen, dus deze keer vier ik het maar goed uit. Deze infectie heb ik te danken aan een colega die ontzettend ziek kwam werken, heel erg verkouden en koorts, en dit wel drie weken lang. Ze zegt zelf dat ze niet de oorzaak is (dat is misschien wel niet, je weet het nooit) maar haar schoonmoeder had ze ook besmet en die ligt met longontsteking in het ziekenhuis.

Ik hoop dat ik snel weer opknap en weer aan de gang kan, want ik mis het werk wel.

Groetjes Hennie

Hennie Wouters

Vrouw Aantal berichten : 86
Leeftijd : 62
Woonplaats : Bergeijk
Registration date : 26-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Training spierkracht: minder vermoeid Empty Re: Training spierkracht: minder vermoeid

Bericht  Ini ma maa 26, 2012 4:44 pm

Hallo Hennie,

Je constitutie heeft vorig jaar wel een flinke klap gekregen door die operatie (die ik eigenlijk ook laten moet doen, want ook nog verzakte baarmoeder erbij, maar er geweldig tegenop zie, dus blijf uitstellen), met als gevolg dat je veel sneller een virus en/of bacterie oppakt. Maar ja, wat moet dat moet maar. Alleen jammer dat die collega van je nu zo eigenwijs was om toch te komen werken. Ik snap soms echt niet dat mensen niet door hebben wat zij anderen ermee aandoen. Ze moeten zo nodig flink zijn van zichzelf, ik denk dat dát erachter zit. Ik hoop inderdaad dat je snel opknapt en woensdag lekker met de training kunt starten en weer snel aan het werk, dat jij zo leuk vindt: dat doet een mens ook goed.
Ik weet zeker dat er hier meerderen zijn die jouw verslag over de training heel interessant zullen vinden, al reageert men op het moment niet (die zitten vast en zeker lekker in de zon en denken niet aan ons forum Wink). In elk geval ben ik sowieso je vaste fan. Ik ben echt reuze benieuwd wat je gaat doen en hoe het jou zal bevallen Very Happy

Wat fijn dat de fysio ook voor longen vergoed (weer?) wordt. Daar moet ik nog eens achterheen, want dat lijkt ondanks de bezuinigingen dan toch ietsje anders te zijn gaan lopen dan je zou verwachten.

Groetjes en ik lees je graag weer,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Training spierkracht: minder vermoeid Empty Re: Training spierkracht: minder vermoeid

Bericht  Gast ma maa 26, 2012 9:19 pm

Jee Hennie, wat een zwaar jaar heb je zo achter de rug, balen. Goed dat je gaat trainen, heel veel succes en ik volg je bevindingen ook graag!

Gr. Nen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Training spierkracht: minder vermoeid Empty Re: Training spierkracht: minder vermoeid

Bericht  Gast ma maa 26, 2012 9:22 pm

PS Ik las in een link van Ini dat bij CF patienten verzakkingen sowieso meer dan in de 'normale'bevolking voorkomen, door het chronisch hoesten. Denk dat datzelfde voor ons BE patienten geldt. En infecties rondom buikoperaties klinken mij akelig bekend in de oren. Sterkte!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Training spierkracht: minder vermoeid Empty Re: Training spierkracht: minder vermoeid

Bericht  Lilian moderator di maa 27, 2012 9:06 am

Hoi Hennie,

Leuk om weer eens van je te horen, wat een vervelend jaar heb jij achter de rug zeg! Hopelijk knap je snel weer op en kun je goed aan de training beginnen, want als je nog niet helemaal fit bent valt het vaak tegen en ben je soms geneigd om er dan weer mee te stoppen. mmm... verzakking ik denk inderdaad dat dit door het chronisch hoesten versterkt word, ik ben ook al eens bij de HA geweest omdat ik soms mijn urine niet goed op kan houden zeker bij een flinke hoestbui. Sinds ik liggend mijn sputum ophoest, is dat verlies een stuk minder geworden. Als ik loop en ik moet hoesten, dan moet ik echt stoppen en me concentreren anders gaat het mis Embarassed Leuk als je aan het winkelen bent.... No De HA heeft me destijds wel naar een bekkenbodemfysio verwezen, maar daar ben ik nooit geweest, ik denk dat ik me daar teveel voor schaamde Embarassed Ik moet zeggen dat het niet erger geworden is zelf een beetje beter Very Happy
Vervelend dat je nu niet kunt werken, maar zoals je zelf al schrijft is het beter om maar eens goed uit te zieken tot dat je weer wat meer weerstand hebt opgebouwd. Lastig zo'n eigenwijze collega Mad het is net zoals Ini schrijft, laten zien hoe knap het wel niet is om ziek te komen werken, maar ze zien niet wat ze ondertussen allemaal aanrichten Mad
Veel succes met de training!!

Groetjes Lilian sunny
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Training spierkracht: minder vermoeid Empty Re: Training spierkracht: minder vermoeid

Bericht  Cisca wo maa 28, 2012 12:10 am

Hallo allemaal,

Zover ik weet is een combi van cardio met krachttraining eigenlijk het beste.
Om de kracht op te bouwen van de rompspieren (schouder/armen/borst/been/rugspieren) en om de conditie te krijgen/optimaliseren een stukje cardio in de vorm van hometrainer/crosstrainer/roeitrainer het beste. Zo werken wij in onze praktijk met de mensen met longklachten.
En met goed resultaat cheers !!

Groetjs Cisca.
Cisca
Cisca

Vrouw Aantal berichten : 130
Leeftijd : 52
Woonplaats : Woldendorp
Registration date : 09-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Training spierkracht: minder vermoeid Empty Re: Training spierkracht: minder vermoeid

Bericht  Hennie Wouters vr maa 30, 2012 3:20 pm

hallo allemaal,

Zoals beloofd, even een verslagje van de fysio. Op woensdag had ik een intake gesrprek, gewoon allerlei gegevens doorgegeven, ze wisten wel waar ze het over hadden met be, ze waren er mee bekend. Ze hebben toen mijn ademhaling gecontroleerd, de frequentie was goed, maar adem toch weer een beetje te hoog, dat sluipt er automatisch weer in, het is gemakzucht, je kist onbewust toch de weg van de minste weerstand. Daar gaat aan gewerkt worden.

Vandaag moest ik weer terug voor verder onderzoek, ze hebben mijn conditie gemeten en de spierkracht, en zijn met enkele oefeningen begonnen. Ze trainen de grote spiergroepen op spierkracht, armen borst, rug en benen.
Verder ook de conditie, cardio. Ze doen geregeld de coopertest, vandaag ook gedaan, dit om de conditie te controleren, en zo zien ze ook of er misschien een infectie is.

Ze verwachten dat ik drie maanden drie keer per week moet gaan trainen, volgende week nog twee keer, op dinsdag en donderdag.

Wat betreft die verzakking, die komt inderdaad van het hoesten, 10 jaar geleden ook al voor naar het ziekenhuis geweest, maar toen hoeste ik zo veel, dat ze het niet zinvol vonden om te opereren. Ik moest eerst maar iets aan het hoesten doen. Zoals we allemaal wel weten duurt het voor een be patient soms wel jaren voordat ze weten wat je mankeert en het hoesten verminderd.
Ondertussen is de situatie veel meer verergerd mijn baarmoeder verzakte ook steeds meer, en daarom mijn darmen ook, kon niet meer normaal naar het toilet, dus uitstellen was geen optie meer. Ben wel '"blij"" dat het gebeurd is, al is het me wel erg tegengevallen.


En nu maar aan de conditie werken, dan komt het allemaal wel weer goed.

Groetjes Hennie

Hennie Wouters

Vrouw Aantal berichten : 86
Leeftijd : 62
Woonplaats : Bergeijk
Registration date : 26-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Training spierkracht: minder vermoeid Empty Re: Training spierkracht: minder vermoeid

Bericht  Ini vr maa 30, 2012 4:03 pm

Hallo Hennie,

Dank voor je update. Het is een interessant verslagje geworden. Zelf was ik vooral benieuwd naar het nut van trainen van spierkracht. Ik had zelf toevallig deze week al uitgevonden dat er het best getraind kan worden op de grote spiergroepen en dat blijkt dus te kloppen: m.n. dus armen, borst, rug en benen. Ik denk dat bij mij vooral de armen erbij inschieten, zoals ik nu aan het trainen ben. Dan de coopertest voor het controleren van de conditie: die ken ik nog niet, dus dat wordt weer leuk speurwerk voor mij. Wink Mooi dat ze dan ook kunnen constateren of er een infectie is. Op de adem ben ik zelf wel heel erg goed getraind (yoga-ademhaling, die de adem flink door buik en flanken trekt) en dat is ook van belang zo je nu hebt gemerkt. Ik ben benieuwd hoe zij daaraan gaan werken, want je hebt ook de butyco-ademhaling (dat heb ik vast niet goed gespeld) en die zou juist hoog moeten zijn (het astmafonds heeft ermee gewerkt). Dus nog wat vragen van mijn kant. Afijn, jij gaat dus lekker 3 maanden flink in training en ik verwacht dat je daar met een heel fijn gevoel en vooral gesterkt mee uit zult komen.

Tja, die verzakkingen, wat een ellende! Alles zakt, mijn blaas ook. Op een gegeven moment kun je dan inderdaad niet eens meer fatsoenlijk naar de wc en dan is het op. Ik voel het alwel aankomen, zonder in details te willen treden. Dat gedoe heb jij nu achter de rug, en gelukkig maar, al heb je er veren voor moeten laten. Fysio, zo Lilian schrijft, helpt in sommige gevallen al helemaal niet meer. Bij mij komt het trouwens niet eens zozeer door het hoesten, want dat valt bij mij alles mee. Soms voel ik die druk wel. Maar het zit bij ons in de familie: alles slap daar. Hadden we maar geen kinderen moeten krijgen.... I love you

Fijn weekeinde Hennie, en we lezen graag je vorderingen. Bovendien denk ik dat wij hier onze lering uit moeten trekken en proberen het ook voor elkaar te krijgen om ook echt gericht te kunnen trainen onder leiding van een deskundige.

Groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Training spierkracht: minder vermoeid Empty Re: Training spierkracht: minder vermoeid

Bericht  Ini do apr 12, 2012 4:11 pm

Hallo Hennie,

Mag ik je vragen of jij nog iets bij te dragen hebt v.w.b. je training? Ik ben juist bezig met een stuk over omgaan met vermoeidheid en ik zou het interessant vinden om te zien of dat spoort met jouw ervaringen en wat je leert. Maar als je niets te melden hebt, sans rancune hoor! Het is geen verplichting, zo jij ook wel weet. Wink Very Happy

Groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Training spierkracht: minder vermoeid Empty vraag aan Hennie Wouters

Bericht  Gast vr sep 26, 2014 6:27 am

Hoi Hennie,

Ik ben heel benieuwd wat de training jou opgeleverd heeft? Bij dit topic staat alleen een datum, geen jaartal. Maar was dit bericht van maart jl.? Kan ik mij nauwelijks voorstellen? Het is nu echter wel weer actueel voor mij. Mogelijk revalidatie in Heliomare is het advies. De ellende bij mij is dat t door meerdere aandoeningen complex is. En als ik t een win (verbetering van conditie door keihard doorzetten en de grenzen te verleggen) t altijd weer gevolgd wordt door een verlies wat de winst weer teniet doet). Maar al met al zit ik nu in de bizarre situatie dat mijn belastbaarheid steeds meer achteruit gaat terwijl ik (op chronisch AB, dat dan weer wel) qua infecties in geen jaren zo goed ben geweest. Frustrerend! Ik leg de lat volgens de deskundigen nog steeds te hoog. Heb alles terug gelezen, en t thema speelt nog steeds. Maar ik zie ook teruglezende dat ik een aantal jaren terug meer kon dan nu. Het advies pijnmedicatie te nemen ligt er ook nog steeds, maar ook daar zie ik tegenop. Elk medicijn geeft zo weer zijn eigen bijwerkingen. Ik ben ook heel erg 'ziekenhuis-therapie' moe. Zo zat van!!!! Merk dat ik t het fijnste vind als ik weinig medische afspraken heb en vraag mij ook werkelijk af wat dit mij gaat opleveren? Aan de andere kant zou ik het erg fijn vinden mijn dagelijkse belastbaarheid te vergroten, daar zou ik als t dat gaat opleveren wel voor over hebben. Eigenlijk moet mijn grote buikOK, ik krijg toenemend hinder van de ernst van de verzakkingen. Met idd zeer belemmerend functieverlies, zo jij ook beschrijft. Maar de professor gyn. durft t niet aan, de kans dat ik er met nog meer klachten door complicaties uit kom is te groot, naar zijn mening. De darmchirurg stelde het wel weer voor. De uroloog heeft ook nog een lange lijst aan behandelingen die ik nog kan proberen. Maar ben zo zat van alles!! Ik ben dankbaar dat de prof die mij en mijn weefsel 'van binnen' goed kent, mij voor erger wil behoeden, zo is t al akelig genoeg. Maar kan tegelijk steeds minder en ga dus daardoor ook conditioneel achteruit. Ben dus heel benieuwd hoe eea bij jou heeft uitgepakt? Mijn longen gaan deze zomer super ( op de AB en de rest van de medicatie), dus dat kan de reden van het conditieverlies niet zijn. Maar de ernst van de situatie in mijn buik heeft een rechtstreeks verband met mijn longverhaal. Sterker, is er de oorzaak van. Ik hoop dat je mij wilt antwoorden, mag ook via een pb?
PS las ook de tip over t boek van Frits Winter over omgaan met vermoeidheid en ga dat in de bieb halen of bestellen. Fijn toch ale info hier!!! Thanks!
Hartelijke groet,
Nen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Training spierkracht: minder vermoeid Empty Re: Training spierkracht: minder vermoeid

Bericht  Ini do okt 02, 2014 7:17 pm

Hoi Nen,

Ik dacht: ik ga een langs ons forum, en kijk, daar was zowaar iemand....

Knap beroerd voor je dat je je steeds vermoeider voelt en dat de oorzaak onduidelijk is. Het bericht van Henny dateert van maart 2012 (je kunt rechts onder haar naam die datum zien). Ik denk dan ook niet dat zij nog zien zal of er hier eens iemand schrijft. Jammer dat zij verder geen verslag van die training heeft gedaan. Ik train zelf nog steeds elke dag d.m.v. een uur snelwandelen: een pas waardoor ik zo'n energie krijg dat het welhaast lijkt of lopen helemaal vanzelf en zonder mij plaatsvindt. Een bekend verschijnsel trouwens, en ze noemen dat 'het loopt zichzelf'. Dat is zo'n goed gevoel. Verder train ik ook nog altijd mijn arm- borst- en beenspieren, dus de grote spieren. Die neem ik mee tijdens mijn kwartiertje yoga. Ik moet zeggen dat ik voor een oude dame, die slechte nachten maakt vanwege een soort apneu door dichtslaande neus (ja, nog altijd en het is geen stofallergie, maar uitdroging van de slijmvliezen door een slecht afzuigsysteem) over behoorlijk wat energie beschik. Het valt me op dat dit almaar verbetert, dus moet ik vooral zo door zien blijven te gaan. Ik deed kennelijk ongeveer 3 jaar geleden al hetzelfde. Mooi! (Complimentje voor mezelf.) Ik heb dus wat dat betreft niet te klagen. Mijn verzakking is ook nog steeds hetzelfde en die bekijkt het maar lekker: ga er toch ook niet mee achteruit. Het is iets waar ik zelden aan denk, behalve als ik merk dat ik op toilet maar een ding tegelijkertijd kan doen - ik bedoel dat ik er weer van af moet om later het andere ding te doen, als de boel weer in het gareel zit. :-) Verder heb ik dus niet te klagen. Ik wens je van harte toe dat jij jouw probleem op weet te lossen. Hier in het forum staan ergens ook oefeningen voor de grote spieren, maar vraag me ff niet waar dan, want dat weet ik echt niet meer. Het zal vast onder een duidelijk kopje zijn te vinden. Misschien kun je er iets mee. Hopelijk is alles verder ook goed op het thuisfront met man en kinderen? Ze worden groot hè?! De laatst genoemden. ;-)

Zoals altijd, lieve groet, en hopelijk vind je wat je zoekt.
Ini

Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Training spierkracht: minder vermoeid Empty Re: Training spierkracht: minder vermoeid

Bericht  Gast vr okt 03, 2014 7:26 am

Dank je wel Ini voor je reactie. Fijn om te lezen dat het jou in conditioneel opzicht goed gaat. Mooi dat je inspanningen resultaat opleveren!!! Very Happy Bij mij staat er rechts onder de namen alleen als datum de registratiedatum met jaartal. En verder dus wel een datum, maar geen jaartal. Vreemd. Shocked Maar bedankt voor t doorgeven van de datum, dat het niet dit jaar was had ik zelf al ingeschat. Maar toch fijn om te weten van wanneer t bericht was. Hoop op nog een reactie van Hennie. Wie weet.... Wink In ieder geval bedankt voor jouw ervaringen. Sowieso leuk om hier op het forum weer eens van je te horen. Met man en kinderen gaat het goed, dank je!!! Nu moeders nog Wink Er gloort weer een beetje hoop. Darmchirurg belde van de week en heeft contact gelegd met een chirurg in Australie over mijn complexe situatie. Wie weet is er operatief nog een mogelijkheid. Fingers crossed. Tot horens!
Groetjes!
Nen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Training spierkracht: minder vermoeid Empty Re: Training spierkracht: minder vermoeid

Bericht  Gast vr okt 03, 2014 7:27 am

PS Heb t boek van Frits Winter inmiddels in huis. Nu nog lezen Wink Wordt vervolgd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Training spierkracht: minder vermoeid Empty Re: Training spierkracht: minder vermoeid

Bericht  Ini vr okt 03, 2014 4:57 pm

Hoi Nen.

Als ik rechts zeg, bedoel ik meestal links Laughing . Maar dat wist jij nog niet.

Hopelijk heb je wat aan dat boek. Verder het allerbeste met je moeder hoor, en natuurlijk ook met jou.

Liefs,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Training spierkracht: minder vermoeid Empty Re: Training spierkracht: minder vermoeid

Bericht  Gast zo okt 05, 2014 2:16 pm

Links staat bij mij alleen de dag en maand, geen jaartal. En wel de tijd van posten. Bij de berichten van dit jaar klopt dat, maar het eerste bericht van dit topic geeft dus geen jaartal. En de volgende berichten dus ook niet.
Groetjes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Training spierkracht: minder vermoeid Empty Re: Training spierkracht: minder vermoeid

Bericht  Josephina forumbeheer ma okt 06, 2014 6:56 am

Hoi Nen

Vreemd maar dat bij jou de datums nu ook niet meer te zien zijn ik had je al een pm gestuurd misschien is dat een optie. verder heel veel sterkte met alles... !!!

Groetjes Josephina.
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Training spierkracht: minder vermoeid Empty Re: Training spierkracht: minder vermoeid

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum