Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vermoeid? Neem een electrische fiets

3 plaatsers

Ga naar beneden

Vermoeid? Neem een electrische fiets Empty Vermoeid? Neem een electrische fiets

Bericht  Ini di sep 30, 2008 8:54 am

Bericht verplaatst door beheerder

Hallo,

Ik heb juist gelezen over een bericht met een elektrische fiets, ik kan er wel 20 km op rijden zonder de batterij terug te moeten opladen , maar je moet wel uitkijken want deze verbeteren nog met de tijd, ik heb horen zeggen dat de batterij nog niet lang meegaat deze is zoals jou gsm, die batterij verslijt ook met de tijd maar het geeft je wel je vrijheid en het put je niet zo snel uit, want hier gaat het wel bergop . Mijn fiets komt uit de makro en je hebt er 1 jaar garantie op, de prijs was 699€. Bij mij zit de batterij achteraan onder het zitje en deze is wel heel zwaar en je mag maar 10 kg als supplement bijzetten, dus een kinderzitje mag je vergeten.
Je moet natuurlijk ook nog meetrappen anders krijg je geen contact. Maar het gaat vrij soepel en snel. De achterband heeft veel te verduren en is reeds 1 maal kapot geweest , maar hier liggen de fietspaden niet erg goed.

mvg,
Aly
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeid? Neem een electrische fiets Empty Re: Vermoeid? Neem een electrische fiets

Bericht  Gast di sep 30, 2008 9:09 am

Hallo Rita,

Ik las het bij Enni dat zij eigenlijk enorm gelukkig is met haar elektrische fiets, terwijl jij minder positief bent. Ik vraag me dan ook af of het aan het verschil in accu zou kunnen liggen. Wat er met een accu gebeurt als je die vaak oplaadt, dat weet ik. Vaak is het ook een kwestie van per se helemaal leegrijden, en niet bijvullen, wat hem langer mee doet gaan. Maar eigenlijk vind ik 20 kilometer rijden niet zo ver en had ik meer ervan verwacht. Ik begrijp nu wel hoe het werkt, ik dacht namelijk eerst dat je de accu pas aanzet als je het trappen moe wordt, of als je tegen de wind in moet trappen. Maar je gebruikt die dus aldoor als trapondersteuning en dat klinkt wel prima zo.

Bedankt in elk geval voor je bericht en ik ga me nog eens goed oriënteren.

Goed ook om te horen dat er in jouw beroep rekening met je ziekte wordt gehouden en erover na wordt gedacht. Dat stelt me werkelijk gerust. Maar wel vervelend dat je nu weer thuiszit en voor een tweede keer met die vervelende bacterie. Ik zal eens proberen uit te vinden of ik er wijzer over kan worden via het internet. Sterkte ermee Rita, en doe vooral rustig aan, luister vooral naar je lichaam.

Groet,
Ini

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeid? Neem een electrische fiets Empty reactie van Aly

Bericht  Aly di sep 30, 2008 10:27 am

Hallo Ini.
Ook ik ben gelukkig met mijn Electro fiets. Kan er 40 kilometer mee rijden .Tegenwoordig worden door het anwb overal oplaad punten geplaatst .
Wil je nog meer rijden, laad je hem gewoon even weer op .Ook als je ergens een kopje koffie drinkt.kun je vragen of hij even aan de stroom mag .Het is een uit komst ik kon eigelijk niet meer fietsen .Mijn man moest altijd op mij wachten was niet leuk ,Niet voor hem en niet voor mij .Nu zijn de rollen om gedraaidt ,Hij moet nu haast aan de zuurstof als we thuis komen .Hij denkt er nu ook over een te kopen .Ook ik heb geen dure fiets maar hij doet het prima .Het voordeel van een losse accu is je kunt hem overal op laden om dat hij er uit kan. Thuis kun je hem in de garage opladen maar als je ergens anders bent, kun je niet best je hele fiets mee naar binnen nemen.En ik heb drie jaar garantie op mijn fiets.
Hartelijk groet Aly Idea

Aly

Vrouw Aantal berichten : 580
Leeftijd : 89
Woonplaats : Drachten
Registration date : 22-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeid? Neem een electrische fiets Empty Re: Vermoeid? Neem een electrische fiets

Bericht  Gast di sep 30, 2008 11:02 am

Hallo Aly,

Dat klinkt goed! Ik heb er eigenlijk ook wel heel veel zin in. Jammer dat het nu zo juist winter wordt. Ben je trouwens niet bang dat je accu wordt gestolen als je de fiets even onbeheerd achter zou moeten laten? Of kun je die er niet zo gemakkelijk afkrijgen?

Groet,
Ini

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeid? Neem een electrische fiets Empty reacties

Bericht  Aly di sep 30, 2008 11:32 am

Hallo Ini,
Nou nee ik ben daar niet zo bang voor ,de accu kan appart op slot zo dat hij er niet uit kan , De fiets zelf word natuurlijk opslot gedaan maar daar naast heb ik nog een cijfer slot . hij is toch zwaarder als een gewone fiets dus zullen ze hem niet zo gauw gaan verslepen met slot en al . Zelf is het niet nodig dat je hem optil zodat je geen last hebt dat hij zwaarder is als een gewone fiets.
groetjes Aly.

Aly

Vrouw Aantal berichten : 580
Leeftijd : 89
Woonplaats : Drachten
Registration date : 22-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeid? Neem een electrische fiets Empty Re: Vermoeid? Neem een electrische fiets

Bericht  Bonne Coeur di okt 28, 2008 10:12 pm

Klinkt toch wel als een super oplossing voor mensen die van fietsen houden,
zo kun je toch nog langer genieten van een heerlijk fietstochtje
Top hoor !


groetjes en veel fietsplezier !
bonne coeur

Bonne Coeur

Vrouw Aantal berichten : 47
Leeftijd : 54
Woonplaats : ZO Brabant
Registration date : 01-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeid? Neem een electrische fiets Empty Re: Vermoeid? Neem een electrische fiets

Bericht  Gast do okt 30, 2008 4:17 pm

Tiz mooi, als het weer een beetje meezit dan, maar dat is vaak niet het geval. Je zou met goede kleding niet moeten hoeven geven om wat regen en mist, maar helaas werkt dat bij ons weer niet zo. Rahim heeft niet voor niets een autootje weten te scoren.

Ik heb ook altijd een kritische kanttekening hè! Wink

Ini

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeid? Neem een electrische fiets Empty reactie van Aly

Bericht  Aly do okt 30, 2008 10:11 pm

Helaas ja wachten is op warm weer.
Aly

Aly

Vrouw Aantal berichten : 580
Leeftijd : 89
Woonplaats : Drachten
Registration date : 22-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermoeid? Neem een electrische fiets Empty Re: Vermoeid? Neem een electrische fiets

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum