Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Overdracht bacteriën van mens op mens

2 plaatsers

Ga naar beneden

Overdracht bacteriën van mens op mens Empty Overdracht bacteriën van mens op mens

Bericht  Ini vr jan 15, 2010 1:59 pm

Naar aanleiding van de vraag van Tjeez misschien een interessant onderwerp. Wij zijn allemaal dragers van bacteriën en wel met bekende namen, zoals jullie in de hieronder aangegeven url kunnen lezen. Er zitten er zelfs bij iedereen op het puntje van de neus. Ze worden van mens op mens overgedragen, maar dat is een normale gang van zaken. Kortom, we hoeven daar niets van te merken, op voorwaarde dat we geen ziekte hebben, want dan kunnen de beestjes zich lekker gaan vermeerderen en niet alleen bij longziekte. Lees zelf maar: KLIK HIER (De informatie komt van de stichting van mensen met Cystic Fibrosis)

Verder is het belangrijk te weten dat wij het meest nog ziek worden van onze eigen bacteriën, de beestjes die bij ons horen, maar zich in het slijm van onze longen lekker vermenigvuldigen totdat wij er ziek van worden. Dus gewoonweg van onszelf.

Groetjes,
Ini

Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Overdracht bacteriën van mens op mens Empty Re: Overdracht bacteriën van mens op mens

Bericht  Lilian moderator zo feb 06, 2011 7:04 pm

Hallo allemaal,

Ik werd vandaag door mijn schoonzus geattendeerd op een uitzending van Labyrint, geheel gewijd aan de resistentie van bacterieen, en het zoeken naar nieuwe AB. De aflevering was van dinsdag 1 feb. en kun je nog nazien op uitzendinggemist.nl
Ik vond het een interessante aflevering, er kwamen dingen aan bod die we wel al weten, maar het werd eens duidelijk op een rijtje uitgelegd.

Groetjes Lilian
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Overdracht bacteriën van mens op mens Empty Re: Overdracht bacteriën van mens op mens

Bericht  Ini zo feb 06, 2011 7:14 pm

Hoi Lilian,

Bedankt voor de tip. Ik ga zeker terugkijken. Je weet hoe dol ik ben op die beestjes.

Groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Overdracht bacteriën van mens op mens Empty Re: Overdracht bacteriën van mens op mens

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum