Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Beperk ontstaan longinfectie bij verkoudheid

2 plaatsers

Ga naar beneden

Beperk ontstaan longinfectie bij verkoudheid Empty Beperk ontstaan longinfectie bij verkoudheid

Bericht  Ini wo nov 25, 2009 7:28 pm

Een bacteriële longinfectie bij verkoudheid ontstaat meestal door de zgn. nosedrop. Dat is het vocht/snot dat achterin je keel 'drupt' vanuit je verstopte neus. Om dit zoveel mogelijk te voorkomen, kun je het beste de zwelling van het neusslijmvlies tegen gaan, alsmede de loopneus. Hiervoor kun je een week lang een middel als Otrivin gebruiken. Er is een nieuwe versie van dit middel op de markt die naast het doen slinken van het slijmvlies ook de snotvorming voorkomt. Wel zo fijn ook. Maar niet te lang blijven gebruiken, want dat is niet goed voor je slijmvlies, en je kunt er zelfs aan verslaafd raken.

Ik heb deze tip van Yvonne, die dit ergens in het forum heeft geschreven. Maar ik kan dat bericht niet terug vinden. Als ik het niet correct heb opgeschreven, zal zij me wel verbeteren. Lees even mee en alvast dank Yvonne!

Groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Beperk ontstaan longinfectie bij verkoudheid Empty Re: Beperk ontstaan longinfectie bij verkoudheid

Bericht  Yvonne moderator do dec 03, 2009 9:39 am

Hoi Ini,

Ik heb voor mijn chron neusverkoudheid een ander middel gebruikt. Een neusspray met een corticosteroid erin.
Om de ontsteking te remmen, dat is als je groen snot hebt.
Zolang ik een loopneus had, waterig snot dan was er meestal geen probleem.
Otrivin gebruik ik eigenlijk alleen maar om wat lucht te krijgen als de boel verstopt zit, alleen ik ben daar nogal snel aan verslaafd, dan kan ik niet meer inslapen zonder dat ik ff spray....

GRoeten Yvonne
Yvonne moderator
Yvonne moderator
Admin

Vrouw Aantal berichten : 283
Leeftijd : 49
Woonplaats : Papendrecht
Registration date : 16-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum