Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slimme bacteriën

+2
Ini
Mireille mod.
6 plaatsers

Ga naar beneden

Slimme bacteriën Empty Slimme bacteriën

Bericht  Gast wo okt 22, 2008 7:20 pm

Sommigen onder ons dragen ze altijd bij zich... die slimme bacteriën. Meestal zijn ze in ruste en dat kunnen ze dan ook maar beter blijven. De haemophilus bacterie is zo'n slimme bacterie. Klik de volgende link maar eens, dan zul je zien hoe bijdehant hij is.

Klik haemophilus bacterie

Wellicht kennen jullie er nog meer en er ook wat informatie over verzamelen. Er zijn 4 á 5 mensen onder onze leden die constante gastheer of -vrouw zijn voor die monstertjes.

Ik zal later een rijtje bacteriën neerzetten die een bacteriële longinfectie kunnen veroorzaken. Vaak genoeg gepraat over die happertjes, maar op deze manier krijgen we een overzichtelijke verzameling, zodat niet iedereen almaar terug hoeft te zoeken.

Ini


Laatst aangepast door Ini moderator op vr nov 07, 2008 3:51 pm; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slimme bacteriën Empty Re: Slimme bacteriën

Bericht  Mireille mod. vr okt 24, 2008 8:48 am

Ik herberg 'Pseudomonas' en het zijn vaste klanten, als ze binnen zijn krijg je ze niet meer buiten.
Ze kunnen ook longontstekingen veroorzaken, vandaar dat ik altijd heel vlug moet zijn met ab.

Mireille

Mireille mod.

Vrouw Aantal berichten : 121
Leeftijd : 77
Woonplaats : Gent - Belgie
Registration date : 03-06-08

http://aime.de.graeve@pandora.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Slimme bacteriën Empty Mycobacterium kansasii lijkt op tuberculose

Bericht  Gast vr nov 07, 2008 3:48 pm

Helaas moet er weer zo'n apart type bacterie vermeld worden, dat zo veel last kan bezorgen en met een gewone sputumkweek kennelijk niet te ontdekken valt. Lees de ziektegeschiedenis van Lilian er maar op na.

Omdat wij op de hoogte moeten blijven van wat ons allemaal kan overkomen met die haplustige parasietjes, hieronder een link van het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) over de Mycobacterum kansasii Waar die voorkomt, wanneer je die kunt krijgen en hoe je er weer vanaf kunt komen. Het is een heel verhaal, maar m.i. de moeite waard om van op de hoogte te zijn, want voor je het weet word je verdacht van TBC in dit geval. Gelukkig zul je deze gemene bacterie niet zo snel aantreffen, dat is nog een geluk bij een ongeluk.

Klik RIVM over Kansasii

Ini

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slimme bacteriën Empty Pseudonomas aerigunosa

Bericht  Ini zo aug 08, 2010 5:10 pm

De pseudomonas aerigunosa bacterie komt vaak voor bij patiënten met Cistic Fibrosis (CF). CF is een aangeboren ziekte, zoals de meesten van ons wel zullen weten. Tegenwoordig bereiken de cf-patiënt de leeftijd van hooguit 35 á 40 jaar, wat al een hele vooruitgang is vergeleken bij vroeger.

In dit forum is gebleken dat meerdere be-patienten ook de pseudomonas ook bij zich te dragen. Dat is m.i. een reden om super voorzichtig te zijn met ontmoetingen. Voor de cf-patiënten zijn richtlijnen opgesteld t.b.v. ontmoetingen. Het UMC te Utrecht heeft daar een folder over uitgegeven, die nu trouwens niet meer on line is, voor zover ik weet. In elk geval stond er in dat de CF-patiënten een meter bij elkaar vandaan moeten blijven en dat handen schudden beter kunnen vergeten, maar uiteraard wel veel handen wassen i.v.m. deurknoppen e.d. Omdat BE en CF v.w.b. het ontwikkelen van een longinfectie niet zo erg van elkaar verschillen, kunnen wij ook beter deze richtlijnen hanteren als we andeer longpatiënten willen ontmoeten.

De pseudonomas bacterie komt verder eigenlijk overal voor, zowel bij dieren, vissen (huist in het oppervlaktewater van vijvers), als bomen, bloemen en groenten (vooral prei). Ik weet niet in hoeverre wij daar schade van op kunnen lopen. Wel moet er vooral aandacht besteed worden aan het volgende. Net als bij de legionella zijn de sauna's en wihrlpools (bubbelbaden, ook in huis) verdacht door de temperatuur van het water en het feit dat er meerdere mensen tegelijk van gebruik maken (oorzaak faecaliën). Het is een ideale bron waarin de pseudomonas zich snel vermeerdert. Het ontsmetten met chloor is onvoldoende gebleken, en een bepaling voor aanvullende maatregelen t.b.v. het schoonhouden van het water en er moet voortdurend gecontroleerd worden. Het betreft een kwaaie rakker die je met een reguliere ab-kuur niet zomaar kwijtraakt en die veel longschade kan veroorzaken als je er niet snel bij bent. Voorzichtigheid is dan ook geboden.

Google hiervoor op Pseudonomas Sauna en je vindt diverse links.

Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Slimme bacteriën Empty Re: Slimme bacteriën

Bericht  Josephina forumbeheer ma aug 09, 2010 9:46 am

Hoi Ini

Dank je voor de info over de bacterieen jeetje zeg wat een rot beestjes he.Ik ben blij dat je het nog even voor me hebt opgezocht.Je bent een kei alweer een compliment die ik echt meen.

Nu even over mijn opname de lvpk belde net om te vragen hoe het met mij gaat.Ik zie dus dat het nog niet echt goed gaat mijn benen worden steeds zwaarder en ik wordt steeds pieperiger,ze hoorde me zelfs door de telefoon piepen.Ze zei dat ze het nog even met de la zou bespreken of het nodig is dat ik opgenomen word.5 min later zei ze dat het echt moest willen we de bacterie dood maken.Ik wordt dus vanmiddag om 2 uur opgenomen voor een ab kuur per infuus 14 dagen lang hoor.......

Sellina gaat naar haar opa en oma heeft ze huilen besloten.Ik heb haar net huilend naar het werk gebracht ze is er erg verdrietig van.Ik hoop dat ze het red.Nu ik dit schrijf denk ik natuurlijk red ze het......

Ini bedankt voor alles ik ben heel blij dat ik met jou mail.Ik Heb echt enorm veel steun van je en je info is steeds boven verwachting.(nu niet weer rood worden he........)

Als je dit leest zit ik waarschijnlijk al aan mijn eerste infuus.Ik hoop gauw weer aanwezig te zijn op het forum.bedankt en een hele lieve groet.

Josephina

Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slimme bacteriën Empty Re: Slimme bacteriën

Bericht  Ini ma aug 09, 2010 10:34 am

Hoi Josephina,

Over anderhalf uur zit jij dus in het ziekenhuis aan je kuur en intussen ben je vast je spulletjes aan het inpakken. Ik weet natuurlijk niet of je dit nog bijtijds leest, maar toch even een reactie nog, al had ik dat in je andere draadje al gedaan. Ik ben namelijk blij te lezen dat het toch goed bij je terecht is gekomen wat ik over de pseudomas opgeschreven heb. Het is natuurlijk niet fijn om te weten, maar misschien wel goed te weten waar je aan toe bent met dat beestje. Intussen heb je zelf ook al wel gevoeld dat jij die kuur nodig hebt en dat zal wel schelen.

Het moet een gerust gevoel zijn dat Sellina bij haar opa en oma is. Natuurlijk heel moeilijk voor haar om te moeten meemaken dat haar moeder echt ziek is en nu alle tijd voor zichzelf nodig heeft. Ze kan er wel van groeien ;-), en leren om ook goed voor zichzelf te zorgen. Opa en oma dat is toch net iets anders dan de vertrouwde moeder van elke dag.

Vanf deze plek nogmaals sterkte toegewenst en tot weerziens hoor!

Veel liefs,
Ini

Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Slimme bacteriën Empty Re: Slimme bacteriën

Bericht  Cisca do aug 12, 2010 6:08 pm

Hallo,

Ook ik heb een vaste "ongewenste bewoner":
de staphylococcus aureus.
Zoals ik heb begrepen heeft iedereen deze in de keel, maar bij mij is hij naar de longen afgedaald.
Bij verminderde weerstand slaat hij toe. Hij nestelt in de bronchiën.

Groetjes Cisca.
Cisca
Cisca

Vrouw Aantal berichten : 130
Leeftijd : 52
Woonplaats : Woldendorp
Registration date : 09-06-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Slimme bacteriën Empty Re: Slimme bacteriën

Bericht  Lilian moderator zo aug 15, 2010 5:35 pm

Hoi Ciska,

Ook ik draag de SA bacterie bij me en vernevel momenteel met Colistin. Ik voel me daar goed bij en heb al een hele tijd geen infectie meer gehad. Verder gebruik ik nu ook propolis en ben benieuwd of dat de bacterie op termijn doet verdwijnen, mijn laatste sputumkweek gaf nog 1plusje voor de SA.

groetjes Lilian
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Slimme bacteriën Empty Re: Slimme bacteriën

Bericht  Josephina forumbeheer ma aug 16, 2010 10:35 am

Hoi Lillian.

Goed zeg zulk goed nieuws.Ik hoop Dat de propolis het laatste restje verwijderd.Ik heb ook propolis geprobeerd maar ben toch ziek geworden jammer.Ik kan er niet goed tegen.

Groetjes Josephina
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slimme bacteriën Empty Re: Slimme bacteriën

Bericht  Ini ma aug 16, 2010 2:26 pm

Hoi Josephina,

Hoe lang heb jij propolis geprobeerd en in welke dosering?

Groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Slimme bacteriën Empty Re: Slimme bacteriën

Bericht  Josephina forumbeheer di aug 17, 2010 12:06 pm

Hoi Ini.

Leuke Foto heb je geplaatst.

Mijn dosering van propolis was 3x daags 500mg in tablet vorm.
Deze heb ik een half jaar geslikt en had toch een bacterie in mijn longen.Toen ben ik er maar mee gestopt.
Mijn dochter heeft het ook een periode gebruikt en die kreeg er buikpijn van blijkbaar reageert ons lichaam er niet goed op.Er zal misschien iets in zitten waar wij niet goed tegen kunnen.Maar het is wel fijn dat ander mensen er baat bij hebben .

Maar ieder mens is anders.Dus ik hoop dat het bij andere dan ook wel werkt maar soms dus niet,zoals in mijn geval.

Groetjes Josephina
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slimme bacteriën Empty Re: Slimme bacteriën

Bericht  Ini di aug 17, 2010 3:18 pm

Hoi Josephina,

Wat jammer nou! Je slikte best een behoorlijke dosering voor onderhoud. Ik slik nu 2 x 250 mg, eerst 2 x 500. Maar goed, zo zie je maar weer: we zijn niet allemaal hetzelfde. Maar ik had natuurlijk stiekum gehoopt dat het voor ons allemaal zou gelden.

Groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Slimme bacteriën Empty Re: Slimme bacteriën

Bericht  Enni di aug 17, 2010 6:52 pm

Hoi Ini,

Ik slik propolis vanaf Nov 2 x daags 1 capsule van AOV 700 mg. Soms vergeet ik wel eens 1.
Ik vraag met soms af of ik niet zou kunnen minderen. Dat heb jij dus gedaan.
Van welk merk slik jij ze?

Groetjes Enni.

Enni

Vrouw Aantal berichten : 156
Leeftijd : 77
Woonplaats : De LIer
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Slimme bacteriën Empty Re: Slimme bacteriën

Bericht  Ini wo aug 18, 2010 9:14 am

Hoi Enni,

Het schijnt niet goed te zijn als je erg lang blijft doorslikken op zo'n hoge dosering, las ik ergens. Ik kreeg bij de natuurwinkel het advies om na een tijdje een onderhoudsdosering te gaan slikken, van 2 x 250 mg daags dus. Ik doe dat nu 125 dagen en ik merk geen verschil. Ik hoop maar dat het zo blijft. Ik slik arkocaps van Arkopharma ofwel leverancier AOV (ik weet niet precies hoe dat in elkaar zit). Wel duur spulletje, maar ik weet zeker dat ik er baat bij heb, zolang ik al geen ontstekingen heb gehad. November 2007 voor het laatst.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Hoe gaat het nu met jou?

Groetjes,
Ini

Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Slimme bacteriën Empty Re: Slimme bacteriën

Bericht  Enni wo aug 18, 2010 7:23 pm

Hoi Ini,

bedank voor je bericht, ik heb ook even gebeld maar de reform winkel en ze zei dat het goed was om een tijdje helemaal te stoppen omdat je lichaam het dan zelf
weer moet gaan doen, maar toen ze hoorde waar ik het voor slikt vondt ze het een ander verhaal, er zijn mensen die het slikken om meer weerstand te krijgen en verder nergens
last van hebben, dus kon ik gewoon door gaan. Ik denkt dat ik er wel eens 1 per dag gaat nemen. Wat ik slikt is ook duur, maar als het helpt heb ik het er wel voor over.

Met mij gaat het goed, het enige probleem is het hoesten, vooral in gezelschap, door het praten en eten, ik heb nog steeds heel weinig slijm waar ik veel moeite voor moet doen.
Maar ik ben allang blij zo als het nu gaat.

Groetjes Enni.


Enni

Vrouw Aantal berichten : 156
Leeftijd : 77
Woonplaats : De LIer
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Slimme bacteriën Empty Re: Slimme bacteriën

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum