Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vaccin vermindert kans op longontsteking 65-plussers

Ga naar beneden

Vaccin vermindert kans op longontsteking 65-plussers Empty Vaccin vermindert kans op longontsteking 65-plussers

Bericht  Ini vr maa 14, 2014 6:03 pm

Op de site Gezondheid & Co voor een fitaal leven las ik dat er een vaccin is getest dat de kans op longontsteking voor 65-plussers vermindert, maar ik neem aan dat dit niet alleen voor mensen van die leeftijdscategorie geldt. Het gaat om varianten van de pneumokokkenbacterie, de meest voorkomende die longontsteking veroorzaken. Misschien is het ook iets voor ons.

Verder staat op de genoemde pagina ook een stuk van het Astmafonds, over het repareren van de longen met stamcellen, waar alle aandacht nu op gevestigd is. Men is er wereldwijd mee bezig.

Groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaccin vermindert kans op longontsteking 65-plussers Empty Re: Vaccin vermindert kans op longontsteking 65-plussers

Bericht  Gast za maa 15, 2014 2:51 pm

Dank je Ini! In december vroeg ik in mijn topic aan jullie of jullie idd dit vaccin al namen, nav de resistente bacterien. Fijn dat je hier nu info over plaatst. Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
Groetjes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum