Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Piekstroommeter

5 plaatsers

Ga naar beneden

Piekstroommeter Empty Piekstroommeter

Bericht  Aly ma jul 21, 2008 5:32 pm

Hallo Allemaal,
Wie van jullie heeft er een piekstroommeter?
En hoe hoog of laag blazen jullie daar op?
ik zelf heb hem gekregen om te zien of ik niet te lang door loop
met te weinig lucht.En de infectie te veel uit de hand loopt,
wat in het verleden nog al eens is gebeurt.
groet Aly

Aly

Vrouw Aantal berichten : 580
Leeftijd : 89
Woonplaats : Drachten
Registration date : 22-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Piekstroommeter Empty Re: Piekstroommeter

Bericht  rita di jul 22, 2008 9:44 am

Aly schreef:Hallo Allemaal,
Wie van jullie heeft er een piekstroommeter?
En hoe hoog of laag blazen jullie daar op?
ik zelf heb hem gekregen om te zien of ik niet te lang door loop
met te weinig lucht.En de infectie te veel uit de hand loopt,
wat in het verleden nog al eens is gebeurt.
groet Aly

Nee ik heb daar nog niet van gehoord, maar onze steeds weerkerende infectie's moeten van ergens komen en tenslotte vindt het proces van zuivering van bloed plaats in de longen maar doordat er bij ons een deel is dat niet optimaal kan werken, is er altijd een tekort aan iets hé. Natuurlijk heb ik al ondervonden dat wij niet tot het uiterste mogen gaan met ons lichaam want dat laat ons bloed sneller door de aderen gaan en put ons lichaam uit , wij voelen dat misschien niet altijd maar toch moeten wij er attent op zijn. Ik heb het ook niet altijd door hoor want soms moet ik hollen achter de bus of moet ik mij haasten voor het een of het ander en hupsakee , wij hebben ervan hé. Zo ben ik eens gaan joggen want ik wou een gezond lichaam, hup... nadien had ik weer een infectie, zo ben ik eens gaan meefietsen met familie en wij hadden nog niet eens zoveel km. gedaan en ik had er weer van. Dus alles mag je doen maar met mate (dit is niet altijd gemakkelijk, ik weet het) Je moet de moeite voor zijn , maar waar is die grens?
mvg Rita

rita

Vrouw Aantal berichten : 75
Leeftijd : 67
Woonplaats : België
Registration date : 20-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Piekstroommeter Empty Re: Piekstroommeter

Bericht  Mireille mod. do jul 24, 2008 1:05 pm

Dag Aly,

Met dit toestel kan men zien hoe het gaat met de long-capaciteit, lucht inhoud van de longen of zo, zelf heb ik er geen maar heb het al wel gebruikt bij de dokter. Ik zelf heb zuurstoftherapie omdat mijn L.-capaciteit al zo laag is. Het is een vorm van test-toestel.
Groeten,
Mireille

Mireille mod.

Vrouw Aantal berichten : 121
Leeftijd : 77
Woonplaats : Gent - Belgie
Registration date : 03-06-08

http://aime.de.graeve@pandora.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Piekstroommeter Empty Re: Piekstroommeter

Bericht  Gast do jul 24, 2008 1:45 pm

Hallo Mireille,

Je hebt dus echt toegevoegde zuurstof, zo ik begrijp? Wil je me uitleggen hoe dat in z'n werk gaat? Moet je aldoor zuurstof bij je dragen of af toe toedienen? En wat is de grootte van het apparaat voor het geval dat je het bij je moet hebben? Ik zag op de site van Ella dat je het 16 uur per dag gebruikt.

Ik heb jouw verhaal even niet in mijn hoofd. Heb jij alleen bronchiëctasieën of een andere longziekte erbij?

Alvast bedankt voor reactie.

Groet,
Ini

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Piekstroommeter Empty Piekstroom meter

Bericht  Aly do jul 24, 2008 6:55 pm

Mireille schreef:Dag Aly,

Met dit toestel kan men zien hoe het gaat met de long-capaciteit, lucht inhoud van de longen of zo, zelf heb ik er geen maar heb het al wel gebruikt bij de dokter. Ik zelf heb zuurstoftherapie omdat mijn L.-capaciteit al zo laag is. Het is een vorm van test-toestel.
Groeten,
Mireille
Hallo Mireille.
Erg voor je dat je al een groot gedeelte van de dag aan de zuurstof moet .
Kan je nog wel lopen en fietsen dan ? Dat lijkt me best moeilijk .Je kent de piekstroom meter dus wel .Verder kent niemand hem zeker, ik heb tenminste van niemand iets gehoord . Zelf moet ik hem gebruiken als ik me benauwd en ziek voel . Als je maar 80-60 % of nog lager blaast van wat je normaal blaast [dat is dan je piekstroom,] dan is het hoog tijd dat je naar de dokter gaat . Die piekstroom is bij iedereen anders. bij jou zal hij dan ook niet erg hoog zijn.omdat je al een lage capaciteit van de longen hebt . omdat ik een groot gedeelte van mijn long kwijt ben, is de piekstroom bij mij ook lager als de meeste mensen,daarom mag het niet te veel uit de hand lopen anders houd je bijna geen lucht over, En dat is in het verleden nogal eens gebeurt.Dus als ik ga twijfelen of ik wel of niet naar de dokter moet gaan .gebruik ik de piekstroom meter.
Heel veel Sterkte gewenst Aly.

Aly

Vrouw Aantal berichten : 580
Leeftijd : 89
Woonplaats : Drachten
Registration date : 22-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Piekstroommeter Empty Re: Piekstroommeter

Bericht  Mireille mod. vr jul 25, 2008 9:42 am

Dag Ini,

Ja, helaas zit ik met zuurstof, 16 u. op 24u. ik slaap ermee, zonder zou niet meer gaan, soms is het meer dan 16u. als het slecht gaat, zoals nu met dit weer (luchtvervuiling, ozon) dat voel ik en kan dan bijna niet meer ademen. Heb ook iets om mee te nemen maar kan het niet dragen het weegt tussen de 4 en 5 kg. enkel met de auto kan ik het meenemen. Het is nog maar sinds verleden jaar, vroeger had ik dat niet nodig, ongeveer een jaar geleden kreeg ik last van een acute schouderontsteking door verkalking, het was verschrikkelijk pijnlijk, op de spoed hebben ze mij een zware pijnstiller gegeven, maar daar heb ik een reactie op gedaan met als gevolg een vernauwing van de luchtwegen, en daar die al zo broos en vernauwd waren, dus mijn toestand is op zulk een stomme manier zoveel erger geworden (niet meer te herstellen) de naam van de gevaarlijke pijnstiller is "Bruffen"
Het was ook voor mij de eerste keer dat ik zoiets voor had en kende het middel helemaal niet.
Nadien bij meer info. heb ik vernomen dat men dat niet mag geven aan personen met adem-moeilijkheden, maar de meeste dokters weten het niet.
Soms voelt een mens zich zo machteloos tegenover zulke zaken, we zouden meer moeten weten dan de dokters zodat wij hen kunnen weerhouden van dergelijke stommiteiten.
Groetjes
Mireille

Mireille mod.

Vrouw Aantal berichten : 121
Leeftijd : 77
Woonplaats : Gent - Belgie
Registration date : 03-06-08

http://aime.de.graeve@pandora.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Piekstroommeter Empty Re: Piekstroommeter

Bericht  Gast vr jul 25, 2008 9:53 am

Hallo Mireille,

Ik schrik hier geweldig van, want wat een vreselijke vergissing! Dat had zéker nooit voor mogen komen. Ik zal proberen er onderzoek naar te doen, zodat ik het als waarschuwing op de site kan zetten. Ik moet nl. wel gegevens hebben om naar te kunnen verwijzen.

Ik vind het verschrikkelijk voor jou en wens je sterkte en wijsheid om hiermee zo goed mogelijk door het leven te kunnen gaan en er nog iets van te maken waar je blij over kunt zijn. Hopelijk lukt je dat.

Groet,
Ini

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Piekstroommeter Empty Re: Piekstroommeter

Bericht  Mireille mod. vr jul 25, 2008 10:46 am

Ini, ik kan hier enkele gegeven doorgeven: De naam is "Brufen" forte 600 van de firma S.A Abbott n.v.
Formula: Ibuprofen.600mg - excip. q.s. pro tablett. Rue du Bosquet 2
compress. una. 1348 - Ottignies - L.L.N.
Reg.339 IS 153 F3
Dit staat allemaal op het doosje die ik nog heb.

Mireille mod.

Vrouw Aantal berichten : 121
Leeftijd : 77
Woonplaats : Gent - Belgie
Registration date : 03-06-08

http://aime.de.graeve@pandora.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Piekstroommeter Empty Re: Piekstroommeter

Bericht  Mireille mod. vr jul 25, 2008 10:58 am

Aan Ini, was nog iets vergeten, in dokterstaal spreken ze van NSAID's waaronder die "Brufen" maar er zijn nog dergelijke middelen vandaar die algemene benaming. Ik heb dat op een papier laten zetten, indien het mij nog zou overkomen dat ik ergens op een spoed kom dan kan ik dat papier tonen, om erger te voorkomen.
Groetjes
Mireille

Mireille mod.

Vrouw Aantal berichten : 121
Leeftijd : 77
Woonplaats : Gent - Belgie
Registration date : 03-06-08

http://aime.de.graeve@pandora.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Piekstroommeter Empty Medicatie.

Bericht  Yvonne moderator za jul 26, 2008 2:15 pm

Hoi Mireille,

Wat een erg verhaal zeg, hoe is het kunnen gebeuren !!! Ik weet uit mijn opleiding zo een rijtje niet- te -gebruiken- bij- ademhalingsproblemen- medicatie op te noemen. En ik ben geen ARTS!
Dat het zo'n heftige reactie kan geven, daar heb ik zelf nog nooit van gehoord, maar toch zouden ze het niet hebben moeten geven !

Ik zal als ik beter ben hier een stukje over schrijven (lig nu met kuurtje helaas weer plat). Het is helaas zo dat longpt slecht worden voorgelicht over dit soort zaken. Brufen is ook gewoon te koop in de winkel....

Ik hoop dat het weer snel wat luchtiger wordt voor je Mireille !!!

Groeten Yvonne
Yvonne moderator
Yvonne moderator
Admin

Vrouw Aantal berichten : 283
Leeftijd : 49
Woonplaats : Papendrecht
Registration date : 16-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Piekstroommeter Empty Re: Piekstroommeter

Bericht  Mireille mod. zo jul 27, 2008 9:32 am

Dag Yvonne

Dank voor Uw reactie, mijn ervaring is dat dokters soms blijk geven van weinig verantwoordelijkheids zin.
Het moet allemaal vlug gaan, ze nemen onvoldoende tijd, dat kan gevolgen hebben waar ze zich niet
altijd van bewust zijn.
Ik hoop dat het vlug mag beteren voor U, de luchtverontreiniging is niet te onderschatten voor ons,
vroeger had ik nooit geen ontsteking in de zomer, maar nu wel, verleden maand zat ik er ook mee,
heb nu nog last van de gevolgen ervan op mijn adem.

Wens je heel veel sterkte toe, dat is iets die we allemaal nodig hebben.
Groetjes
Mireille

Mireille mod.

Vrouw Aantal berichten : 121
Leeftijd : 77
Woonplaats : Gent - Belgie
Registration date : 03-06-08

http://aime.de.graeve@pandora.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Piekstroommeter Empty Re: Piekstroommeter

Bericht  Enni zo jul 27, 2008 11:20 am

Hallo Mireille.

ook ik ben geschrokken van je bericht, wij hebben die medicijnen ook in huis maar dan in bruis, dat was voor mijn man, voor als het nodig mocht zijn, maar hij heeft ze niet gebruikt en ik gebruikt die tabletjes wel eens voor de hoofdpijn maar dan 400 mg, maar dat doe ik nu natuurlijk ook niet meer. Ik ben dus erg blij dat ik dit nu weet. Mijn zwager had longemfyseem, hij lag ook aan de zuurstof dag en nacht en ik heb mij meerdere keren afgevraagd is dit mijn toekomst.
Ik durf bijna niks meer te schrijven als ik de verhalen van jullie lees, ik kan me voorstellen dat je denkt zit niet te zeuren met je hoesten.

Ik zag dat we bijna even oud of jong zijn.
Ik wens je veel sterkte toe ,
Groetjes Enni

Enni

Vrouw Aantal berichten : 156
Leeftijd : 77
Woonplaats : De LIer
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Piekstroommeter Empty Verkeerde pijn stillers

Bericht  Aly zo jul 27, 2008 12:57 pm

Enni schreef:Hallo Mireille.

ook ik ben geschrokken van je bericht, wij hebben die medicijnen ook in huis maar dan in bruis, dat was voor mijn man, voor als het nodig mocht zijn, maar hij heeft ze niet gebruikt en ik gebruikt die tabletjes wel eens voor de hoofdpijn maar dan 400 mg, maar dat doe ik nu natuurlijk ook niet meer. Ik ben dus erg blij dat ik dit nu weet. Mijn zwager had longemfyseem, hij lag ook aan de zuurstof dag en nacht en ik heb mij meerdere keren afgevraagd is dit mijn toekomst.
Ik durf bijna niks meer te schrijven als ik de verhalen van jullie lees, ik kan me voorstellen dat je denkt zit niet te zeuren met je hoesten.

Ik zag dat we bijna even oud of jong zijn.
Ik wens je veel sterkte toe ,
Groetjes Enni

Rolling Eyes Hallo Mireille.
Wat erg voor je dat je longen door verkeerde medicijnen nog slechter zijn geworden dan ze al waren. Goed van je dat je het hier verteld zo dat andere mensen met longziekten er rekening mee kunnen houden dat je maar niet alles kunt slikken.
Zelf heb ik nog al vaak last van mijn rug omdat die gebroken is geweest en moet dan ook pijn stillers slikken .Maar de arts zij tegen mij dat ik niet alles kon slikken vanwege mijn longziekte .Het liefst houd hij het bij paracetamol. Met andere woorden de meeste dokters weten het best .Het is wel erg nonchalant hoe ze met jou zijn om gegaan.Wens je erg veel sterkte.Lieve groet Aly.

Aly

Vrouw Aantal berichten : 580
Leeftijd : 89
Woonplaats : Drachten
Registration date : 22-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Piekstroommeter Empty Re: Piekstroommeter

Bericht  Gast zo jul 27, 2008 4:30 pm

Hallo Mireille,

Fijn dat je wat aan onze ervaringen hebt, en ik zal op 8 augustus aan je denken.

Intussen vind ik dat er maar weer eens een nieuw onderwerp geopend zou kunnen worden, als Yvonne weer beter is, want zij weet hierover meer dan ik. Daar zou ik dan willen neerzetten voor welke medicijnen wij op moeten passen met onze longen. Eigenlijk zou je een papiertje bij je moeten dragen met zulke gegevens erop. Ik heb in elk geval heb ik altijd al een briefje in mijn paspoort zitten waarop staat wat ik mankeer en wat ik slik, voor het geval dat je wat overkomt en je het zelf niet meer zou kunnen zeggen.

Mar wat worden we eigenlijk slecht voorgelicht !! Ik weet namelijk helemaal nergens van v.w.b. medicijnen en effect op longziekten, stel je toch voor! De meesten van ons waarschijnlijk niet.

Groet,
Ini

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Piekstroommeter Empty reactie van Aly

Bericht  Aly zo jul 27, 2008 5:41 pm

Ini schreef:Hallo Mireille,

Fijn dat je wat aan onze ervaringen hebt, en ik zal op 8 augustus aan je denken.

Intussen vind ik dat er maar weer eens een nieuw onderwerp geopend zou kunnen worden, als Yvonne weer beter is, want zij weet hierover meer dan ik. Daar zou ik dan willen neerzetten voor welke medicijnen wij op moeten passen met onze longen. Eigenlijk zou je een papiertje bij je moeten dragen met zulke gegevens erop. Ik heb in elk geval heb ik altijd al een briefje in mijn paspoort zitten waarop staat wat ik mankeer en wat ik slik, voor het geval dat je wat overkomt en je het zelf niet meer zou kunnen zeggen.

Mar wat worden we eigenlijk slecht voorgelicht !! Ik weet namelijk helemaal nergens van v.w.b. medicijnen en effect op longziekten, stel je toch voor! De meesten van ons waarschijnlijk niet.

Groet,
Ini
Hallo Ini.
Even een correctie het is niet Mireille die op 8 Aug naar de longarts moet maar Ria Shocked Je hebt weer mijn plek ingenomen. grapje study Aly

Aly

Vrouw Aantal berichten : 580
Leeftijd : 89
Woonplaats : Drachten
Registration date : 22-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Piekstroommeter Empty Re: Piekstroommeter

Bericht  Gast ma jul 28, 2008 6:59 am

Aly schreef: Hallo Ini.
Even een correctie het is niet Mireille die op 8 Aug naar de longarts moet maar Ria Shocked Je hebt weer mijn plek ingenomen. grapje study Aly

Ach hé, dank je Aly voor je opmerkzaamheid! Het zal wel gekomen zijn door het overzetten van de berichten, want ik we hebben nog niet zo veel bezoekers dat ik niet meer weet wie er wie is.

Dan eentje voor mij: het is niet Ria maar Rita. Very Happy

Groetjes,
Ini

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Piekstroommeter Empty Re: Piekstroommeter

Bericht  Mireille mod. ma jul 28, 2008 10:13 am

Dag allen !
Dank aan allen voor Uw medevoelen, het is zeker een goed idee om een forum te beginnen over "Medicatie"
Hoe meer informatie hoe beter, we kunnen van elkaar altijd wel iets leren.
Ieder heeft natuurlijk zijn eigen verhaal en eigen ervaringen, maar dat wil niet zeggen al is het maar
hoesten dat het niet erg kan zijn.
Ik kan aan iedereen zeggen (na 60j. ervaring) mits een goede verzorging van rustig leven met de nodige
dicipline van voeding en oefeningen (yoga) of iets anders,en met een positieve ingesteldheid en
aanvaarding. (heel belangrijk) daarmee heb ik gedurende vele jaren mijn gezondheid beter en stabiel
kunnen houden. (tot verleden jaar met de Brufen)
Dus het is mogelijk, dat is mijn ervaring.
Men moet zichzelf leren kennen.

Nogmaals dank voor alle positieve reacties !

Groetjes
Mireille

Mireille mod.

Vrouw Aantal berichten : 121
Leeftijd : 77
Woonplaats : Gent - Belgie
Registration date : 03-06-08

http://aime.de.graeve@pandora.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Piekstroommeter Empty Re: Piekstroommeter

Bericht  Gast di jul 29, 2008 4:42 pm

Dag Mireille,

Ik wil jou nog even bedanken voor een paar belangrijke dingen die jij opmerkt.

In de eerste plaats is aanvaarding van je ziekte van het grootste belang om er goed mee om te kunnen leren gaan. Verder noem je een goede verzorging en een rustig leven met de nodige discipline van voeding en oefeningen die bij je passen (ik doe ook yoga) als belangrijke punten. Ook een positieve instelling is van belang, maar die krijg je niet zomaar cadeau als het niet in je aard zit. Het is dan ook een kunst apart om jezelf dingen aan te leren als niet te piekeren, niet negatief te denken enzovoorts, waardoor er geen plaats meer is voor een negatieve instelling. Mensen die hier moeite mee hebben, zouden eens kunnen googlen op aandachtstraining.

En zo heb jij dus zovele jaren met deze ziekte geleefd, almaar goed zorgend voor jezelf. Je hebt het niet verdiend wat jou is overkomen met die Brufen. Ik vind het heel, heel erg voor jou en ik hoop van ganser harte dat je met jouw instelling toch nog iets goeds uit het leven weet te halen, ondanks die afschuwelijke zwaarte die je letterlijk en figuurlijk te dragen hebt.

Lieve groet,
Ini

PS Het klinkt bijna als een afscheid. Je blijft ons toch nog wel volgen hoop ik? Jij kunt met jouw ervaring vast nog nuttige bijdragen leveren als je dat zou willen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Piekstroommeter Empty Re: Piekstroommeter

Bericht  Mireille mod. di jul 29, 2008 7:36 pm

Goedeavond Ini,

Ik loop zeker niet weg hoor, als ik iemand even op weg kan helpen sta ik altijd klaar.
Er bestaat zo een zin, ik weet niet meer van wie maar die voor mij heel belangrijk is, en dat is:
" Men krijgt nooit iets in het leven wat men niet dragen kan "
De mens bezit veel krachten, meer dan we soms denken maar we zijn er ons niet altijd van bewust.

sorry, het is een doordenkertje !

Lieve groet,
Mireille

Mireille mod.

Vrouw Aantal berichten : 121
Leeftijd : 77
Woonplaats : Gent - Belgie
Registration date : 03-06-08

http://aime.de.graeve@pandora.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Piekstroommeter Empty Re: Piekstroommeter

Bericht  Gast wo jul 30, 2008 6:25 am

Lieve Mireille,

Ik ben dol op doordenkertjes en ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Ik zou nog uren op door kunnen gaan op zo'n onderwerp, maar daarvoor is het hier niet de juiste plaats.

Sommige forums hebben een speciale plek voor wat praatjes onderling, die niet direct verband houden met waar het forum eigenlijk voor bedoeld is. Misschien is het een idee om ook hier iets dergelijks te openen, dan kunnen we het er nog eens over hebben met elkaar. Of misschien kunnen we het onderwerp 'Alles wat je maar kwijt wilt' daarvoor gebruiken. Ik zie nog wel. En fijn dat je inderdaad niet weggaat.

Hartelijke groet,
Ini

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Piekstroommeter Empty Re: Piekstroommeter

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum