Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leefregels op een rijtje

Ga naar beneden

Leefregels op een rijtje Empty Leefregels op een rijtje

Bericht  Ini do nov 11, 2010 3:51 pm

Deze regels heb ik voor Corrie opgeschreven en zo vind je hier dus de voorlopige versie. Het klopt aardig, maar ik moet nog met de tekst aan de slag.

Je slijm loskrijgen en op leren hoesten:
Je moet elke dag een half uur flinkt bewegen, met polsslag rond 140 -160 om je slijm los te krijgen, dus dat is niet alleen voor de conditie. Je kunt hiervoor ook elke dag een flink stuk lopen: flink de pas erin, het liefst hardlopen als dat lukt. Verder zul je naar een fysiotherapeut moeten om te leren je slijm op te hoesten. Dat moet je per dag 1 á 2 keer te kunnen via een speciale hoesttechniek: het huffen. Ook zou je bij je longarts om een recept voor een flutter kunnen vagen. Het kan zijn dat het dit apparaatje je helpt je slijm los te trillen, bij sommigen van ons werkt dat.
Als je je slijm goed kwijt raakt, is de kan op bacteriële infectie eigenlijk heel klein en heb je al een bacterie dan krijgt deze niet de kans om zich sterk te vermenigvuldigen: je hoest de hele boel er immers steeds uit.

Longarts, fysiotherapeut en longverpleegkundige:
Ik hoop dat jouw longarts je het bevenstaande verteld heeft, en je heeft doorverwezen naar de fysio, want daar ontbreekt het nogal eens aan. Het kan een prima longarts zijn, en hij kan goed luisteren, dat is mooi meegenomen, maar of hij ook op de hoogte is van de juiste behandeling, dat is de vraag. Ik hoop voor jou van ganser harte dat het wel het geval is. In elk geval heb je het nu van mij. Vraag verder ook om doorverwijzing naar een longverpleegkundige. In gevallen dat je zelf niet weet wat te doen, zoals je gisteren ook aan het twijfelen was, kun je tenminste op iemand terugvallen die zonodig even ruggespraak met de longarts heeft.

Leefregels:
Het aanbevelenswaardig om zo veel mogelijk uit de buurt van hoestende en proestende mensen te blijven én mensen die bacteriën over kunnen brengen. Maak je handen steeds schoon als je bijvoorbeeld buiten de deur aan deurknoppen en pinautomaten hebt gezeten (een virus kan wel 24 uur in leven blijven op bepaalde materialen), en wen jezelf aan om nooit met je handen aan je gezicht te zitten. Een flaconnetje met bacterie- en virusdodend middel in je tas, is voor ons geen overbodige luxe. Vermijd het ook om in het openbaar vervoer in hoekjes te gaan zitten en vermijd die hele dichte pashokjes.

Middelen om je immuunsysteem op te krikken:- Echinacea: het is wetenschappelijk bewezen dat dit middel werkt
- 2 x 1000 mg vitamine C: dat lijkt veel, maar je vaart er wel bij
- Liefst ook een vitamine totaal tablet, omdat ons voedsel niet toerijkend is zo het nu verbouwd wordt
- Propolis: een bacteriedodene middel dat gemaakt wordt door bijen, die er hun kort mee insmeren om bacteriën te weren. Dit is ook een middel uit de alternatieve hoek, maar bij ons heeft het z'n diensten ruimschoots bewezen. Mensen die consequent propolis gebruikten, werden niet meer ziek.
Er zijn nog meer middelen, maar dit is mijn pakketje en m.i. dekt het zo wel afdoende, als er niet echt griep heerst Krijg jij trouwens de griepprik?

Tip:
Verder veel water drinken, want dat maakt de slijm ook dunner.

Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum