Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet meer stomen bij vastzittende kou

2 plaatsers

Ga naar beneden

Niet meer stomen bij vastzittende kou Empty Niet meer stomen bij vastzittende kou

Bericht  Ini ma jan 06, 2014 12:07 pm

Beste mensen,

Vandaag hoorde ik van de assistente van de HA dat uit onderzoek ik gebleken dat het toch niet zo handig is om te proberen je hoofd vrij te maken door stomen. Bacteriën vinden het binnenklimaat van je hoofd daardoor wel zo gezellig worden en vermenigvuldigen zich. Dus niet meer doen!

Geadviseerd werd je door te spoelen met zoutwateroplossing. Daar zijn filmpjes van te vinden op youtube. Je kunt eenvoudig wat gekookt water nemen, op temperatuur laten komen, die voor jou goed voelt en er gewoon een theelepeltje zout doorheen roeren in een theepotje of in de officieel daarvoor bestemde neti-pot.

Ik trek e.e.a. nog na. Voor mij werkt het in elk geval.

Ini


Laatst aangepast door Ini op wo jun 14, 2017 5:18 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet meer stomen bij vastzittende kou Empty Re: Niet meer stomen bij vastzittende kou

Bericht  Lilian moderator ma jan 06, 2014 5:59 pm

Hoi Ini,

Stomen doe ik om die reden al jaren niet meer, je brengt alleen warme en vochtige lucht naar binnen wat een broedoven voor bacteriën is. Ik stoom alleen met heet water als ik een laryngitis heb om mijn luchtpijp wat te verzachten, maar dat is gelukkig maar zelden.

Groetjes Lilian
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum