Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mondkapjes: hoe effectief zijn ze?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Mondkapjes: hoe effectief zijn ze? Empty Mondkapjes: hoe effectief zijn ze?

Bericht  Ini wo dec 11, 2013 9:48 am

Het griepseizoen is weer aangebroken. Hoe goed kun je je beschermen met een mondkapje?

In Azië dragen veel mensen mondkapjes om zichzelf te beschermen tegen ziektekiemen die door de lucht zweven. Maar hoe goed zijn die mondkapjes nou eigenlijk in het tegenhouden van rondgehoeste druppeltjes vol virussen?

Bij ons zie je het zelden, maar wie tijdens het griep- en verkoudheidsseizoen in China of Japan rondloopt, zal op straat veel mensen met mondkapjes tegenkomen. Aziaten dragen deze mondkapjes ook uit beleefdheid naar anderen toe, om te voorkomen dat ze via de lucht ziektekiemen verspreiden wanneer ze grieperig zijn. Maar ook om zelf niet ziek te worden. De grote vraag is: helpt het?

Mondkapjes die echt helpen, zijn bij de apotheker te koop, maar behoorlijk kostbaar. Ik betaalde voor drie goede mondkapjes maar liefst 50 euro. Ik zou er alleen een gebruiken als ik tijdens het griepseizoen de huisarts moest bezoeken (wat ik trouwens zo veel mogelijk vermijd). Anders wordt deze grap voor mij te kostbaar.



Laatst aangepast door Ini op ma jul 03, 2017 5:58 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mondkapjes: hoe effectief zijn ze? Empty Re: Mondkapjes: hoe effectief zijn ze?

Bericht  Josephina forumbeheer wo dec 11, 2013 11:10 am

Hoi Ini.

Ik loop ook al heel vaak met een mondkapje op hoor.Je wordt wel raar aan gekeken maar dat deert me niet.Mensen denken dan dat ik besmettelijk ben terwijl het juist anders om is de mensen met bacteriën zijn juist gevaarlijk voor mij .Mooi stukje weer thankssssssssssssssss Wink 

Lieve groetjes Josephina.
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mondkapjes: hoe effectief zijn ze? Empty Re: Mondkapjes: hoe effectief zijn ze?

Bericht  Ini wo dec 11, 2013 11:59 am

Hoi Josephina,

Ik ga mondkapjes bestellen voor bezoek aan de longpoli, want ik kom er maar niet in als eerste. Wat mij in het stuk bijzonder opvalt is dat wat ik schuin heb gezet: men draagt de kapjes ook uit beleefdheid anderen niet te besmetten. Daar moet je hier eens om komen zeg! Het zou alvast heilzaam zijn als iedereen in de wachtkamers van de artsen zo'n ding zouden gaan dragen.

Lieve groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mondkapjes: hoe effectief zijn ze? Empty Re: Mondkapjes: hoe effectief zijn ze?

Bericht  Josephina forumbeheer wo dec 11, 2013 5:38 pm

Hoi Ini.

Je hebt gelijk hoor.Ik draag de mondkapjes al jaren.Mijn moeder is pedicure ik heb een keer een doos van haar gehad om het uit te proberen.Ik zou wel graag mond kapjes hebben met een leuke print of zo er op die je aan kan passen aan de situatie.Maar ja dat is weer de ijdelheid van de mens in mij ik doe het nu maar met van die saaie dokters dingen soms krijg ik er opmerkingen over vooral als ik met het openbaar vervoer reis dan zie je ze kijken en denken en zo ver mogelijk van mij vandaan gaan als ik dan zeg dat het zelf bescherming is zeggen ze o oké maar er wordt over het algemeen rustig geaccepteerd.

Succes met bestellen bounce 

Lieve groetjes Josephina.
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mondkapjes: hoe effectief zijn ze? Empty Re: Mondkapjes: hoe effectief zijn ze?

Bericht  Ini wo dec 11, 2013 5:58 pm

Hoi Josephina,

Ik wist al wel dat je mondkapjes draagt, maar niet zomaar in het openbaar vervoer. Wat goed. Dat zie ik mezelf nu weer niet zo direct doen. Misschien in de winter met mijn sjaal er overheen,. Dat zei mijn man ook al, maar toen was het zomer Smile Ze zouden inderdaad beschilderd moeten zijn, want ik ben ook zo ijdel.

Ik kan ze overigens gewoon bij de apotheek gaan halen voor 5,35 per stuk. Zo zal ik dan maar naar de longpoli gaan, als ik een keertje aan de beurt ben.  Rolling Eyes 

Groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mondkapjes: hoe effectief zijn ze? Empty Re: Mondkapjes: hoe effectief zijn ze?

Bericht  Josephina forumbeheer wo dec 11, 2013 6:19 pm

Hoi Ini

De mondkapjes voor 5,35 per stuk.Dat is duur op de site van mondkapjes kun je een hele doos van wel 50 stuks bestellen voor 3 euro.

Ik ga proberen een link te plaatsen.

www.nagelgroothandel.nl

Lieve groetjes Josephina.

PS Ik ben trouwens aan het onderhandelen met een bedrijf over monddoekjes met print ik kreeg net bericht dat die 0,75 cent per stuk zijn je hoor het nog....
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mondkapjes: hoe effectief zijn ze? Empty Re: Mondkapjes: hoe effectief zijn ze?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum