Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onderhoudsdosering AB: nut en noodzaak

5 plaatsers

Ga naar beneden

Onderhoudsdosering AB: nut en noodzaak Empty Onderhoudsdosering AB: nut en noodzaak

Bericht  Ini zo maa 11, 2012 4:51 pm

Beste lotgenoten,

Het is in het forum niet vaak voorgekomen dat mensen een onderhoudsdosering AB slikken. Omdat Nen die voorgeschreven heeft gekregen, n.a.v. haar vermoeidheidsklachten, ben ik opzoek gegaan. Temeer omdat ik zelf beweerde dat zo'n onderhoudsdosering van een keer per dag, geen klachten geeft, de opbouw van het afweersysteem niet verhindert (in tegendeel zelfs: het geeft extra steun) en ook geen aanleiding tot resistentie. Maar dat laatste klopt niet: gevaar voor resistentie is wel degeljk aanwezig.

Op de site voor van het CF-Centrum te Utrecht vond ik nuttige informatie waar wij ook ons voordeel mee kunnen doen. Lees de informatie bij het onderdeel Beschermende anti biotica. Er staat helaas niets over voordelen bij vermoeidheid bij. Het nut draait hoofdzakelijk om het verminderen van infecties.

Groet, Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderhoudsdosering AB: nut en noodzaak Empty Re: Onderhoudsdosering AB: nut en noodzaak

Bericht  Lilian moderator zo maa 11, 2012 5:44 pm

Hoi Ini,

bedankt weer voor je speurwerk Wink Very Happy !
Het bevestigd mijn mening over onderhoudsdosering van AB, nl je moet nooit teveel van dat spul binnen krijgen, maar als het echt nodig is.... is het goed dat het er is!


Groetjes Lilian
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderhoudsdosering AB: nut en noodzaak Empty Re: Onderhoudsdosering AB: nut en noodzaak

Bericht  Josephina forumbeheer zo maa 11, 2012 6:36 pm

Hoi Ini.

Hmmmmmm nu met je geheugen is niets mis enne je hebt wel weer veel info gevonden hoor mijn complimenten ik ga er van de week eens rustig voor zitten alles te lezen tja die vermoeidheid he.

Fijne avond groetjes Josephina.
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderhoudsdosering AB: nut en noodzaak Empty Onderhoud dosis nut of noodzaak

Bericht  Aly zo maa 11, 2012 6:53 pm

Hallo Ini,
Bedankt voor het uitzoeken of een onderhoudsdosis werkelijk nodig is .
zal afvankelijk zijn wat voor klachten je hebt .
Ik slik nu ook al weer een half jaar een onderhoudsdosis azitromecine .
Zoals ik al eerder vermeld heb .Behalve door een virus heb ik sinds dien niet meer
zo vol gezeten .En als ik mijn berichten zo door lees , dan was ik toch wel heel erg vaak ziek.
En ook al ben ik de pseudomonas niet kwijt , en maakt azitromecine hem niet dood.
Toch hud hij die bac onder controle . Dus heb je weinig keus .
Waarschijnlijk ben je het vergeten dat ik hem ook slik .
Maar niet zomaar .
Groet Aly.

Aly

Vrouw Aantal berichten : 580
Leeftijd : 89
Woonplaats : Drachten
Registration date : 22-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderhoudsdosering AB: nut en noodzaak Empty Re: Onderhoudsdosering AB: nut en noodzaak

Bericht  correna ma maa 12, 2012 6:24 am

Ha Ini,

Fijn dat je het weer hebt opgezocht en ja wat Aly schrijft gold voor mij ook het schijnt dat de Zitromax denwerking heeft om iets te doen aan de Peudomonas niet het genezen maar wat het precies is weet ik niet .
Waarom longpatienten die geen Pesudomonas hebben deze ab als onderhoud moeten slikken weet ik niet maar moet zeggen dat ik bij mijn mederevalidanten van vorig jaar hoor dat ze dit middel moeten gaan gebruiken.

Groetjes,
Corrie

correna

Vrouw Aantal berichten : 468
Leeftijd : 66
Woonplaats : schiedam
Registration date : 26-10-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderhoudsdosering AB: nut en noodzaak Empty Re: Onderhoudsdosering AB: nut en noodzaak

Bericht  Ini ma maa 12, 2012 9:49 am

Hallo Aly en Corrie,

Het gaat me juist om de BE-patiënten die een onderhoudsdosering AB te slikken krijgen, ter voorkoming van kolonisatie van bacteriën. Dat mensen die daar eenmaal mee te maken hebben gehad, bij sommige bacteriën (zoals zeker de pseudomonas) moeten blijven slikken, dat is me wel duidelijk. Maar nu krijgt Nen een onderhoudsdosering en ook van anderen heb ik dat alwel eens gelezen. Vandaar dat ik me afvraag of dat handig is of niet: of de voor en nadelen tegen elkaar opwegen. Maar helaas ben ik bang dat ook de mensen die dat zouden moeten weten, het er niet over eens zijn. Volgens Nens LA is het voordeel dat je minder vermoeid bent als je lichaam ondersteuning krijgt van de AB, dus niet aldoor het gevecht tegen de aanstormende bacteriën alleen hoeft te leveren. Soms ben je een tijd/dag onverklaarbaar vermoeider dan anders. Het zou dus een voordeel kunnen zijn, alleen ligt de resistentie weer op de loer.

Ik volg de proef bij Nen wel, en ik ben reuze benieuwd wat het haar oplevert.

Groetjes,

Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderhoudsdosering AB: nut en noodzaak Empty Re: Onderhoudsdosering AB: nut en noodzaak

Bericht  Josephina forumbeheer ma maa 12, 2012 5:35 pm

Hoi..........

Even een aanvulling op de onderhouds kuur van azitromycine.Deze ab zorgt er voor dat het slijm van onze longen niet meer lekker smaakt voor de pseudonomasbacterie daardoor hongert de pseudonomas uit hij wordt hierdoor ook te slom en te zwak om zich snel voor te planten.Dit heeft mijn la mij vertelt toen ik vroeg of het echt nodig was deze ab nu al zolang bijna 3 jaar te slikken.

Groetjes Josephina.
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderhoudsdosering AB: nut en noodzaak Empty Re;Onderhoudsdosis nodzakelijk

Bericht  Aly ma maa 12, 2012 6:38 pm

Hallo,
Ook van mijn nog een aanvulling . Mijn longarts vertelde
dat door azitromecine te gebruiken maakt dat het slijm minder taai
is , want de pseudomonas zorgt er voor dat het slijm erg
taai en draderig is, door deze ab te gebruiken is het dus minder taai.
en gemakkelijker op te hoesten.
Groet Aly.

Aly

Vrouw Aantal berichten : 580
Leeftijd : 89
Woonplaats : Drachten
Registration date : 22-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderhoudsdosering AB: nut en noodzaak Empty Re: Onderhoudsdosering AB: nut en noodzaak

Bericht  Gast ma maa 12, 2012 7:31 pm

Super Ini je speurwerk en idd. slik ik de azitromycine jubilant 250 mg 1x per dag. Heb zelf ook gelezen dat dit bij cf patienten niet hun longfunctie verbeterde maar wel het aantal infecties verminderde. Ik ga het gewoon een tijd proberen. heb het twee jaar uitgesteld en op vele andere manieren geprobeerd, maar met onvoldoende resultaat tot nog toe. Dus ik vind het nu prima om haar advies eigenlijk direkt na de diagnose BE al aan mij gegeven nu op te volgen. Ze heeft er voor gestudeerd tenslotte.

Aly fijn om te horen dat jij toch de indruk hebt dat je er fitter van bent, echt goed, want je was echt wel heel vaak ziek en beroerd. En jij slikt het dus ook, Josephina?

Groetjes,

Nen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onderhoudsdosering AB: nut en noodzaak Empty Re: Onderhoudsdosering AB: nut en noodzaak

Bericht  Gast ma maa 12, 2012 8:10 pm

PS Aly wat een heerlijke plaatjes, nu weer zo'n mooie foto! flower

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onderhoudsdosering AB: nut en noodzaak Empty Re:onderhoud Ab

Bericht  Aly ma maa 12, 2012 10:20 pm

Hoi Nen,
Dank je dat je de foto mooi vind , ik heb hem genomen met mijn mobiel
dus dat zijn niet de mooiste foto's Maar wel een mooi uitzicht over de zee
he , Hij is genomen van ons appartement .
Groet Aly.

Aly

Vrouw Aantal berichten : 580
Leeftijd : 89
Woonplaats : Drachten
Registration date : 22-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderhoudsdosering AB: nut en noodzaak Empty Re: Onderhoudsdosering AB: nut en noodzaak

Bericht  Josephina forumbeheer di maa 13, 2012 10:31 am

Hoi Nen.

Ja Nen ik slik het echt al heel lang en gelukkig ook geen nare darmen.Hopelijk gaat het bij jou ook de goede kant op. Laughing

@Aly bedankt voor je aanvulling vwb de taaiige slijm je hebt helemaal gelijk hoor dat is idd ook mijn ervaring dat het het ophoesten van het slijm minder draaderig is en dat geld ook voor mijn snot. Wink Wat een heerlijke foto dat heeft Nen ook al gezegd maar ik wilde het ook nog even melden mmmmmh zonnetje leuk dat je het met ons wilt delen Smile

Groetjes Josephina

Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onderhoudsdosering AB: nut en noodzaak Empty Re: Onderhoudsdosering AB: nut en noodzaak

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum