Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

AeroChamber: schoonmaak en vervanging

4 plaatsers

Ga naar beneden

AeroChamber: schoonmaak en vervanging  Empty AeroChamber: schoonmaak en vervanging

Bericht  Ini di mei 31, 2011 5:26 pm

Beste mensen,

Van Josephina kreeg ik de tip dat de aerochamber voor inhalatie van medicatie e.d. elk jaar vervangen moet worden. Dat wordt er soms niet bij verteld, maar het is wel belangrijk i.v.m. de hygiëne.

Ik heb maar een gegoogled en vond de volgende link naar schoonmaak en vervanging aerochamber .

Bedankt Josephina! flower

Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

AeroChamber: schoonmaak en vervanging  Empty Re: AeroChamber: schoonmaak en vervanging

Bericht  Josephina forumbeheer di mei 31, 2011 8:04 pm

Hoi Ini.

Geen dank hoor daar doen we het toch voor hoe meer we weten hoe beter.Je hebt het er weer mooi opgezet jij ook bedankt.

Groetjes Josephina.
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AeroChamber: schoonmaak en vervanging  Empty Re: AeroChamber: schoonmaak en vervanging

Bericht  Lilian moderator wo jun 01, 2011 9:27 am

Hoi Ini,

Deze tip komt voor mij op dit moment prima uit! Luuk heeft nl mijn nieuwe puffer opgehaald bij de apotheek, en die hadden er een aerochamber bij gedaan. Ik was het daar niet mee eens omdat ik er nog een had liggen (uit 2005 Embarassed ), maar Luuk wist me te overtuigen dat een nieuwe echt geen kwaad kon en je hem toch vergoed krijgt. Ik heb mijn oude nog geprobeert te reinigen, maar ben op mijn besluit terug gekomen, en nu achteraf een prima besluit! Bedankt voor de tip! Very Happy Very Happy

Groetjes Lilian
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

AeroChamber: schoonmaak en vervanging  Empty Re: AeroChamber: schoonmaak en vervanging

Bericht  Ini wo jun 01, 2011 4:54 pm

Hoi Lilian,

Ook toevallig zeg, dat deze tip tegelijkertijd met jouw dubben over een nieuwe aanschaf dat gevalletje kwam (kan het woord er haast niet uitkrijgen Wink ). Je zult inderdaad nu wel blij zijn dat je het toch maar hebt gedaan.

Groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

AeroChamber: schoonmaak en vervanging  Empty Aero camber schoonmaken en vervangen.

Bericht  Aly wo jun 01, 2011 6:13 pm

Hallo .
Ik heb de tip even gelezen .Maar ik vind het vreemd dat zo'n aero camber
al schoon is in een sopje van lauw water . dan zijn de bact.toch niet dood?
terwijl je een flutter ook in een sopje moet schoon maken maar daarna
nog eens met alcohol .
Groet Aly.

Aly

Vrouw Aantal berichten : 580
Leeftijd : 89
Woonplaats : Drachten
Registration date : 22-04-08

Terug naar boven Ga naar beneden

AeroChamber: schoonmaak en vervanging  Empty Re: AeroChamber: schoonmaak en vervanging

Bericht  Josephina forumbeheer do jun 02, 2011 7:55 am

Hoi Aly.

Dat wat je schrijft over de Aerochamber niet in alchol hoeft en de flutter wel komt omdat je bij de flutter er in moet blazen en bij de aerochamber moet je inhaleren dat is dus een duidelijk veschil.Daardoor is het minder gevaarlijk dat er bacterien in komen.

Groetjes Josephina.
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AeroChamber: schoonmaak en vervanging  Empty Re: AeroChamber: schoonmaak en vervanging

Bericht  Ini do jun 02, 2011 9:22 am

Hoi mensen,

Ik kook de flutter altijd even flink uit en laat die luchtdrogen op een schone theedoek. Volgens mij stond dat zo in mijn instructies, van X-jaar terug.

Groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

AeroChamber: schoonmaak en vervanging  Empty Re: AeroChamber: schoonmaak en vervanging

Bericht  Josephina forumbeheer do jun 02, 2011 9:43 pm

Hoi Ini.

Uitdrogen op een theedoek is niet zo handig ivm bacterien,beter drogen op een keuken rol vel,papieren zakdoek of tisiue.Uitkoken is oke net zoals het even zo een 10 min te laten weken in 70% alcehol wel nadat het eerst in een sopje heeft gelegen en daarna idd aan de lucht drogen.Dit geldt voor de flutter maar niet voor de Aerochamer die mag alleen in een lauw sopje want deze moet antistatische blijven ivm de medicijnen die in de voorzetkamer komen deze mogen niet neerslaan want dan krijg je de medicijnen niet in je longen.De medicijnen moeten in de voorzetkamer blijven zweven als de medicijnen neerslaan is dit dus niet goed en dan krijg je het alleen maar steeds zwaader en moeilijker je slijm uit je longen te hoesten.

Groetjes Josephina
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AeroChamber: schoonmaak en vervanging  Empty Re: AeroChamber: schoonmaak en vervanging

Bericht  Josephina forumbeheer zo dec 01, 2013 6:09 pm

Beste lotgenoten.

Er is weer een nieuws brief over de aerochamber ik plaats hier een link zodat jullie het kunnen bekijken als jullie het nodig hebben.www.mijnaerochamber.nl

Groetjes Josephina
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

AeroChamber: schoonmaak en vervanging  Empty Re: AeroChamber: schoonmaak en vervanging

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum