Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vitamine D3

Ga naar beneden

Vitamine D3 Empty Vitamine D3

Bericht  Ini vr dec 10, 2010 10:22 am

Beste mensen,

Hieronder plaats ik een gedeelte van een bericht van Marleen. Haar orthomoleculair arts adviseert haar Vitamine D3 te gebruiken voor de weerstand, en omdat dit vorig jaar vanwege Mexicaanse griep ook werd geadviseerd, zet ik dit hier neer als bruikbare tip. Over de hoeveelheid weet ik echter niets te melden.

Waarschuwing:
Er wordt geadviseerd om Vitamine Dsamen met calcium te slikken voor een betere opname. Calcium verhindert echter de opname van medicatie in het lichaam. Dus slik zo'n combi-middel 4 uur vóór, of 4 uur na je medicatie.

De rest van de tips die Marleen geeft, daar kan ik wel achter staan. Maar ik denk dat ik dat niet apart hier op hoef te nemen, omdat iedereen wel weet dat verse vette vis goed is. Of je dat nu in capsules moet slikken, daar wil ik vanaf zijn. Over het algemeen is vis immers ook schadelijk vanwege de zware metalen. Dus een te grote hoeveelheid is niet aanbevelenswaardig.
Verder wordt vit. A. genoemd, dat goed zou zijn voor longen. Maar pas alsjeblieft op met vit. A.: een teveel hiervan is echt schadelijk. Google er maar eens op. Slik het liever niet apart, vooral niet als je al een vitaminetotaal preparaat slikt.

-------------------------------------

Notitie van Marleen

Ik heb m'n bloed weer laten onderzoeken op bepaalde vitaminen en het bloedbezinksel. Het was gelukkig weer helemaal in orde, maar hij (arts) benadrukte nogmaals het belang van voldoende vitamine D 3. Dat mocht van hem wel wat hoger omdat dit het immuunsysteem stimuleert. Hij raadde mij 60 microgram vit. D per dag aan. (dat is 2000 IE)

Verder veel vette vis eten, of visolie-capsules en de gebruikele mulitvitaminen/minerealen

Oja, met de longarts ook nog even het belang van vitaminen en gezonde voeding gehad: Volgens hem is vitamine A belangrijk voor de longen en veel groente eten, maar dat doet iedereen hier volgens mij wel.
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum