Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe blijf je bacterievrij

Ga naar beneden

Hoe blijf je bacterievrij Empty Hoe blijf je bacterievrij

Bericht  Gast wo okt 22, 2008 7:13 pm

Door je zo min mogelijk onder de mensen te begeven, is het eerste wat bij me opkomt. Maar dat is zo verdraaid ongezellig!

Yvonne schreef al het topic over handen wassen, sla dat er ook nog eens op na: goed tegen bacteriën én virussen. Denk eens aan de pinautomaat, de deurknoppen, en vooral kranen in openbare toiletten schijnen een grote bron van bacteriën te zijn, nog erger dan de bril van het toilet zelf. Dus altijd papieren zakdoekjes bij je dragen, daar kun je een hoop plezier van hebben.

Maar ik wil het eigenlijk hebben over bacteriën die in de lucht hangen. Gelukkig leven die daar niet zo lang, maar wel weer in gezellige hoekjes. Denk daarbij aan pashokjes, een hoekje in een treincoupé of ander vervoermiddel. Kijk maar eens goed rond als je buitenshuis bent en je zult al snel ontdekken waar je je beter niet aan kunt wagen en wat je kunt doen om toch aan je gerief te komen. Bedenk bijvoorbeeld dat je kleding heden ten dage met gemak kunt retourneren, dus waarom jezelf in een pashokje wurmen als je thuis ook rustig kunt passen.

Dat soort slimme dingetjes. Wie volgt?

Ini

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe blijf je bacterievrij Empty Re: Hoe blijf je bacterievrij

Bericht  Yvonne moderator do okt 23, 2008 1:17 pm

Hoi Ini,

Ik vermijd mn kleine ruimtes met veel mensen, bv volle liften, volle wachtkamer enz. En inmiddels weten bekenden al dat ze niet bij mij op visite hoeven te komen als ze ziek zijn of grieperige kids hebben. Soms niet leuk, maar het moet.

Groeten Yvonne
Yvonne moderator
Yvonne moderator
Admin

Vrouw Aantal berichten : 283
Leeftijd : 49
Woonplaats : Papendrecht
Registration date : 16-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe blijf je bacterievrij Empty Re: Hoe blijf je bacterievrij

Bericht  Gast do okt 23, 2008 3:01 pm

Ik vind eigenlijk dat ik de warenhuizen moet vermijden nu het herfstvakantie is. Maar ik was opeens zo panisch geworden vanwege mijn pyjamatekort, dat ik helaas door de menigte heb lopen dringen om het een en ander te scoren. Het lijkt wel of ik het uit aan het lokken ben om die pyjama's ook echt te gaan dragen, zeker nu ik ook weer met een raar longprobleem rondhobbel.

Dit is meteen ook weer een tip voor iedereen natuurlijk. Hij is alleen leuk verpakt, net als de pyjama's trouwens.


Ini

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe blijf je bacterievrij Empty Re: Hoe blijf je bacterievrij

Bericht  Gast vr okt 24, 2008 8:14 am

Zorg dat je niet verkouden wordt, door een goede weerstand. Mocht dat toch gebeuren, blijf dan zo veel mogelijk uit de buurt van iedereen: de meeste mensen drage nl. bacteriën in hun keel. Isoleer jezelf zo veel mogelijk totdat je niet meer snottert. Gebruik Otivin (niet langer dan een week) om je neusslijmvlies te doen slinken: je voelt je er zelf beter bij en je bent meteen een minder lekker hapje voor bacteriën.

Ini

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe blijf je bacterievrij Empty Re: Hoe blijf je bacterievrij

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum