Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe het slijmprobleem op te lossen?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe het slijmprobleem op te lossen? Empty Hoe het slijmprobleem op te lossen?

Bericht  Gast wo okt 22, 2008 9:36 am

Ik kwam op het idee dit topic te openen, omdat wij hier allemaal anders mee om lijken te gaan. Dus vraag ik aan iedereen om tips, zodat diegene die misschien je juiste manier nog niet heeft gevonden er dingen uit kan halen en proberen of het voor hem/haar ook werkt.

We hebben het er natuurlijk al vaak genoeg over gehad met z'n allen, maar het leek me handig op dit juist bij Tips neer te zetten.

Voor diegenen die het nog niet wisten: in het Topic Informatie over be vind je trouwens het volgende erover (in het stuk van Merck Manuel).

Patiënten die last hebben van grote hoeveelheden secreet zijn gebaat bij enkele malen per dag houdingsdrainage en tapotage. Tegenwoordig wordt ook wel een zgn flutter aangeraden, waarmee men zelf de slijm kan lostrillen.

Groet,
Ini

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe het slijmprobleem op te lossen? Empty Re: Hoe het slijmprobleem op te lossen?

Bericht  Mireille mod. wo okt 22, 2008 10:01 am

Hallo aan allen

Mijn reactie zal heel kort zijn nl. Yoga en een vernevelaar met slijm oplossende middelen die het slijm vloeibaarder maken.

Dat is voor mij altans, al meer dan 30 jaar het middel.

Groetjes
Mireille

Mireille mod.

Vrouw Aantal berichten : 121
Leeftijd : 77
Woonplaats : Gent - Belgie
Registration date : 03-06-08

http://aime.de.graeve@pandora.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe het slijmprobleem op te lossen? Empty Re: Hoe het slijmprobleem op te lossen?

Bericht  Gast wo okt 22, 2008 10:12 am

Beste mensen,

Na de aftrap van Mireille, wat zij aangeeft, zou ook mijn voorkeur hebben: Een vernevelaar met Bisolvon of Fluimicil. Het slikken van die middelen (op doktersrecept trouwens), helpt mij niet om de slijm los te krijgen en door vernevelen spaar je je maagslijmvlies.

Ik gebruik dit op het moment nog niet, maar ga erom vragen. Bij mij is het meestal zo, dat ik om een uur of 3, 4, 5 in de middag een bepaalde hoestbui krijg (weet nooit wanneer precies) en dan weet ik dat ik te veel slijm heb. Om dat kwijt te raken moet ik dan zorgen dat ik op mijn rug lig met mijn hoofd goed naar beneden (zijn speciale kussen voor). Ik hoest het dan wel op, maar het is reuze onhandig omdat ik juist in de middag nogal eens niet thuis ben en dan raak ik al hoestende, zodat ik er bijna in stik, het slijm maar voor een gedeelte kwijt. Dat hoopt zich dan weer lekker op. Als ik kan vernevelen dan kan ik de boel ook een beetje sturen, zodat het slijm komt wanneer ik dat wil. Tenminste... dat is wat ik ervan verwacht.

Groet,
Ini

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe het slijmprobleem op te lossen? Empty Re: Hoe het slijmprobleem op te lossen?

Bericht  Gast wo okt 22, 2008 10:54 am

Ergens in het forum zit nu ook deze discussie verweven. Ik vind die niet zo snel meer terug, om hier neer te zetten. Maar het komt erop neer dat je bij de fysiotherapeut een bepaalde hoesttechniek kunt aanleren en een drainagehouding, ook kan een partner er leren hoe hij/zij tapotage kan toepassen door kloppen op de rug op een speciale manier.

Ini

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe het slijmprobleem op te lossen? Empty Re: Hoe het slijmprobleem op te lossen?

Bericht  Yvonne moderator do okt 23, 2008 1:06 pm

Bij mij met stip op 1:
De vernevelaar met Mistabron en Ventolin....wel een heftige aanpak, maar ik heb het nodig.
Verder ben ik in het begin in de weer geweest met etherische olien die slijm zouden oplossen/verdunnen (thijm, denne olie en nog enkele), maar nadat ik van iemand hoorde dat het vlgs haar longarts niet goed zou zijn om met olie te stomen omdat het aan/in de longen kon plakken heb ik het eigenlijk niet meer gebruikt.

De eerste stap voor slijmoplosser is vaak Fluimucil en dan de 600mg dosis via de arts.

Verder huf ik weleens na het vernevelen om de slijm omhoog te krijgen. (huffen=ophoest techniek geleerd via fysio)

Groeten Yvonne
Yvonne moderator
Yvonne moderator
Admin

Vrouw Aantal berichten : 283
Leeftijd : 49
Woonplaats : Papendrecht
Registration date : 16-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe het slijmprobleem op te lossen? Empty Re: Hoe het slijmprobleem op te lossen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum