Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

workshop in duur restaurant

Ga naar beneden

workshop in duur restaurant Empty workshop in duur restaurant

Bericht  els di sep 16, 2008 10:22 pm

Via googelen trof ik deze uitnodiging voor een bijeenkomt over bronchiectasieen aan. Notabene gesponsord door een farmaceutisch bedrijf en in een duur restaurant. De sprekers zijn o.a afkomstig van het UMCG: schijnbaar is daar nog een recente publicatie geweest over bronchiectasien. Ik heb geprobeerd die publicatie op te zoeken, maar dit lukte niet, omdat ik, als niet-abonnee, geen toegang kreeg tot het medische tijdschrift waar het in stond.

Hier komt de tekst:
Apeldoorn, 9 juni 2008


Betreft: minisymposium woensdag 24 september 2008

Geachte collega,

Hierbij heb ik het genoegen u uit te nodigen voor het minisymposium getiteld: Diagnostiek en behandeling van bronchiëctasieën en de rol van Pseudomonasinfecties.

Graag uw aandacht voor de nieuwe datum!

Dit minisymposium zal worden gehouden op woensdag 24 september a.s. in Apeldoorn:
Hotel Gastronomique De Echoput, Amersfoortseweg 86, 7346 AA Hoog Soeren
(055-519 12 48).

Programma:

18.00 uur ontvangst
18.15 uur Diagnostiek en behandeling van brochiëctasieën.
Prof. T.S. van der Werf, longarts UMCG
19.00 uur Pseudomonasinfecties: microbiologie en de rol bij patiënten met
bronchiëctasieën.
Dr. A. Ott, arts-microbioloog/epidemioloog, Lab voor Infectieziekten
Groningen.
19.45 uur Discussie en vragen
20.15 uur Diner
22.00 uur Afsluiting

De Richtlijn “Diagnostiek en antimicrobiële behandeling van recidiverende lagere luchtweginfecties” wordt nog eens tegen het licht gehouden. Tevens komt een recent review aan de orde, getiteld: Treatment of bronchiectasis in adults (Ten Hacken et al., 2007).
Daarnaast komen de microbiologische aspecten van Pseudomonas Aeruginosa aan de orde en zal de rol van Pseudomonasinfecties bij patiënten met brochiëctasieën worden besproken.

Er zijn 2 punten accreditatie toegewezen.

De gastvrijheid van de avond op bovenvermelde locatie zal worden verzorgd door Novartis.

Indien u van deze uitnodiging gebruik wenst te maken, verzoeken wij u vriendelijk bijgaand inschrijfformulier ingevuld terug te faxen naar ons secretariaat (055-581 82 19). Ook indien u niet deelneemt, stellen wij het op prijs als u dit kenbaar maakt.

Wij verwelkomen u graag op woensdag 24 september a.s.!

Met vriendelijke groet,

René Hage, longarts
Gelre ziekenhuizen, Apeldoorn

els

Vrouw Aantal berichten : 26
Leeftijd : 70
Woonplaats : niet ingevuld
Registration date : 03-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

workshop in duur restaurant Empty Re: workshop in duur restaurant

Bericht  Gast ma sep 22, 2008 7:15 pm

Goh Els, ik heb deze post van je gemist, en dat terwijl hij onder Hot News staat. Wat een blunder. Ik zal proberen contact te krijgen met deze mensen als de workshop voorbij is: of wij de uitkomst en/of stukken kunnen krijgen. Wij zijn tenslotte de patiënt: ze hebben het over onze lijven. Ik ben benieuwd. Heel goed van jou! En ook goed te weten dat we toch in the pickture zijn. Doen ze trouwens altijd: zoiets in dure dingen. Meestal zitten de farmacuiten erachter.

Ini

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum