Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn nieuws

3 plaatsers

Ga naar beneden

Mijn nieuws Empty Mijn nieuws

Bericht  Ini ma jul 21, 2008 10:39 am

De longscintigrafie van vorige week heeft niets uitgewezen. De longarts heeft mij vorige week gebeld met het verzoek vandaag (maandag 21 juli om 13.30) langs te komen voor nieuwe een longfoto. Er was immers een 'verdichting' geconstateerd op de longfoto en de scan in januari. Nader onderzoek is gewenst. Mocht de longfoto niets uitwijzen, dan zal het een onderdeel van de onsteking van destijds hebben kunnen zijn. Maar is er nog steeds iets vreemds op de longfoto te zien zijn, dan zal er een PET-scan moeten worden gemaakt. Niet zo leuk allemaal, maar ik maak me er niet druk over. Ik zie wel wat er vanmiddag uitkomt en ik had gewoon een heel goed weekeinde. Ik ben blij dat ik mezelf deze houding t.a.v. dat soort ongerief aan heb weten te leren. Maar ik wilde dit verhaal toch graag even hier neerzetten. Zodra ik terug ben, meld ik jullie de afloop wel.

Voor diegenen die dit bijtijds lezen: duim intussen maar voor me.

Dit is m.i. een goed voorbeeld voor plaatsing op Hot News, al ben ik dan een beetje laat ermee :-). Het idee komt ook net pas bij me op.

Lieve groet,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn nieuws Empty Re: Mijn nieuws

Bericht  Gast ma jul 21, 2008 2:00 pm

Net terug van de longarts.

Er was niets aan de hand gelukkig. De longfoto's wezen uit dat er ten opzichte van een half jaar geleden niets veranderd is en zou er iets kwaadaardigs in het spel zijn geweest (wat de longarts als een van zijn suggesties had), dan was dat zéker nu te zien geweest, want zoiets schijnt nogal snel te groeien. Ze hadden destijds iets vreemds op een CT-scan gezien, maar toen had ik dan ook een ontsteking, waarbij ik zelfs bloedkloters ophoestte. Dat bleek een ontsteking te zijn geweest, want na een a.b. kuur was dat probleem opgelost. Ik vind dat men daar best rekening mee had kunnen houden tijdens de CT-scan en dat er dure onderzoeken voor niets zijn gedaan. Dat gevoel had ik er zelf al bij, vandaar dat ik de longscintigrafie zo lang had uitgesteld.

Verder voel ik me gezond nu, maar in plaats van opgelucht eigenlijk heel ongelukkig dat ik nu weer op die poli terecht ben gekomen, met al die hoestende mensen om me heen: ben je niet ziek, dan zou je het daar nog worden. Afijn, ik droeg het door Yvonne geadviseerde mondkapje, dat bacteriën tegen moet houden. Dat was wel wennen. Verder heb toevallig een labformulier klaarliggen, dus zou ik me in de komende weken niet goed gaan voelen, dan kan ik tenminste op mijn bezinksel laten prikken wanneer ik wil. Maar ik mag niet hopen dat ik weer ziek zou worden, want ik word ook nog eens behoorlijk ziek van de a.b. Dat heeft me de vorige keer maar liefst 3 kg aan gewicht gekost en ik ben toch al zo mager.

Nu, iedereen weer op de hoogte, en ik ga dit Hot news topic verlaten.

Groetjes,
Ini


Laatst aangepast door Ini op zo aug 24, 2008 6:51 pm; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn nieuws Empty Re: Mijn nieuws

Bericht  rita di jul 22, 2008 10:16 am

Hallo Ini,
Gelukkig maar dat het allemaal zo erg niet was. Indien je toch een ontsteking zou gehad hebben, dan voel je dit wel want je wordt erg moe en slap en je krijgt pijn en een zwaar gevoel aan je long met eventueel koorts.
En het is zeker waar dat je niet in een hospitaal moet zijn voor je plezier want daar vertoeven de meeste microben, bij jullie in holland worden deze nog erg in toom gehouden maar bij ons in België is er geen enkel hospitaal meer waar er geen ziekenhuismicroben heersen. Ik ken al veel vrienden die na een operatie een wonde hadden die maar niet wou genezen en na een cultuur ervan hadden deze mensen allemaal mrsa. Nu is het wel zo dat als je terug beter bent deze microbe ook uit je lichaam gaat maar mensen die niet genoeg weerstand hebben die krijgen die microbe niet meer uit hun lijf en vaak overlijden zij na een tijdje. Maar vrees niets, overwinnen doen wij het wel nog. En beschermen is de boodschap.
mvg.
Rita

rita

Vrouw Aantal berichten : 75
Leeftijd : 67
Woonplaats : België
Registration date : 20-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn nieuws Empty Re: Mijn nieuws

Bericht  Gast zo aug 24, 2008 6:57 pm

Hallo lieve lezers,

Het ging er niet om dat ik ervan verdacht werd een ontsteking te hebben. Een longscitigrafie maakt men me d.m.v. een foto en in een spuiting met radioactieve stof, om te kunnen zien hoe je bloedvaten en -vaatjes door je longen lopen. En verdichtsel kan nl. van alles betekenen en dat was op de CT-scan waargenomen. Omdat ik zo bloedde, meende de longarts dat het verdichtsel daarmee te maken had. Toen dat niet het geval bleek te zijn, wer een Pet-scan is dan weer om te kunnen constateren wat het dan wèl is: kan letterlijk van alles zijn. Intussen heb ik weer 2 maal gebloed. De Petscan is voorlopig uitgesteld, omdat de foto's die na de scintigrafie zijn gemaakt, dus na de laatste onsteking, niets verdachts lieten zien, dus dan liever even afgewacht en niet direct het ergste denken. Zo is mijn situatie nu en ik blijf er maar het beste van hopen.

Ini

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn nieuws Empty Re: Mijn nieuws

Bericht  Gast zo aug 24, 2008 7:00 pm

Hallo Rita,

Bedankt voor je meelevende reactie. Tja, het is me wat met die resistent wordende bacteriën. In ons ziekenhuis is de longpoli al eens een tijdje gesloten geweest vanwege een bacterie. Tegenwoordig is het wachtgedeelte in een opengang, waar het flink doortocht (zo voelt het tenminste), terwijl in de spraakkamer een flink afzuigsyteem zit. Maar er zaten flink wat mensen te hoesten om me heen en daar moet ik toch helemaal niets van hebben. Als ik een ontsteking heb, dan merk ik daar trouwens vaak helemaal niets van. Ik heb eens een half jaar ermee rondgelopen, en ik kwam er toen pas achter omdat ik wat te vermoeid was en mijn bezinksel liet prikken. Dat maakt het juist zo eng voor mij. Ik ben door de regel toch al vermoeid omdat ik een niet functionerende schildklier heb, en dus op schildklierhormoon uit een potje leef: dat werkt toch anders dan je eigen hormoontjes.

Groet,
Ini

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn nieuws Empty Re: Mijn nieuws

Bericht  Mireille mod. ma aug 25, 2008 1:53 pm

Hallo Ini,

Had het nog niet eerder opgemerkt dat het niet zo goed gaat voor de ogenblik, weer last van bloeden ?
Durf het bijna niet te zeggen, maar heb daar zelf nog geen last van gehad.
Misschien komt het omdat je weinig slijm hebt en daardoor teveel inspanning moet doen bij het hoesten zodat er op die manier kleine bloedvaatjes opengaan.
Ik weet het natuurlijk niet, maar iets dat droog zit, kan ook een eenvoudige oorzaak hebben.

Ik hoop van harte dat je het mag vinden.

Lieve groetjes

Mireille

Mireille mod.

Vrouw Aantal berichten : 121
Leeftijd : 77
Woonplaats : Gent - Belgie
Registration date : 03-06-08

http://aime.de.graeve@pandora.be

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn nieuws Empty Re: Mijn nieuws

Bericht  rita di aug 26, 2008 10:01 am

Hallo Ini,

Ik heb zelf nooit niet veel bloed opgehoest , tot hier toe nog maar twee maal bij een ernstige ontsteking van de long.
Dat mager zijn dat komt zeker van de schildklier want er is een collega op mijn werk en die heeft dezelfde ziekte en die is ook graatmager en die eet nochthans veel.
Ik ken ook mensen die nooit koorts maken en toch ziek zijn dit is heel merkwaardig , ik weet niet hoe dit komt maar de arts zal dit zeker wel weten .
Morgen ga ik naar de HA om mijn vragen af te vuren, heb ze allemaal op een lijstje gezet, ik hoop dat hij mij niet aan de deur zet . Tot nu toe gaat alles nog prima en heb geen last meer van ontsteking. Neem geen medicatie meer allen nog echeneaforte en propolis. Hoeveel moet je er van innemen?
Groet
Rita

rita

Vrouw Aantal berichten : 75
Leeftijd : 67
Woonplaats : België
Registration date : 20-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn nieuws Empty Re: Mijn nieuws

Bericht  Ini di aug 26, 2008 10:19 am

Hallo Rita,

Ik heb van het begin af aan kleine beetjes bloed opgehoest en jaren heeft men niet geweten wat dat was, omdat foto's immers niets uitwezen. Later ging ik bij onstekingen veel meer bloed ophoesten, wat weer verdween als de onsteking over was. Soms heb ik geen koorst bij een ontsteking en zo heb ik eens vanaf maart tot september met een longinfectie rondgelopen. Maar dat is wisselen, soms heb ik wèl koorts, maar nooit hoger dan 39 graden en dan waarschijnlijk omdat ik op dat moment al aan de ab ben. Mijn arts weet niet hoe dit komt en zegt dat ik goed op de kleur van mijn sputum moet letten, maar dat is ook lastig omdat ik daar nooit veel van heb en soms weinig (de laatste tijd wel, en vind ik toch beter, omdat ik het dan kan zien).

Ik ben ook broodmager (50 kg bij 164 cm), en ik heb het ook aan mijn schilklier, maar die is juist te langzaam, terwijl je mager wordt van een te snelle. Hoe is dat met de jouwe?

Fijn dat je ontsteking nu helemaal verdwenen is, dat werd wel tijd zeg! Ik neem ook altijd een lijstje met vragen mee en vooral een pen erbij en ik ga nooit de deur uit zonder het lijstje naar mijn zin af te hebben gewerkt. Soms staat de dokter dan al met de deur in de hand, terwijl ik rustig blijf zitten en zeg rustig dat ik toch nog een vraag wil stellen. Ik ben er nog nooit met geweld uitgezet hoor en dat zouden ze ook niet kunnen maken. Je moet dus vooral maar rustig zien te blijven.

Ik neem euchinacea complex en daarvan mag ik er 1 per dag, maar ik neem er al jaren en jaren gewoon 2 en eigenlijk ben ik nooit verkouden. Maar bij elk middel staat een andere dosering aangegeven, en ik denk dat het geen kwaad kan (nooit bij anderen gemerkt ook) als je er een ietsje overheen gaat. Propolis, dat ken ik niet, dat heb je zeker van iemand anders. Ik ga dat opzoeken.

Ik wens jou verder veel sterkte en succes bij de dokter en meld je succes dan morgen als je wilt, want wij zijn natuurlijk allemaal ook heel benieuwd wat jij te vragen hebt, en wat de antwoorden zijn. Very Happy .

Vergeet vooral niet te vragen hoeveel be=patiënten de dokter in de praktijk heeft.
Dat zegt ons immers iets over hoeveel verstand hij/zij ervan heeft en daar is een apart topic voor, zo je vast wel weet.

Lieve groet,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn nieuws Empty Re: Mijn nieuws

Bericht  Ini di aug 26, 2008 10:27 am

Hallo Mireille,

Bedankt voor je lieve reactie. Ik heb op het moment gelukkig al een paar weken geen last meer van het ophoesten van bloed, het was maar een paar dagen. Maar bij mij gaat dat meestal gepaard met een ontsteking. Dit keer dus niet en is het vanzelf weer gestopt.

Jouw suggestie klinkt plausibel, vroeger had in inderdaad weinig slijm om op te hoesten, maar ik moest wel hard hoesten dus dan kan er een adertje springen. Nu echter komt de slijm makkelijk naar buiten, ik kan het soms haast niet eens tegenhouden en toen kwam er toch bloed mee. Mijn dokter weet dus niet wat het is en we hebben afgesproken voorlopig geen verdere onderzoeken te doen. Het is ook niet gezegd dat het verdichtsel er de oorzaak van is. Bloed ophoesten bij droge bronchiëctasieën kan in elk geval altijd, zo zei de arts.

Lieve groet,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn nieuws Empty Re: Mijn nieuws

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum