Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Campagne tegen roken jongeren

3 plaatsers

Ga naar beneden

Campagne tegen roken jongeren Empty Campagne tegen roken jongeren

Bericht  Josephina forumbeheer do feb 16, 2012 4:22 pm

Jongeren centraal in campagne tegen roken

Vanaf 20 februari: jongeren centraal in campagne Astma Fonds
Maandag 20 februari starten we met een nieuwe campagne. Met deze campagne willen we voorkómen dat jongeren gaan roken. Want het Astma Fonds wil gezonde longen gezond houden. Voordat de campagne van start gaat willen wij u er graag over informeren.

Waarom deze campagne?
Het Astma Fonds wil gezonde longen gezond houden. De meeste rokers beginnen op de middelbare school. De hersenen van kinderen zijn zeer gevoelig voor de verslavende eigenschappen van nicotine. Hoe eerder kinderen beginnen met roken, hoe groter de kans dat ze hun hele leven blijven roken en daar nooit meer vanaf komen. Uit onderzoek blijkt dat 20% van de veertienjarigen al rookt. Dat willen we vóór zijn. We richten ons in deze campagne daarom op twaalf en dertienjarigen en dan met name op VMBO-scholieren.

Hoe doen we dat?
Met de campagne willen we de kennis van jongeren over de schadelijke stoffen in tabaksrook vergroten en daarmee hun houding ten aanzien van roken beïnvloeden. We werken in de campagne samen met de Keuringsdienst van Waarde. Net als in dat programma gaan kinderen zelf op onderzoek uit. Wat zit er nou eigenlijk in een sigaret?

Daarvan zijn diverse filmpjes gemaakt die te zien zijn op een campagnesite. Banners op onder meer YouTube, Habbo Hotel en goSupermodel wijzen jongeren op deze filmpjes. Via social media als Facebook, Twitter en Hyves kunnen ze deze filmpjes met elkaar delen.

Vanaf 20 februari zijn er bovendien drie weken lang korte tv-spotjes op Nickelodeon en Zapp te zien. En vanaf 5 maart hangen er posters in VMBO-scholen. Zowel de spotjes als de posters verwijzen jongeren naar de filmpjes op de campagnesite.

Hoe kunt u helpen?
Heeft u (klein)kinderen van twaalf of dertien jaar? Of misschien een buurjongen of –meisje in die leeftijd? Wijs hem of haar dan op de site www.zitdaterechtin.nl. De jongeren kunnen hier vanaf 20 februari de filmpjes bekijken, erover praten en aan elkaar doorsturen.

Zelf nieuwsgierig?
Bekijk vanaf 20 februari de filmpjes op www.zitdaterechtin.nl.












Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Campagne tegen roken jongeren Empty Re: Campagne tegen roken jongeren

Bericht  Ini do feb 16, 2012 6:22 pm

Bedankt voor je bericht en je opmerkzaamheid Josepina! Het is absoluut een dringende kwestie. Ik zal zien wat ik ermee kan doen. Misschien alvast in het open forum plaatsen? Of het filmpje later? Ik kijk nog wel wat handig is. Denken jullie ook maar mee.

Groetjes,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Campagne tegen roken jongeren Empty Re: Campagne tegen roken jongeren

Bericht  Josephina forumbeheer vr feb 17, 2012 8:05 am

Hoi Ini.

Het open forum lijkt me een prima idee.Ik vertrouw op jou.

Lieve droetjes Josephina.
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Campagne tegen roken jongeren Empty Re: Campagne tegen roken jongeren

Bericht  Ini vr feb 17, 2012 11:47 am

Laughing Hoi Josephina en Lilian,

Ik stel voor dat we de info van het Astmafonds afwachten en dan bekijken wat we in het open forum kunnen plaatsen. Hopelijk hun fimpje.

Ik las trouwens op de BE-pagina van het fonds dat er nog steeds geen belangenver. voor de BE-pt is. Eens contact opnemen? Niet dat ik erop voorsta een vereniging te stichten, want dat trekken wij niet met zo'n paar mensen. Maar ze moeten ons ook niet over het hoofd zien. De info die rondsuist bij het longforum van hen is bepaald niet optimaal te noemen.

Moet ik wel het forum eens opruimen. Shocked Sleep geek Laughing

Groetjes en mooi weekeinde,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Campagne tegen roken jongeren Empty Re: Campagne tegen roken jongeren

Bericht  Josephina forumbeheer vr feb 17, 2012 5:13 pm

Hoi Ini

Goed idee nee ze mogen ons niet vergeten want we zijn wel een groepje wat snel vergeten wordt.Ik sta achter je.tja en het forum opruimen als ik wat voor je kan doen zeg je maar fijn weekend.

Groetjes Josephina
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Campagne tegen roken jongeren Empty Re: Campagne tegen roken jongeren

Bericht  Lilian moderator vr feb 17, 2012 5:15 pm

Hoi Ini,

Prima plan om eerst even af te wachten.
Ik dacht dat die vereniging er al was confused of is het alleen het forum gedeelte??
Hoezo moet je nodig opruimen, valt toch wel mee, ik vind het juist gezellig "rommelig" Very Happy , echt iets van ons vertrouwd en persoonlijk I love you .
Als je het forum regelmatig bezoekt is het allemaal prima te volgen, en voor nieuwe leden is het zowiezo een behoorlijk bulk aan informatie ook al zou het allemaal perfect geordend staan.

groetjes Lilian
Lilian moderator
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 902
Leeftijd : 60
Woonplaats : Vlijmen
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Campagne tegen roken jongeren Empty Re: Campagne tegen roken jongeren

Bericht  Ini za feb 18, 2012 10:17 am

Hoi Lilian,

Op de homepage van het Astmafonds staat een onderdeel 'zeldzame longziektes', en daaronder wordt bronchiëctasieën genoemd (in elk geval zeldzaam Wink). Op die pagina staat ook vermeld dat er nog geen vereniging is, dus i.t.t. wat wij dachten. De mensen die wij kennen en informatiebijeenkomsten wilden organiseren, hebben er zeker vanaf gezien. Misschien vanwege de geringe belangstelling daarvoor. Verder is er dan alleen nog het forum, waarvan ik ook lid ben onder de nick Cheena, maar daar doe ik verder niet veel mee. Wij hebben trouwens ook een deelnemer aan dat forum onder onze leden, nl. Rahims, die zich hier heeft laten registreren als streamer (zo, dat weet hij dan ook meteen als hij meeleest Very Happy ). Verder hebben we nog theovb en Richie in ons forum, die ook lid zijn van het forum van het Astmafonds. Deze mensen lezen alleen zo nu en dan.

Inderdaad hebben we hier veel informatie, en dat is het belangrijkste. Dat wij verder lekker rommelig bezig zijn, vind ik zelf ook wel plezierig. Ik weet alleen niet hoe dat op nieuwe deelnemers overkomt. Ik denk dat we er nog het beste aan doen om de werkelijk belangrijke informatie 'hoe ga je om met BE' eens in grote lijnen neer te zetten, met daarbij uiteraard de opmerking dat we ook hierin verschillen. Maar zoals gezegd, zijn er toch wat algemene richtlijnen te noemen.

Zo maar aanpakken dan?

Verder wachten we de 20e februari af, om te zien wat we kunnen met de campagne van het Astmafonds en dan meteen ook aan hen te laten zien dat we er zijn?

Mooi weekeinde,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Campagne tegen roken jongeren Empty Re: Campagne tegen roken jongeren

Bericht  Ini za feb 18, 2012 10:48 am

Hoi Lilian, Josephina en overige belangstellenden,

Op de homepage van het Astmafonds staat een onderdeel 'zeldzame longziektes' gemneomd, en daaronder vind je bronchiëctasieën (in elk geval zeldzaam, zoals we denken Wink). Op de betreffende pagina staat vermeld dat er (nog) geen vereniging is, dus i.t.t. wat wij dachten. De mensen die wij kenden en informatiebijeenkomsten wilden organiseren, hebben er zeker vanaf gezien. Misschien vanwege geringe belangstelling, wat niet zo gek is bij 'zeldzaam'. Verder is er alleen een forum.

Inderdaad hebben we hier veel informatie, en dat is het belangrijkste. Dat wij verder lekker rommelig bezig zijn, vind ik zelf ook wel plezierig. Ik weet alleen niet hoe dat op de nieuwe deelnemers overkomt. Ik denk dat we er nog het beste aan doen om de werkelijk belangrijke informatie 'hoe ga je om met BE' eens in grote lijnen neer te zetten, met daarbij uiteraard de opmerking dat we ook hierin verschillen. Maar zoals gezegd, zijn er toch wat algemene richtlijnen te noemen. Deze zouden evt, ook in het openbare forum kunnen worden geplaatst.

Verder wachten we de 20e februari af, om te zien wat we kunnen met de campagne van het Astmafonds en dan meteen ook aan hen te laten zien dat we er zijn?

Iedere trouwe deelnemer aan dit forum, mag meedenken. Dus reacties zijn van harte welkom!

Mooi weekeinde,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Campagne tegen roken jongeren Empty Re: Campagne tegen roken jongeren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum