Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar haal je voldoening uit?

Ga naar beneden

Waar haal je voldoening uit? Empty Waar haal je voldoening uit?

Bericht  Ini za sep 25, 2010 5:13 pm

Waar haal je voldoening uit? Misschien is dit een betere titel dan Wat wil je nog en wat kun je nog.

Sommigen halen hun voeldoening en daarmee hun uitdagingen uit simpele dagelijkse bezigheden, anderen hebben het daarnaast ook nodig om zich ergens voor in te zetten en zelfs plannen te maken en daar naar toe te werken. Kortom, als je een beetje in de mist zit, omdat blijkt dat je niet meer kunt doen wat je vroeger voldoening gaf, dan moet je wel op zoek naar nieuwe uitdagingen.

Tot nu toe heb ik door de discussies hierover het gevoel gekregen dat wij elkaar niet zo goed begrijpen. Ik weet ook niet of het handig is om het er verder nog over te hebben, of misschien toch en dan met een nieuwe, heldere insteek. Ik zoek naar materiaal hiervoor.

Verder rijst de vraag steeds meer bij mij of je nu echt ontstekingen krijgt door vermoeidheid. Als je je voldaan moe voelt, krijg je een geweldige morele oppeper die je immuunsysteem geweldig ten goede komt. Ik denk aan al die fijne stofjes in je hersenen, die je dan plezieren, terwijl die er niet zijn als je niet moe wordt maar zit te simmen omdat je niet meer mag doen wat je leuk vindt, want daarmee gooi je je stofjes juist helemaal door de war.

WIJ WILLEN PLEZIER lol!

Heel boeiend, hier kom ik vast nog op terug.

Mooi wekeinde, vol voldoening sunny
Ini

Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar haal je voldoening uit? Empty Re: Waar haal je voldoening uit?

Bericht  Gast za sep 25, 2010 9:29 pm

Ini: "Krijgen wij nu echt eerder ontstekingen als wij vermoeid raken? Ik heb daar althans geen last van".
"Als je je voldaan moe voelt, krijg je een geweldige morele oppeper die je immuunsysteem geweldig ten goede komt. Ik denk aan al die fijne stofjes in je hersenen, die je dan plezieren, terwijl die er niet zijn als je niet moe wordt maar zit te simmen omdat je niet meer mag doen wat je leuk vindt, want daarmee gooi je je stofjes juist helemaal door de war".

Hoi,
Even een reactie:
Daar zit zeker wat in, het is zelfs helemaal waar volgens mij, maar het is maar de helft van de waarheid, helaas. Op dit moment (en de afgelopen 5 jaar) behoor ik wel tot diegenen die een ontsteking krijgen als ik zelfs maar iets teveel doe. Het luistert op dit moment nog akelig nauw, daar ben ik ook zo mee aan. En reken maar van yes dat er dan geen fijne stofjes vrijkomen, Mad Nee, hoor, ik kan er nu wel weer om lachen.
Helemaal niets doen levert mij nu nog veel minder frustratie op, pas als ik wat ga doen loop ik keihard tegen mijn grens aan. Rolling Eyes Dat besefte ik toen ik er zo mee bezig was vanavond. Opeens had ik ook het inzicht voor mezelf waarom ik zo moeilijk aan de gang kom (iets wat ik eigenlijk helemaal niet van mezelf ken): het confronteert je keihard, dat voelt niet fijn, dus liever vermijden. Dit dan nog los van de verminderde discipline door mijn zwakke wilskracht op dit moment.
Maar wat je schreef over doelen die ieder mens in het leven moet hebben, heeft mij hartstikke geinspireerd om mijn eigen "doelen" waar ik aan wil werken weer eens op een rijtje te zetten, ik ben er de hele avond mee bezig geweest. En door het zo bezig zijn met mijn doelen zag ik ook opeens de vooruitgang, het gehele proces van een stapje vooruit, twee achteruit, dan weer een vooruit en dan een pas op de plaats enz. En waar ik even goed al gekomen ben vanaf april tot nu (bv. bijna 10 medicijnen afgebouwd!; conditie met 20% verbeterd; saturatie van 86 naar 93-95; een diagnose die veel verklaard, maar ook richtlijnen voor de toekomst geeft om grote problemen te voorkomen;5 kg afgevallen; sinds april geen AB en prednison meer nodig gehad, in geen 5 jaar is er ook maar 1 maand zonder voorbijgegaan!!). Heel leuk om er zo naar te kijken ipv. naar wat ik nog niet kan. En in babysteps nu de voortgang concreet te maken, waar wil ik in december zijn? Het geeft mij weer zin en structuur! Mooi toch?! Ik wil alleen de richtlijnen die Ciska vanuit de revalidatie geeft er nog bij betrekken. Dat is voor mij zo waar! Super bedankt weer voor alle reacties, fantastisch, het helpt mij echt!!



Lieve groet voor jullie allen, Nen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum