Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

HaloClinic, zouttherapie

2 plaatsers

Ga naar beneden

HaloClinic, zouttherapie Empty HaloClinic, zouttherapie

Bericht  Ini zo dec 01, 2013 7:39 pm

Zouttherapie

Beste lotgenoten,

Al enige tijd geleden las ik dat er mensen met longklachten (maar ook veel andere klachten, zoals psoriasis, eczeem e.d.), naar Hongarije reizen om daar tijd door te brengen in de zoutmijnen. Dat blijkt vaak een zeer effectieve therapie. Men is er achter gekomen dat zout zo goed is, omdat de werkers in de zoutmijnen opvallend lang gezond blijven en er geen longziekten onder hen voorkomen. Hoewel westers wetenschappelijk bewijs nog ontbreekt, durf ik dit hier met een gerust hart te plaatsen. Alles klinkt plausibel, en er is wel Russisch wetenschappelijk onderzoek gedaan.

Nu hoor ik jullie denken: hoe komen wij in Hongarije, en wat gaat die grap mij kosten. Wel, ik kan tot mijn vreugde meedelen dat wij in Nederland ook zo'n 'zoutbehandeling' kunnen ondergaan en wel in de zoutkamer van de HaloClinic te Zaandam of Heemstede. Onder de link vinden jullie zeer uitgebreide informatie. Men is ook bekend met bronchiëctasieën.

Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden. Ik moet zeggen: ik zou het er wel op willen wagen. Sommige verzekeraars vergoeden, de kosten zijn redelijk (afhankelijk van het aantal behandelingen) en je kunt zelfs geheel vrijblijvend een proefbehandeling doen. Vermoedelijk zul je dan het effect gelijk kunnen merken.

Ik heb alleen mijn bedenkingen omdat ik vermoed dat wij met meerdere longpatiënten in zo'n zoutkamer zullen moeten verblijven, waaronder ook cf-patiënten kunnen zijn. Aangezien wij al een gevaar voor elkaar zijn, is dat niet het meest geslaagde vooruitzicht. Maar goed, daar kan naar geïnformeerd worden, denk ik zo. Het is geen reden om jullie deze informatie te onthouden.

Ini


Laatst aangepast door Ini op wo jun 14, 2017 5:01 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

HaloClinic, zouttherapie Empty Re: HaloClinic, zouttherapie

Bericht  Josephina forumbeheer ma dec 02, 2013 10:40 am

Hoi Ini

Ik had dit idd ook al een aantal jaar geleden aan mijn la en lvpk gevraagd.Ze vond het toch niet verantwoord voor mensen met be ik weet nog dat ze toen zei er wordt zoveel aangeboden maar voor iedereen werkt het toch weer anders.IK ga deze optie nogmaals aan mijn la en lvpk voorleggen ik ben benieuwd wat ze er van vinden.

Groetjes Josephina.
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

HaloClinic, zouttherapie Empty Re: HaloClinic, zouttherapie

Bericht  Ini ma dec 02, 2013 10:50 am

Hoi Josephina,

Het is inderdaad verschillend hoe BE-patiënten hierop reageren. In het Engelse forum heb ik gemerkt dat het vernevelen met zout te heftig was voor één be-patiënt. Maar er is ook een YouTube filmpje over een peutertje dat er geweldig van opgeknapt is, dat het anders niet gered zou hebben door alle zware ontstekingen die zij steeds had. Ik ben benieuwd hoe de LA's hier nu over denken. De mijne kende zelfs het vernevelen met fysiologisch zout om de slijm los te maken niet, alleen fluimicil. Dus het is zo verschillend.

Ik ben benieuwd!

Lieve groet,
Ini
Ini
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 80
Woonplaats : Dordrecht
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Ga naar beneden

HaloClinic, zouttherapie Empty Re: HaloClinic, zouttherapie

Bericht  Josephina forumbeheer ma dec 02, 2013 11:58 am

Hoi Ini.

Ik ben ook HEEL benieuwd ik lees je verder.

Lieve groetjes Josephina.
Josephina forumbeheer
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 62
Woonplaats : lelystad
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Ga naar beneden

HaloClinic, zouttherapie Empty Re: HaloClinic, zouttherapie

Bericht  Gast wo feb 19, 2014 10:53 am

Kennelijk toch echt dit bericht gemist! Dat is dan gelukkig meteen goed nieuws voor mij geheugenklachten.  Embarassed tongue 
Maar Ini jij hebt dus ivm ons onderlinge besmettingsgevaar zo ook je bedenkingen? Er staat wel bij veelgestelde vragen dat de omgeving sterieler is dan een OK?! Maar ja, hoe betrouwbaar is dat....door wie gemeten enz. Ga het toch vragen aan mijn LA volgende keer. Wie weet.....
Groetjes en bedankt voor het uitzoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

HaloClinic, zouttherapie Empty Re: HaloClinic, zouttherapie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum