Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fluimicil in 2010 niet meer vergoed

3 plaatsers

Ga naar beneden

Fluimicil in 2010 niet meer vergoed Empty Fluimicil in 2010 niet meer vergoed

Bericht  tjeez vr nov 06, 2009 4:54 pm

Hey mensen,

Vandaag kreeg ik de nieuwe polis voor 2010 en daarbij zat een boekje met de belangrijkste wijzigingen.
Hierin stond dat in 2010 fluimicil (Acetylcysteine) niet meer vergoed wordt. Weet niet of iemand anders het al gemeld had maar vond het wel ff belangrijk om hier te posten omdat er hier ook mensen zijn die het gebruiken (ikzelf ook).

Grtz

Tjeez
tjeez
tjeez

Vrouw Aantal berichten : 165
Leeftijd : 46
Woonplaats : Limburg
Registration date : 17-09-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Fluimicil in 2010 niet meer vergoed Empty Fluimicil in 2010 niet meer vergoed

Bericht  Hennie Wouters vr nov 06, 2009 7:30 pm

Hallo Tjeez,

Ik had ook al gehoord dat het niet meer vergoed wordt, het staat in dikke letters op mijn doosjes die ik in de apotheek op heb gehaald.
Dat wordt een kostbaar grapje , ik moet twee keer per dag nemen, dat tikt lekker aan.

Ik vraag me af of het in Belgie niet veel goedkoper is, en of je het daar zonder recept kan krijgen. Maar misschien zijn er ook wel alternatieven,als dat zo is ,wil ik het graag horen.

Groetjes Hennie

Hennie Wouters

Vrouw Aantal berichten : 86
Leeftijd : 61
Woonplaats : Bergeijk
Registration date : 26-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Fluimicil in 2010 niet meer vergoed Empty Re: Fluimicil in 2010 niet meer vergoed

Bericht  Yvonne moderator za nov 07, 2009 7:31 pm

Hallo,

Is het ook niet meer zo dat je met een speciale brief van je longarts in aan merking komt als chronisch longpatient. Of is er misschien een andere toedieningsvorm die wel vergoed wordt bv inahaltievloeistoef ?
Ik zou toch eens bellen met de zorgverzekeraar voor meer info.

Ik gebruikte altijd Mistabron via de vernevelaar (wordt wel vergoed), dat is een sterker middel dan Fluimucil.
Ik mocht daar nu mee stoppen van de longarts en hij raadde aan om ook geen Fluimicul te gaan gebruiken, maar een zoutoplossing omdat dit net zo goed zou werken. Inmiddels gaat het zo goed dat ik dat nu ook nauwelijks gebruik.
Ik heb vandaag een Saltpipe gekocht,dat is een apparaatje vd natuurwinkel met zoutkristallen en die werken ongeveer net zo als zoutoplossing vernevelen.

Groeten Yvonne
Yvonne moderator
Yvonne moderator
Admin

Vrouw Aantal berichten : 283
Leeftijd : 49
Woonplaats : Papendrecht
Registration date : 16-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Fluimicil in 2010 niet meer vergoed Empty Re: Fluimicil in 2010 niet meer vergoed

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum