Bronchiëctasieën
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Handen wassen.

Ga naar beneden

Handen wassen. Empty Handen wassen.

Bericht  Yvonne moderator do okt 09, 2008 8:54 am

Even een kleine, maar belangrijke tip :

Als je je handen wast (met zeep!) dan verwijder je pas de bacterien na minimaal 15 sec wassen ! Dus lekker lang soppen die handen nu met al die virusjes.

Groetjes Yvonne

Ps. Ik heb tegenwoordig ook van die kleine flesjes met antibacteriele gel in mijn tas/zak ...handig om even tussen door zonder water je handen te desinfecteren (als je net van een snipverkouden kassamevrouw je centen hebt aangenomen bv.) Ehhh....ik heb geen smetvrees hoor ! (of is dit het begin ?!? Wink )
Yvonne moderator
Yvonne moderator
Admin

Vrouw Aantal berichten : 283
Leeftijd : 49
Woonplaats : Papendrecht
Registration date : 16-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Handen wassen. Empty Re: Handen wassen.

Bericht  Gast vr okt 10, 2008 10:00 am

Hoi Yvonne,

Als jij smetvrees hebt ontwikkeld, dan heb ik dat ook, want ik draag ook altijd zo'n flesje bij me, al jaren eigenlijk.

Verder open ik deuren en druk ik op knoppen met mijn handen in mijn mouwen of met mijn sjaal om mijn handen. Aan knoppen en knopjes kunnen virussen en bacteriën wel 4 uur actief blijven, dus ga maar na. Het is even wennen, maar ik heb niet voor niets zo weinig last van ontstekingen denk ik dan maar. Ik probeer verder zo veel mogelijk om niet aan mijn neus of mijn mond te zitten als ik buiten ben. Thuis is het direct handen wassen en flink ook. Uiteraard wordt weleens een stille wenk gegeven over die smetfobie, maar ik laat ze echt kletsen, ik leg het niet eens meer uit. Ze mogen denken wat ze willen, als ik maar niet ziek word.

N.B. Gebruik ik mijn sjaal, dan moet ik weer oppassen dat ik die niet voor mijn mond en neus houd als er zo'n smerige brommertje of stinkende dieselauto door de straat komt. Dus dat is ook weer niet alles.

Ini

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Handen wassen. Empty Re: handen wassen

Bericht  Gast za okt 11, 2008 6:19 pm

Hoi,

Zag gisteren op de tv een stuk over handen wassen onder ziekenhuispersoneel
Onderzoek heeft uitgewezen dat na 1x handen wassen de bacterienkweek groter was omdat de
bacterien uit je porien door het wassen naar boven komen.
Je zou dan na 5 minuten weer je handen moeten wassen om de
bacterien grotendeels weg te wassen.

Groetjes Ineke

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Handen wassen. Empty Re: Handen wassen.

Bericht  Gast za okt 11, 2008 7:10 pm

Hoi Ineke,

Dat is interessant, zeker iets nieuws dat ze weer uitgevonden hebben tijdens een of ander onderzoek. Jammer dat we niet weten waar dit precies vandaan komt, zodat we met zekerheid kunnen zeggen: was je handen altijd 2 keer. Maar misschien is er al wat over op het internet te vinden. We zouden in elk geval advies kunnen opvolgen, het kost ons niets meer dan wat tijd en zeep Wink

Groetjes
Ini

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Handen wassen. Empty Re: Handen wassen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum